2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چگونه ناخن های زیبا و سالم داشته باشیم؟
یک میکاپ آرتیست درباره نگهداری ناخن ها می گوید

چگونه ناخن های زیبا و سالم داشته باشیم؟

زیبایی دست در مراودات اجتماعی خیلی مهم است چرا وقتی با فردی روبه‌رو می‌شویم اولین کاری که می‌کنیم این است که به سمت او دست دراز می‌کنیم تا دوستی خود را نشان دهیم.

دوات آنلاین-مانیکور یا پدیکور کردن مدتی است که فقط میان خانم‌ها طرفدار ندارد بلکه آقایان هم به زیبایی دستهایشان اهمیت می‌دهند. شیما اسدی میکاپ آرتیست درباره اینکه زیبایی ناخن‌ها چطور به دست می‌آید و چرا آقایان هم به آن توجه ویژه‌ای دارند توضیحاتی را به دوات آنلاین داده است که می‌خوانیم:

 مانیکور

زیبایی دست در مراودات اجتماعی خیلی مهم است چراکه وقتی با فردی روبه‌رو می‌شویم اولین کاری که می‌کنیم این است که به سمت او دست دراز می‌کنیم تا دوستی خود را نشان دهیم. اگر فرد نامحرم باشد و نخواهیم با او دست بدهیم در مواجه با افراد مختلف دست را ناخودآگاه تکان می‌دهیم که همین امر نشان دهنده اهمیت دست در مراودات اجتماعی است. بنابراین زیبایی و سلامت دست بسیار مهم است.  یکی از روشهایی که برای زیبایی دست می توان از آن استفاده کرد مانیکور است. مانیکور یعنی پوست‌ها و اضافات اطراف ناخن را جمع کرده و از ناخن جدا کنید و سوهان کشی سطحی انجام دهید و برق ناخن روی ناخن‌ها بزنید و هر سه روز یکبار آن را تمیز کرده و دوباره برق ناخن بزنید و اگر اضافاتی روی ناخن هست آن را مرتب کنید.

 در مانیکور نباید زیاد کوتیکولهای اطراف ناخن را بدارید زیرا باعث می‌شود قارچ‌ها رشد کنند و عفونت و قارچ در اطراف ناخن ایجاد شود که خیلی دردناک است.

 

پدیکور

در مورد پا هم همین مراحل را انجام می‌دهیم. نام مرتب کردن ناخن پا پدیکور است. پدیکور اهمیت بیشتری نسبت به مانیکور دارد زیرا رعایت بهداشت پا به دلیل شرایطی که پا در آن قرار می‌گیرد بسیار سخت‌تر از بهداشت دست است.

 

ما به محض آلوده شدن دست مان می‌توانیم آن را بشویم یا مدتی از دست زدن به چیزی های آلوده پرهیز کنیم اما در مورد پا رعایت کردن این نکات بسیار سخت است چراکه ما با پا راه می‌رویم و مدام باید آن را با کفش و جوراب بپوشانیم به همین خاطر پا کمتر آفتاب می‌خورد و در محیطی تاریک و مرطوب و غیربهداشتی قرار دارد. بنابراین باید توجه داشت که در پدیکور کردن ناخن باید همه جوانب را رعایت کنیم و بدانیم که نباید زیاد ناخن‌های پا را دستکاری کنیم.

نکته اول اینکه قبل از پدیکور این است که باید پا را در یک محلول شامپو و نرم کننده قرار دهیم و نیم ساعت آن را در حالت آرام رها کنیم. در ضمن باید روش درست کوتاه کردن ناخن را بدانیم. نباید ناخن‌های پا را گرد بگیریم. گوشه‌های ناخن ممکن است در گوشت فرو برود. کوتیکول‌های اطراف ناخن را نباید از بین برد یا به زور بیرون کشید سطح ناخن پا را باید صاف کوتاه کنیم. از هلالی گرفتم ناخن به طور کامل پرهیز کنیم و بیش از حد آنها را کوتاه نکنیم.

 

کاشت ناخن

در خصوص آرایش کردن ناخن هم باید بگویم هرکسی که نقاشی کردن را بلد است می‌تواند روی ناخن با لاک طراحی کند اما کاشت ناخن با این مساله کمی متفاوت است.

 

درکاشت ناخن از پودرها و ژلهای  مخصوص استفاده می‌شود و بعد از اینکه ناخن ترمیم شد و به شکل مورد نظر رسید روی آن را برق ناخن یا از رنگ خود ناخن لاک می‌زنند یا اینکه از لاک‌های مختلف استفاده می کنند.

مدل‌های مختلفی در کاشت ناخن وجود دارد و با توجه به اینکه به انگشتان فرد چه مدلی می‌آید آن را می‌کارند و مدل می‌دهند. ناخن‌های تیز، مرتب و چهارگوشی و سرگرد، گلدانی و خشتی از جمله مدل هایی است که برای ناخن استفاده می‌کنند.

 

برای لاک زدن هم چند روش وجود دارد. برخی لاکها معمولی هستند و فرد خودش هم می‌تواند آن را بزند اما لاک‌هایی که ژله‌ای هستند باید توسط فردی حرفه‌ای زده شود و همچنین باید توسط فرد حرفه‌ای پاک شود. چون این لاک ها با دستگاه خاصی پاک خواهد شد. می‌توانید از ناخن‌کار خود بخواهید روی ناخن شما طراحی هم انجام دهد در صورتی که ناخن‌کار شما نقاشی هم بلد باشد می‌تواند طرح‌های زیبایی روی ناخن شما بکشد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.