2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
همه چیز درباره لیلا اوتادی

همه چیز درباره لیلا اوتادی

او 7 ساله بود که برای بازیگری انتخاب شد. ماجرا از این قرار بود که خسرو شکیبایی برای انتخاب بازیگر نقش کودک فیلم کیمیا به مدرسه آنها رفت و اوتادی را انتخاب کرد اما پدر او اجازه نداد چون نمی‌خواست دخترش از درس و تحصیل باز بماند.

دوات آنلاین-با این‌که اهل حاشیه نیست اما همیشه حاشیه‌هایی برای او ساخته می‌شود. خودش می‌گوید دلیلش این است که در کارهای زیادی حضور داشته است. واقعیت هم این است که لیلا اوتادی بازیگری توانا است.

 

اوتادی 14 مرداد سال 62 در تهران به دنیا آمد. او از همان بچگی به بازیگری علاقه داشت طوری که معمولا جلوی آیینه می‌ایستاد و نقش بازی می کرد.

 

او 7 ساله بود که برای بازیگری انتخاب شد. ماجرا از این قرار بود که خسرو شکیبایی برای انتخاب بازیگر نقش کودک فیلم کیمیا به مدرسه آنها رفت و اوتادی را انتخاب کرد اما پدر او اجازه نداد چون نمی‌خواست دخترش از درس و تحصیل باز بماند. بعد از آن در دوران مدرسه باز هم چند فرصت بازیگری برای اوتادی پیش آمد که همان جواب اولیه را از پدرش گرفت تا این‌که بالاخره بعد از تحمل سختی‌های زیاد به این حرفه راه پیدا کرد البته او در دانشگاه هنر تهران در رشته معماری داخلی درس خوانده اما ترجیح داده بازیگری را به عنوان شغل اصلی‌اش انتخاب کند.

 

اوتادی اولین بار در سال 81 جلوی دوربین رفت و در فیلم چشمان سیاه ساخته ایرج قادری بازی کرد اما آن زمان زیاد جدی گرفته نشد تا این‌که برای اولین بار با سریال مهر و ماه به کارگردانی سید فیاض موسوی به شهرت رسید و این شهرت تا آنجا ادامه یافت که حتی شایعه شد او گران‌ترین بازیگر زن ایران است.

 

باشگاه خبرنگاران در خبری او را را با دریافت ۷۵ میلیون تومان برای ۲۵ روز بازی در فیلم پیتزا مخلوط (حسین قاسمی‌جامی) گران‌ترین بازیگر زن سینمای ایران نامید اما اوتادی این موضوع را تکذیب کرد و در گفت‌وگویی گفت:" شایعاتی مبنی بر اینکه من گران‌ترین بازیگر سینمای کشور هستم گاه در فضای اینترنتی منتشر می‌شود که صحت ندارد و عده‌ای به دشمنی قصد دارند مرا گران‌ترین بازیگر سینمای ایران معرفی کنند در صورتی که این امر درست نیست. به نظرم این حرف‌ها شایعات اینترنتی است که تنها از جانب دشمن شکل می‌گیرد. مردم بهتر از همه دستمزد من را می‌دانند. شایعات مبنی بر بالا بودن دستمزد من برای خودم هم تازگی داشت و هم عجیب بود. اصلاً این‌طور نیست و فکر می‌کنم یک عده با من دشمنی دارند."

شایعه ازدواج

واقعیت این است که شایعه درباره اوتادی زیاد ساخته می‌شود. یکی از این شایعات بحث ازدواج او است که البته خودش بارها تاکید کرده ازدواج نکرده است. او در گفت‌وگویی در این باره توضیح داد:" ازدواج یعنی بتوانم خودم و طرف مقابل را خوشبخت کنم. اگر توانایی این را داشتم آن روز می‌توانم ازدواج کنم. من عاشق زندگی کردن هستم و برای این تلاش می‌کنم. به نظرم راز موفقیت در زندگی زناشویی این است که باید عاشق عشق دادن و گرفتن باشید..."

 

عمل زیبایی

یکی دیگر از شایعات درباره لیلا اوتادی این است که او بارها عمل زیبایی انجام داده است. خودش در این باره می‌گوید:" خدا را شکر می‌کنم که تا به امروز تجربه هیچ عمل زیبایی را نداشته‌ام . برخلاف شایعات و حرف‌های که شنیده‌ام که من چندین عمل زیبایی و جراحی زیبایی را تجربه کرده‌ام باید بگویم که این موضوع واقعیت ندارد و من هیچ عمل زیبایی انجام نداده‌ام".

