2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
با این کارها زندگی مشترک خود را بیمه کنید

با این کارها زندگی مشترک خود را بیمه کنید

آخرین باری که به خاطر اشتباهتان از همسر خود معذرت خواهی کردید، چه زمانی بوده است؟ وقتی در مواقع حساس و به خاطر اشتباهات و به جای جروبحث عذرخواهی می کنید، تجربه ای به همسرتان هدیه می کنید که تا پیش از این نکرده اید .

دوات آنلاین-بعضی کارهای ساده زندگی زناشویی را بیمه می‌کنند. فرمول‌هایی که در زیر آمده است مهم‌ترین گام‌ها برای داشتن رابطه زناشویی محکم و استوار است.

 

با یکدیگر راحت و صادقانه ارتباط برقرار کنید

 

روابط زناشویی را به روابط مختلف و متفاوت تقسیم کنید. یعنی انواع رابطه را باهمسرتان تجربه کنید. در موقعیت هایی برای همسرتان دوست و در موقعیت هایی کاملا جدی باشید، در موقعیت هایی دلگرمی بدهید و در موقعیت هایی بر مشکلات و ضعف ها تمرکز کنید، گاهی همسر باشید و گاهی همکار و دوست.

 

احساسات و افکار خود را با کمال میل و راحت بیان کنید. در بعضی از مواقع لازم است گفتگوها را به تعویق بیاندازید.

 

با اختلافات کنار بیایید

 

براساس این گزارش اختلاف با زندگی زناشویی عجین است. در ازدواج های سالم، زن و شوهرها برخورد اثربخشی با اختلافات دارند و آن را خوب اداره می کنند. مهارت های حل مسئله ، اکتسابی هستند و هر زن و شوهری می توانند آن را یاد بگیرند.

 

جرات به خرج بدهید و نقص خود را بپذیرید

 

آخرین باری که به خاطر اشتباهتان از همسر خود معذرت خواهی کردید، چه زمانی بوده است؟ وقتی در مواقع حساس و به خاطر اشتباهات و به جای جروبحث عذرخواهی می کنید، تجربه ای به همسرتان هدیه می کنید که تا پیش از این نکرده اید .

 

وقتی به خاطر اشتباهات، شجاعانه معذرت می خواهید، دیوار کمال طلبی های کاذب، تسلط و قدرت طلبی های بیمارگونه را فرو می ریزید و با یک معذرت خواهی ساده، راه را برای صمیمیتی بیش از پیش آماده می کنید.

 

از یکدیگر کاملا حمایت کنید

 

بسیاری از زن و شوهرها در موارد بسیاری باهم اختلاف دارند و یا دیدگاه و نقطه نظر متفاوتی دارند اما همیشه احساس تکیه گاه بودن، پذیرش بی قید شرط و حمایت را به همسرشان انتقال می دهند. احساس حمایت شدن یعنی با همه مشکلات واختلافات باز هم همه چیز روبراه است.

 

وقتی را برای خوشگذرانی هفتگی کنار بگذارید

 

برای خوشحال کردن هم برنامه داشته باشید و زمانی را به عنوان یک زن و شوهر برای هم اختصاص دهید، زمانی که مداخله گرهایی مثل فامیل، دوستان، کار و حتی بچه ها مزاحم آن نباشند. روی مشترکات تمرکز کنید و به تفاوت ها احترام بگذارید.

 

وقتی آرزوها و علایق مشترکتان را در نظر می گیرید، می توانید از آنها به عنوان راهی برای نزدیک شدن به یکدیگر، صحبت کردن و خوش بودن استفاده کنید. از سویی به تفاوتها احترام بگذارید و سعی کنید به زندگی شخصی همسرتان لطمه نزنید . احساس فردیت لازمه هر رابطه پویا و بلند مدت است.

 

خودتان را بپذیرید

 

خودپذیری یعنی احترام به خود، خواسته ها، حقوق و در کل احترام و جدیت در زندگی. افرادی که خودپذیری بیشتری دارند، در پذیرش دیگران تواناترند. خودپذیری متقابل، موجب رشد و کمال شما و رابطه تان می شود.

 

انتظارات واقع بینانه ای داشته باشید

 

در جامعه تصورات غیرواقع بینانه و رمانتیکی در مورد ازدواج و روابط زناشویی وجود دارد. سعی کنید انتظارات خود را تعدیل کنید و بر خواسته ها و آرزوهای غیرواقع بینانه ای که رابطه شما را تحت تاثیر قرار می دهد، شناخت پیدا کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.