2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
راهنمای کامل برای تزئین اتاق خواب
یک دکوراتور پیشنهاد می‌دهد:

راهنمای کامل برای تزئین اتاق خواب

به طور کلی، بایدهایی در خصوص اتاق خواب وجود دارد که از اصول است و حتما باید رعایت شود. اول اینکه اتاق خواب شما نباید خیلی شلوغ باشد استفاده زیاد از اکسسوری‌ها اتاق خواب را شلوغ کرده و آرامش شما را بهم می‌زند.

دوات آنلاین-چیدمان اتاق خواب  در طراحی و دکوراسیون بسیار مهم است. اگر می‌خواهید اتاق خوابی داشته‌ باشید که اولا شرایط آرامش‌بخشی برای شما درست کند و دوم اینکه کارآمد باشد باید نیازهای خود را در اتاق خواب بدانید.

 

محمد گودرزی، دکوراتور درباره تزئین اتاق خواب به دوات آنلاین می‌گوید:

 

اصولی در خصوص اتاق خواب وجود دارد که حتما باید رعایت شود. اول اینکه اتاق خواب شما نباید خیلی شلوغ باشد. استفاده زیاد از اکسسوری‌ها اتاق خواب را شلوغ کرده و آرامش شما را به هم می‌زند.

 

توجه داشته‌ باشید نکات ایمنی را در اتاق خواب رعایت کنید جایی که تخت را قرار می‌دهید اشیایی مانند آینه، تابلو یا لوسر نباید باشد چون سقوط آنها امنیت شما را به خطر می‌اندازد.

 

ضمن اینکه استفاده زیاد از این لوازم اتاق را شلوغ کرده و زیبایی آن را از بین می‌برد. داخل کمد خود آینه قدی نصب کنید تا در صورت لوزم بتوانید لباس ها را در آینه ببنید و آن را در بدن خود مرتب کنید.

 

می‌توانید برای اینکه اتاق بزرگ تر و راحت تر باشد یک آینه کوچک به دیوار نصب کنید و میز توالت خود را زیر آن قرار دهید.  همه لوازم آرایشی و پیرایشی را روی میز توالت قرار ندهید. می‌توانید وسایلی را که زیاد از آنها استفاده می‌کنید، روی میز قرار دهید.

 

بهتر است تخت را تا جایی که امکان دارد مقابل پنجره قرار ندهید. چون پنجره بخش مهمی از اتاق است و نباید جلوی آن بسته شود و گاهی باید آن را باز کنید. ضمن اینکه با آویزان کردن یک پرده زیبا می‌توانید زیبایی اتاق‌تان را دو چندان کنید.

 

اگر اتاق خواب شما کوچک است از تخت‌های کینگ سایز استفاده نکنید. ضمن اینکه می‌توانید با استیکر‌هایی که به تازگی به بازار آمده رنگ وسایل چوبی‌تان را ست و زیبایی اتاق تان را بیشتر کنید.

اتاق خواب جای عکس‌های خصوصی و یادگاری است. می‌توانید عکس‌های عروسی خود را در اتاق خواب قرار دهید. عکس‌های یادگاری، شب شما را رویایی می‌کند و با یادآوری خاطرات خوب به خواب می‌روید.

 

از لوسترهای کوچک استفاده کنید. بهتر است نور اتاق خواب شما کم باشد. یک آباژور نیز کنار تخت‌تان بگذارید. با این کار می‌توانید کارهای شخصی که در تخت خواب انجام می‌دادید را با نور کم انجام دهید و حتی مطالعه کنید.

 

برخی افراد عادت دارند موقع خواب تلویزیون تماشا کنند.  می‌توانید تلویزیون را روی دیوار نصب  یا آن را در کمد دیواری خود جاساز کنید. اما اگر تصمیم گرفتید آن را روی میز قرار دهید می‌توانید میزی انتخاب کنید که کشو دار باشد و کارایی زیادی برایتان داشته باشد.

به طور کلی کشو نقش مهمی در نظم دادن به اتاق خواب دارد. می‌توانید لباس هایی را که در رخت‌آویز جایی ندارد و سایر لوازمی که نباید روی میز قرار بگیرند را در کشو قرار دهید.

 

برای اتاق خواب‌تان رنگی آرامش بخش انتخاب کنید.، سبز لیمویی، آبی آسمانی، کرم و صورتی از جمله رنگ‌هایی هستند که می‌توانند برای اتاق شما آرامش بخش باشند.

 

درخصوص پرده هم باید بگویم شما می‌توانید از پرده‌هایی استفاده کنید که دو لایه‌ هستند. یک لایه پرده کلفت قرار دهید و یک لایه پرده تور. پرده کلفت برای کنترل نور است و اگر خواستید چندساعتی در روز استراحت کنید می‌توانید از پرده کلفت استفاده کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.