2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چه طور برای آشپزخانه پرده زیبا انتخاب کنیم؟
یک طراح داخلی توضیح می دهد:

چه طور برای آشپزخانه پرده زیبا انتخاب کنیم؟

اگر کابینت‌های آشپزخانه شما رنگ ارگانیک ام‌دی اف است یا اگر رنگ سفید یا قهوه‌ای برای آن انتخاب کرده‌اید پیشنهاد ما به شما این است که از پرده‌های کرم، سبز یا از پرده‌های کرم آبی استفاده کنید. شما می‌توانید علاوه بر اینکه از این پارچه برای پرده استفاده می کنید مقداری بیشتر از پارچه تهیه کنید و روی صندلی‌ها و میز هم بکشید

دوات آنلاین-پرده آشپزخانه به دلیل اینکه خیلی زود کثیف می‌شود و نیاز به شستشو دارد بنابراین بهتر است از جنسی باشد که بتوان آن را زودبه زود شست اما نکته اینجاست که فقط جنس پرده مهم نیست بهتر است برای آشپزخانه مدل پرده‌ای انتخاب کنیم که فانتزی باشد و کمی فضا را شاد کند. آشپزخانه‌هایی که دکوراسیون آنها شاد است مخصوصا برای بچه‌ها بسیار خوب است چراکه اشتهای آنها را باز می‌کند. از آنجایی که معمولا برای صرف صبحانه افراد در آشپزخانه جمع می‌شوند بنابراین فضای شاد آشپزخانه می‌تواند به آنها برای شروع یک روز خوب مناسب باشد.

سولماز خیاطی، طراح داخلی درباره پرده‌های آشپزخانه به دوات آنلاین این طور توضیح می‌دهد:

 

*پرده‌ای را برای آشپزخانه انتخاب کنید که هم با کابینت‌ها و میز ناهارخوری و صندلی‌ها ست باشد و هم اینکه بتوانید به راحتی آن را بشویید.

 

*بهترین پارچه ممکن برای پرده آشپزخانه، پارچه نخی است. این پارچه ها بادوام هستند و به راحتی نیز شسته شده و دوباره آویزان می شوند.

*برخی پارچه های قلاب دوزی شده یا پارچه هایی با طرح های چاپی به زیبایی و ارزش پارچه می افزایند، ولی باید توجه داشته باشید که پارچه موردنظرتان باید در برابر نور نیز مقاومت کافی داشته باشد و با تابش نورخورشید از پشت شیشه ها به سرعت تغییر رنگ ندهد و بور نشود.

 

*بهتر است پرده آشپزخانه طوری دوخته شود که بتوانید آن را کنار هم بزنید. توجه داشته‌ باشید کنار زدن پرده آشپزخانه می‌تواند نور کافی را وارد خانه شما بکند. ضمن اینکه باید بتوانید با بستن پرده به شکل‌های مختلف نمای جدیدی به آشپزخانه خود بدهید.

 

*اگر کابینت‌های آشپزخانه شما رنگ ارگانیک ام‌.دی.اف است یا اگر رنگ سفید یا قهوه‌ای برای آن انتخاب کرده‌اید پیشنهاد ما به شما این است که از پرده‌های کرم، سبز یا از پرده‌های کرم-آبی استفاده کنید. شما می‌توانید علاوه بر اینکه از این پارچه برای پرده استفاده می کنید مقداری بیشتر از پارچه تهیه کنید و روی صندلی‌ها و میز هم بکشید و نمای آشپزخانه خود را شیک‌تر کنید. 

 

*اگر پارچه‌ای در خانه دارید و می‌خواهید از همان استفاده کنید اما به خاطر اینکه نازک است دو دل هستید به شما توصیه می‌کنیم آستر زیر آن بدوزید و از آن استفاده کنید اما یادتان باشد بهتر است از پرده‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید چون با این کار آشپزخانه شما بزرگتر دیده می‌شود البته با پارچه های خیلی روشن، آشپزخانه تان در طول روز بسیار آفتابی به نظر خواهد رسید و ممکن است این حالت با سلیقه شما چندان مطابق نباشد.

*برای آشپزخانه هایی که نور بیشتری را در طول روز از طریق پنجره ها دریافت می کنند، پارچه هایی که رنگ های تیره تردارند، مناسب ترند. علاوه بر  میزان نور و انتخاب پرده ای با پارچه تیره یا روشن، بهتر است به طرح و رنگ کابینت ها و دیوارهای آشپزخانه نیز توجه کنید.

*آشپزخانه فضایی غیررسمی است و در آن باید احساس راحتی بیشتری کنید؛ به همین دلیل پرده های کوتاه تر راحت ترند. هنگام خرید پرده آشپزخانه، حتماً از قبل پنجره را دقیق اندازه گیری کنید.

 

*پرده های آشپزخانه مدل ها و شکل های متفاوتی دارند. انتخاب مدل و شکل مناسب بستگی به سلیقه خودتان دارد و باید با توجه به میزان استفاده از پنجره برای باز و بسته کردن یا کاربرد راحت تر آن، مدل مورد نظر را انتخاب کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.