2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بشناسید: ثروتمندترین زنان جهان

بشناسید: ثروتمندترین زنان جهان

مجله فوربز هر سال فهرستی از ثروتمندترین‌های جهان را منتشر می‌کند. طبق این فهرست زنی به نام آلیس والتون ثروتمندترین زن جهان در سال جاری میلادی است.

دوات آنلاین-ثروتمندترین زنان جهان چه کسانی هستند و پول خود را از چه راهی به دست آورده‌اند؟ مجله فوربز هر سال فهرستی از ثروتمندترین‌های جهان را منتشر می‌کند. طبق این فهرست زنی به نام آلیس والتون ثروتمندترین زن جهان در سال جاری میلادی است.

 

آلیس والتون این عنوان را در حالی به‌دست آورد که پیش از این لیلیان بتانکور برای سال‌ها صاحب این مقام بود اما او درگذشت و از لیست خارج شد. پس اول کمی درباره لیلیان بخوانید:

 

لیلیان بتانکور

«لیلیان بتانکور» وارث و مالک شرکت لوازم آرایشی بهداشتی اُرئال فرانسه با بیش از ۴۰ میلیارد دلار ثروت بود.

 

او شهریور سال گذشته در خانه خود در غرب پاریس در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

 

فوربز رقم دقیق ثروتی که او به عنوان صاحب یکی از بزرگترین امپراتوری های لوازم آرایشی در جهان برای بازماندگان خود به ارث گذاشته است را 44.7 میلیارد دلار اعلام کرده است.

 

لیلیان بتانکور شرکت لوازم آرایشی بهداشتی اُرئال را در سال ١٩٥٧ از پدر شیمیدان خود که بنیانگذار آن بود، به ارث برد و آن را با ارزشی به مراتب بیشتر از قبل، برای دختر خود به ارث گذاشت.

 

لیلیان زمانیکه ١٥سال بیشتر نداشت به عنوان کارآموز وارد شرکت کوچک پدر خود شد و به مرور در این شرکت مسئولیت‌های مهمتری به عهده گرفت. او پس از مرگ پدرش در سال ١٩٥٧ میلادی صاحب اُرئال و رئیس هیئت مدیره آن شد و با همکاری همسر خود، آن را به یک نام جهانی تبدیل کرد.

 

آلیس والتون

و اما ثروتمندترین زن حال حاضر جهان یعنی آلیس والتون با ثروتی بالغ بر 46 میلیارد دلار:

 

این زن، دختر سام والتون است. سام والتون شرکت بزرگ والمارت را بنیان‌گذاری کرد. این شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارد و سومین شرکت بزرگ جهان محسوب می‌شود. والمارت همچنین که در زمینه در تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند و با فروش اینترنتی کالاها رقیب اصلی شرکت آمازون است.

 

سام والتون، تا ۵ سالگی در مزرعه پدرش کار می‌کرد. پس از آن، به دلیل مشکلات اقتصادی، مزرعه پدری را ترک کرد و بهمراه سایر اعضای خانواده، برای تجارت، رهسپار مناطق مختلف جهان شد.

او در سال ۱۹۵۰ فروشگاه جدیدی در بنتون‌ویل، آرکانزاس تأسیس کرد و نام آن را "والتونز ۵&۱۰" گذاشت. وی در این فروشگاه، از یک استراتژی جدید و ساده استفاده کرد، به اینصورت که میزان تخفیف را بالا برد، که نتیجه آن افزایش حجم فروش از طریق حفظ و نگهداری مشتریان بود.

 

والتون  در تاریخ ۲ ژوئیه ۱۹۶۲ پس از ایجاد و اداره موفق ۱۱ فروشگاه، اولین فروشگاه زنجیره‌ای با نام تجاری «وال‌مارت» را، به صورتی ساده و سنتی در آرکانزاس افتتاح کرد.

 

در ماه فوریه ۱۹۸۸، والتون از جایگاه خود، به عنوان مدیر عامل اجرایی پایین آمد و «دیوید گلاس» را، به این سمت منصوب کرد. وی همچنان، به عنوان رئیس هیئت مدیره والمارت، باقی‌ماند.

 

سام والتون در تاریخ ۵ آوریل ۱۹۹۲ در لیتل راک، آرکانزاس درگذشت و ثروتی باقی گذاشت که باعث شد دخترش ثروتمندترین زن جهان شود.

 

سوزان کلاتن

دومین زن ثروتمند جهان سوزان کلاتن نام دارد که او نیز  ثروت 25 میلیارد دلاری‌اش را به ارث برده است. او از سهام‌داران شرکت خودروسازی بی‌ام‌دبلیو(BMW) است.

 

پدر این زن به نام هربرت کواندت مالک 17.4 درصد از سهام ب‌ام‌و بود. سوزان کلاتن هم‌اکنون بهمراه مادرش؛ یوهانا کواندت و برادرش؛ اشتفان کواندت، در مجموع مالک ۵۰٪ درصد از سهام شرکت ب‌ام‌و هستند.

 

معدن سنگ آهن

نفر بعدی در این فهرست جینا راینهارت نام دارد. او زنی استرالیایی است که ثروت خود را از سنگ آهن به دست آورده است. او با 17.6 میلراد دلار سرمایه اکنون ثروتمندترین فرد استرالیا است.

 

پدر جیناکاشف و مالک بزرگترین معدن سنگ آهن جهان بود، که در استرالیای غربی مستقر می‌باشد. پس از درگذشت هنکوک در سال ۱۹۹۲ کلیه دارایی‌های او به تنها فرزند و وارثش؛ جینا راینهارت واگذار شد.

 

 

باز هم ارثیه

ابیگیل جانسون نفر بعدی این فهرست است که در حال حاضر به‌عنوان مدیر عامل اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری فیدلیتی فعالیت می‌کند.

 

شرکت سرمایه‌گذاری فیدلیتی شرکت خدمات مالی آمریکایی و چندملیتی است، که در زمینه ارائه خدمات مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، مدیریت ثروت و خدمات بیمه عمر فعالیت می‌کند.

 

این شرکت توسط پدر بزرگ ابیگیل یعنی ادوارد جانسون تاسیس شد و پدر ابیگیل به نام ادوارد جانسون سوم نیز هم‌اکنون ریاست هیئت مدیره شرکت را بر عهده دارد. در سال ۲٠۱۳ خانواده جانسون مالک ۴۹درصد شرکت شد. در سال ۲٠۱۶ ابیگیل جانسون مدیر شرکت شد. این شرکت۴۵٠٠٠ کارمند در سرتاسر دنیا دارد.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.