 

توانایی‌ها

لیلا اوتادی غیر از بازیگری توانایی‌های زیادی دارد. او گاهی نقاشی می‌کند. غیر از فارسی به دو زبان انگلیسی و ترکی مسلط است و عکاسی را نیز بلد است.

 

او نمایشگاه عکس هم برگزار کرده و در این باره گفته است:" عكاسي را از زمان دانشكده به دليل اين‌ كه رشته‌‌ام معماري بود انجام می‌دادم و به هر سفري كه مي‌‌رفتم دوربين را هم همراه خودم مي‌‌بردم. در چند سفر آخرم، به اين فكر افتادم كه براي كودكان بي‌‌سرپرست كاري انجام بدهم. اين موضوع دليل اصلي برگزاري نمايشگاه عكسم شد."

 

اوتادی اهل شعر هم هست. 17 ساله بود که سرودن شعر را آغاز کرد. او نخستین کتاب خود را که مجموعه شعری با نام ‘”در بهشتی که کلاغی نیست مترسک هم نیست” است، در زمستان ۱۳۹۳ و در قالب دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر کرد. این کتاب توسط  انتشارات مروارید در ۷۶ صفحه منتشر شد و شامل ۳۵ قطعه شعر سپید است.

 

غذا

اوتادی قبلا اهل آشپزی نبود اما حالا آشپزی می‌کند و غذاها و کیک‌هایش حرف ندارد. خودش از میان وعده‌های غذایی صبحانه را به بقیه ترجیح می‌دهد:" صبحانه برای من جزء مهم‌ترین وعده‌های غذایی است و برای ناهار هفته‌‌ای دو یا سه بار برنج مصرف می‌کنم و برای شام سالاد یا سبزیجات پخته شده یا مقدار کمی گوشت سفید آبپز استفاده می‌‌کنم. آبمیوه تازه جزء جدایی‌‌ناپذیر برنامه‌‌های من است."

 

علایق

اوتادی عاشق سفر است و سفر را بهترین تفریح می‌داند:" سفر تقريبا بهترين تفريح من است. آشنايي با فرهنگ و جوامع مختلف برايم هميشه جذاب است به همين دليل زياد سفر مي‌‌كنم. سفر به كشورها و جزايري كه كمتر در موردش مي‌دانيم و كمتر از آنها خوانده‌ايم و شنيده‌ايم را بيشتر از همه دوست دارم."

 

یکی دیگر از علایق اوتادی ماشین لندکروز است:" من اصولا ماشین شاسی بلند دوست دارم. قبلا هم یک لندکروز سفید داشتم، دوستانم می‌گفتند آمبولانس گرفتی لیلا…. بعد به من برخورد و به خودم می‌گفتم واقعا به من نمی‌آید، فروختمش یک ماشین کوچک‌تر گرفتم، اما رانندگی با آن اصلا به من لذت نمی‌داد، آن را هم فروختم و دوباره لندکروز مشکی گرفتم".

 

ورزش

لیلا اوتادی به‌شدت اهل ورزش است. تنیس، بدن‌سازی و اسب‌سواری از ورزش‌های مورد علاقه او است و حتی مربی بدن‌سازی هم بوده است.

 

خودش در این باره می‌گوید:" به نظرم بازيگر بايد براي بازي در هر نقشي از نظر فيزيكي آمادگي داشته باشد. اين آمادگي جز با ورزش مداوم ميسر نيست. ورزش هميشه جزء لاينفك زندگي‌ام بوده، من حتي به مدت دو سال مربي بدنسازي هم بوده‌‌ام،اما به دليل مشغله كاري نتوانستم آن را ادامه دهم، اما به طور مدام خودم اين ورزش را پيگيري مي‌كنم. در كنار اين ورزش، تنيس و اسب‌دواني را هم به صورت حرفه‌‌اي دنبال مي‌‌كنم."

 

روان‌شناسی

"من زیاد کتاب‌های روانشناسی می‌خوانم. هر انسانی تا ۷ سالگی احساس خوشبختی می‌کند. اگر انسان خوب تربیت شود، این احساس با او رشد می‌کند. برای رسیدن به احساس خوشبختی بخصوص در جامعه ما باید تلاش کرد". این را اوتادی در برنامه دورهمی گفت.

 

بزرگترین ترس این بازیگر از شرایطی است که در اختیار و کنترل نباشد مثل جنگ.

 

آزاردهنده‌ترین خصلت او به نظر خودش این است که خیلی فکر می‌کند تا تصمیم بگیرد.

 

درباره بهترین خصلتش گفته است: "بنا به گفته‌ دیگران اینکه بیش از حد مهربانم بهترین خصلتم است".

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.