2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بشناسید: لاکچری‌ترین غذاهای جهان

بشناسید: لاکچری‌ترین غذاهای جهان

سوشی به لطف یک آشپز ژاپنی به یک غذای لاکچری تبدیل شد آن هم با زعفران ایرانی و کلیه اردک! این آشپز ماهی مخصوص سوشی را به مدت یک هفته در زعفران نگهداری می‌کند و به آن کلیه اردک سیاه و الماس و طلا اضافه و سپس آن را آماده می‌کند. در تزئین این سوشی هزاران دلاری مروارید‌های اصل هم استفاده شده‌ است.

دوات آنلاین-تصور همه ما این است که مواد غذایی در همه جای دنیا یکسان است و همه آدمها غذاهایی با مواد مشابه می‌خورند اما بعضی غذاها در دنیا قیمتی نجومی‌ دارد. چرا؟  مگر در این غذاها طلا می‌ریزند؟جواب این سوال مثبت است. در برخی خوراکی‌های لاکچری و میلیون دلاری طلا می‌ریزند. در این مطلب قصد داریم گران ترین خوراکی‌های جهان و مواد استفاده شده در آن را معرفی کنیم:

 

بستنی توت فرنگی

بستنی نوعی توت فرنگی یکی از گران ترین خوراکی های دنیا است . بله، بستنی توت فرنگی! ترکیبات خاصی ندارد توت فرنگی، بستنی وانیلی ،شکلات و بیسکوئیت خرد شده.

 

شاید سوالی که برایتان پیش می آید این باشد که خب این مواد که قیمت آنچنانی ندارد پس چرا این بستنی گران‌قیمت است؟ علتش انگشتر برلیان هفت قیراطی است که کنار این بستنی سرو می‌شود.

 

کسانی که این بستنی لاکچری را سفارش می‌دهند یک مراسم رومانتیک برای یار خود تدارک دیده‌اند. گفته می‌شود چند سوپراستار برای اینکه یک خواستگاری خاص و لاکچری ترتیب بدهند این بستی را سفارش داده و از یار خود خواستگاری کرده‌اند.

 

این بستنی 4 میلیون دلار قیمت دارد.

 

پودنیگ خاویار

این خوراکی لاکچری را شاید تا کنون 10 نفر در دنیا موفق شدند بخورند. پودینگ خاویار از خاویار یک نوع ماهی بسیار کم‌یاب  تهیه و با طلا و الماس تزئین می شود اما مواد داخل پودینگ از مواد خوراکی معمولی است.

 

قیمتی که برای این پودینگ درنظر گرفته شده 34 هزار دلار است

 

بستنی شکلاتی

این بستنی همانطور که از اسمش پیداست از مقداری بستنی و شکلات تهیه شده‌ است اما یک جواهرساز برای اولین بار برای اینکه آن را به نامزد خود هدیه بدهد مقداری طلای 23 عیار روی آن ریخت و بعد این بستنی تبدیل به یک دسر لاکچری برای ثروتمندان شد. این بستنی طلایی 5 گرم طلای خوراکی دارد و و یکی از گران ترین دسرهای روی زمین است.

 

جواهرسازی که این بستنی را به نامزدش هدیه داد از براده‌های طلایی که در کارگاه استفاده می‌کرد روی بستنی ریخته‌ بود اما از وقتی این بستنی طلایی به عنوان یک بستنی لاکچری شناخته شد طلای ویژه‌ای برای آن استفاده می‌شود و با تزئین‌های خاص نمای آن را بسیار زیبا می‌کنند.

 

برای اینکه بستنی طلایی بخورید باید 25 هزار دلار بپردازید

 

دسر با سنگ های دریایی

یک هتل در سریلانکا سنگ‌هایی از کف دریا دارد که بدون دستکاری شبیه ظروف تزئین شده‌ هستند. اگر بخواهید در این سنگها دسری صرف کنید باید هزاران دلار پول بدهید.

 

گفته می‌شود دسری که در این ظروف استفاده می‌شود از مواد غذایی بسیار بسیار کمیاب است که فقط در انگستان، آلمان و فرانسه وجود دارد و به دلیل کم‌یاب بودن آن در دسترس عموم قرار ندارد.

 

برای خوردن این دستر باید 14 هزار دلار بپردازید.

 

سوپ آنکیوفو

ژاپنی‌ها یک نوع سوپ خرچنگ دارند که نباید چندان به قیافه‌اش توجه  کرد. این سوپ هزاران دلار به فروش می‌رسد و باید بدانید خوردن آن به همین آسانی‌ها نیست.

 

سوپ خرچنگ ژاپنی از گوشت یک نوع خرچنگ بسیار کم‌یاب که فقط در بخش مرزی اقیانوس کبیر و دریای ژاپن زندگی می‌کند، تهیه می شود. برای خوردن این سوپ باید از یک هفته قبل به رستوران اطلاع دهید. علاوه بر گوشت خرچنگ از گوشت اردک سیاه هم در این سوپ استفاده می‌شود اما نکته جالب اینجاست که مواد این سوپ قبل از اینکه با هم مخلوط شده و بپزند باید هرکدام به طور جداگانه طی چند روز در دماهای مختلف قرار بگیرند و فرآوری شوند. سپس این مواد با هم مخلوط شده و به مدت یک روز روی حرارت بسیار بسیار کم از طریق آتشی که زیر سنگ قرار دارد قرار می‌گیرد و می‌پزد. برای این سوپ باید 5 هزار دلار بپردازید.

 

پیتزای طلایی

غذایی که به راحتی می تواند در کنار برگر عنوان محبوب ترین خوراکی جهان را نصیب خود کند نیز به لطف یک آشپز ایتالیایی با افزودن طلا  و خاویار به غذای لاکچری تبدیل شده‌ است. این پیتزا با استفاده از موادی همانند طلا، خاویار، سالمون و سس های مخصوص گران قیمت تهیه شده که قیمت آن را به رقم 4200 دلار رسانده است.

 

سوشی مرواریدی

سوشی غذایی آشنا برای ایرانیان است. این غذای ژاپنی از ماهی تهیه شده وبه عنوان یکی از غذاهای پرطرفدار ژاپنی‌ها که بخشی از فرهنگ آنهاست میان مردم سایر نقاط جهان شناخته می‌شود.

 

سوشی به لطف یک آشپز ژاپنی به یک غذای لاکچری تبدیل شد آن هم با زعفران ایرانی و کلیه اردک! این آشپز ماهی مخصوص سوشی را به مدت یک هفته در زعفران نگهداری می‌کند و به آن کلیه اردک سیاه و الماس و طلا اضافه و سپس آن را آماده می‌کند. در تزئین این سوشی هزاران دلاری مروارید‌های اصل هم استفاده شده‌ است.

 

این غذا بر اساس گفته کارشناسان دو هزار دلار ارزش دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.