2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
همه چیز درباره مهنار افشار

همه چیز درباره مهنار افشار

فعالیت های اجتماعی برایم جدی تر شده و تمرکز فعلی ام روی بچه های بد سرپرست است. با اینکه ممکن است به من بگویند تخصص و سواد این کار را ندارم ولی در حال تلاش برای آگاهی و تمرکز بیشتر هستم، چون با این نوع بچه ها بسیار مواجه هستیم.

دوات آنلاین-بازیگری را با مجموعه تلویزیونی گمشده در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد و پس از آن با ایفای نقش در فیلم سینمایی دوستان به کارگردانی علی شاه‌حاتمی در سال ۱۳۷۷ به سینما راه یافت و با ایفای نقش در فیلم سینمایی شور عشق به کارگردانی نادر مقدس در سال ۱۳۷۹ به شهرت رسید. این مقدمه‌ای از معرفی مهناز افشار است. جزییات زندگی خصوصی و حرفه‌ای او را بخوانید:

 

مهناز افشار 21 خرداد سال 56 در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. او از بچگی خیلی شیطنت می‌کرد و گاهی باعث اذیت دیگران می‌شد. طوری که یا بار او را به‌مدت دو روز از مدرسه اخراج کردند.

 

شغل مورد علاقه افشار در بچگی نه بازیگری بود و نه هیچ‌کدام از رشته‌های هنری دیگر بلکه او در وهله اول دوست داشت بوفه‌دار مدرسه شود و بعد از آن هم به رانندگی کامیون به‌عنوان شغل مورد علاقه‌اش فکر می‌کرد.

 

افشار در بچگی به آتاری علاقه خاصی داشت و بازی دزد و پلیس بازی محبوب او بود. این دختربچه تماشای کارتون را هم خیلی دوست داشت. سیندرلا، صد ویک سگ خالدار، پلنگ صورتی، مورچه و مورچه‌خوار، سند باد، باربا پاپا، بامزی، هاچ زنبور عسل، خانواده دکتر ارنست و جودی ابوت کارتون‌های مورد علاقه او بودند.

تحصیلات

افشار در دوران دبیرستان در رشته تجربی درس خواند و بعد از آن در کنکور شرکت کرد. او در رشته تربیت بدنی قبول شد اما چون به این رشته علاقه‌ای نداشت ترجیح داد دانشگاه نرود. به جای آن در یک موسسه غیرانتفاعی ثبت‌نام کرد تا تدوین یاد بگرید. خودش در این باره گفته است: به واسطه همسر دایی‌ام که معاون امور تئاتر در دانشگاه سوره بود به موسسه‌ای معرفی شدم و آنجا به مدت چهار سال تدوین خواندم.

 

در همان دوران بود که فکر بازیگری به ذهن مهناز افشار افتاد و او در کلاس‌های حمید سمندریان شرکت کرد البته خانواده‌اش با بازیگر شدن او چندان موافق نبودند و شاید ترجیح می‌دادند دخترشان هم مانند برادرش در رشته جواهرسازی فعالیت کند. افشار در مصاحبه‌ای گفته است:" برادر کوچکترم 15-14 سال است که در زمینه مخراج کاری و جواهرسازی فعالیت دارد و من هم گاهی با او همکاری می کنم. فعالیتم هم به این شکل است که گاهی طراحی های جدیدی به او ارائه می دهم و او آنها را می سازد".

 

بازیگری

افشار اولین بار در سال 77 در مجموعه تلویزیونی گمشده ظاهر شد و بعد از آن در فیلم سینمایی دوستان به کارگردانی علی شاه‌حاتمی بازی کرد. او برای مدتی طولانی به‌عنوان بازیگری که فروش فیلم‌ها را تضمین می‌کرد شناخته می‌شد و البته هنوز هم هست اما اخیرا نوع فیلم‌هایی را که برای بازی انتخاب می‌کند تغییر داد و به‌سمت فیلم‌های عمیق‌تر رفته است. او تئاتر هم کار کرده و در شبکه نمایش خانگی نیز حضور داشته اما تلویزیون را دوست ندارد و به جز اولین کارش در هیچ سریال دیگری ظاهر نشد. خودش در این باره گفته است:" سریال های خارجی را می بینم و همچنین سریال های تلویزیون را می بینم و غصه می خورم، اما اگر پیشنها بازی در تلویزیون شود قبول نمی کنم چون با تلویزیون رابطه ام خوب نیست و دوست ندارم در سریال بازی کنم".

 

ازدواج

ازدواج مهناز افشار از آن ازدواج‌های پر سر و صدا بود. او خرداد سال 93 ازدواج کرد. همسر او یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی دولت محمود احمدی‌نژاد است البته پدر یاسین ظاهرا با انتخاب پسرش چندان موافق نبود. محمدعلی رامین در مصاحبه‌ای گفته است تا روز قبل از مراسم از تصمیم پسرش خبر نداشت. ضمن اینکه او در روز مراسم ازدواج پسرش حضور نداشت.

 

به هر حال افشار و رامین با هم ازدواج کردند و حاشیه‌ها از همان موقع شروع شد. اول گفتند افشار از شوهرش بزرگ‌تر است اما بعد معلوم شد برادرشوهر او را با همسرش اشتباه گرفته‌اند. بعد گفتند مهریه افشار 20 میلیارد است اما خودش افشار توضیح داد: مهریه‌ام 10 شاخه گل نرگس، یک جلد کلام الله مجید و آینه و شمعدان است.

 

در هر صورت این زوج در کنار هم احساس خوشبختی می‌کردند تا این‌که 4 خرداد 94 فرزند آنها به نام لیانا به‌دنیا آمد. تولد این دختر بر خوشبختی زوج جوان افزود.

 

حاشیه دیگری که برای این زوج درست شد موضوع پرونده‌ای است که علیه یاسین رامین در جریان است و دادگاه در این باره هنوز حکم نداده است.

علائق غیر حرفه‌ای

مهناز افشار به غذا و آشپزی خیلی علاقه دارد. غذاهای مورد علاقه اش لوبیا پلو و ماکارونی است و به خاطر همین علاقه این غذاها را خیلی خوب می پزد. او در این باره گفته است: به نظرم دست پختم عالی است چون به دلیل شکمو بودنم برای غذا پختن وقت می گذارم و طعم غذا هم برایم اهمیت فراوانی دارد.

 

او همچنین عاشق تزیینات منزل است و دوست دارد هر چند سال یکبار فضای جدیدی را برای خانه طراحی کند.

 

افشار همچنین مدتی مزون عروس داشت اما چون کار وقت‌گیری بود آن را رها کرد.

 

مهناز افشار فعالیت‌های اجتماعی زیادی هم دارد. او در این باره توضیح داده است: فعالیت های اجتماعی برایم جدی تر شده و تمرکز فعلی ام روی بچه های بد سرپرست است. با اینکه ممکن است به من بگویند تخصص و سواد این کار را ندارم ولی در حال تلاش برای آگاهی و تمرکز بیشتر هستم، چون با این نوع بچه ها بسیار مواجه هستیم. فعالیت پویش ما هیچ نوع حمایت مالی از کسی نمی گیرد و تمام تمرکزمان برای تصویب لایحه حمایتی است که در حال خاک خوردن در مجلس است.

 

او همچنین گفته است:تعریفی که مهناز افشار از خودش دارد چنین است:آدمی با میلیون ها صفت خوب و بد ولی اگر حمل بر خودخواهی نباشد خونگرم است و به دوستانش تا جایی که در توانش باشد محبت میکند و توقع محبت ندارد .

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.