2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چطور  بهترین عطر زنانه را انتخاب کنیم؟
یک متخصص تشریفات شرح می‌دهد:

چطور بهترین عطر زنانه را انتخاب کنیم؟

بیشتر ادکلن‌هایی که از سوی خانم‌های ایرانی مورد پسند است و استفاده می‌شود عصاره استخودوس و یاس است. به طور کلی عصاره میوه، گلها و چرم برای ادکلن‌های خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوات آنلاین-یکی از مهمترین چیزهایی که فرد را خاص می‌کند ادکلنی است که استفاده می‌کند درباره ادکلن آقایان توصیه‌های بی شماری شده است اما درباره ادکلن‌هایی که خانم‌ها باید استفاده کنند اطلاعات زیادی در دست نیست.

 

 روانشناسان بر این باورند که استفاده از ادکلن برای خانم یا آقا یک امر ضروری است و هرکسی با ادکلنی که می زند نوع شخصیت خودش را به صورت غیرکلامی بیان می کند. معمولا ادکلن‌هایی که در ایران مورد پسند خانم‌هاست ادکلن‌هایی با بوی شیرین و گرم است؛ ادکلن‌هایی که رد بو دارند و ماندگاری آنها طولانی است اما چطور می‌توانیم تشخیص دهیم با چه ادکلنی در چه مکانی ظاهر شویم؟

 

سپهر عفتی، متخصص تشریفات درباره نحوه استفاده از ادکلن‌ها به دوات آنلاین چنین می‌گوید:

 

بهترین راه این است که با رایحه‌ عطرها آشنایی داشته‌ باشیم و بدانیم عطرها از عصاره چه گیاهی تشکیل شده‌اند. بیشتر ادکلن‌هایی که از سوی خانم‌های ایرانی مورد پسند است و استفاده می‌شود عصاره استخودوس و یاس است. به طور کلی عصاره میوه، گل ها و چرم برای ادکلن‌های خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

نکته مهم درباره عطر مناسب هر خانمی این است که عطری را انتخاب کند که با شخصیت او سازگاری داشته باشد.

اگر تشخیص اینکه چه رایحه‌ای را انتخاب کنید برایتان سخت است راه دیگری هم وجود دارد. از روی رنگ شیشه‌ها می‌توانید ادکلن مناسب انتخاب کنید. مثلا اگر از رنگ بنفش خوشتان می‌آید توجه داشته‌ باشید که این رنگ در ادکلن‌هایی استفاده می‌شود که رایحه یاس در آنها وجود دارد. ادکلن‌هایی که یاس و اسطخودوس در آنها وجود دارد و رد بوی بالایی دارند و پراکندگی بو در آن زیاد است بنفش پررنگ هستند.

 

هرچه رنگ ملایم‌تر باشد بوی ادکلن خنک‌تر و ملایم‌تر است.

 

اگر برای ادکلنی از شیشه سیاه استفاده شده بوی تلخ و کلاسیکی دارد. بنابراین اگر نمی‌توانید رایحه‌ها را انتخاب کنید رنگها را انتخاب کنید.

 

برای مهمانی‌های خودمانی و جشن‌ها می‌توانید از ادکلن‌هایی با شیشه صورتی  و زرد استفاده کنید.

 

برای مهمانی‌های شب می‌توانید از ادکلن‌هایی با شیشه بنفش استفاده کنید.

 

برای استفاده عطر در پاییز و زمستان می‌توانید از ادکلن‌هایی با شیشه سیاه و قهوه‌ای استفاده کنید. این ادکلن برای خانم‌هایی که فعالیت اجتماعی و شخصیت اجتماعی جدی دارند هم مناسب است.  بنفش هم از رنگ‌هایی است که عطرش مناسب زمستان است.

 

در نهایت می‌توانید از کسی که مورد اعتماد شماست و شخصیت شما را به خوبی می‌شناسد هم  کمک بگیرید. از او بخواهید به شما بگوید آیا این عطر را برازنده شما می‌داند یا خیر.

 

ضمن اینکه توجه داشته‌ باشید عطر باید با لباس شما هم هماهنگی داشته باشد. اگر لباسی مخصوص میهمانی شاد می‌پوشید استفاده از یک عطر شیرین و آرام مناسب آن است. عطرهایی با شیشه‌های صورتی، کرم و آبی می‌تواند مناسب این لباس ها باشد.

 

اگر در یک محیط اداری یا جلسه کاری هستید بهتر است از یک عطر با شیشه قهوه‌ای یا مشکی که بوی تلخ و گرم دارد استفاده کنید این عطرها معمولا بوی یاس و چرم دارند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.