2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
نکاتی درباره از بین بردن لکه های سخت در خانه

نکاتی درباره از بین بردن لکه های سخت در خانه

برای پاک کردن لکه های رویه مبل هایی که جنس پارچه آن پلی استر هستند می‌توانید از مقداری کف خمیر اصلاح استفاده کنید. خمیر اصلاح در حین تمیز کردن از پخش شدن لکه روی پارچه نیز جلوگیری می کند.

دوات آنلاین-خانه‌داری یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیا است، شغلی بدون بازنشستگی و تعطیلی. گاهی این شغل سخت تر هم می‌شود و با چالش‌های جدیدی در خانه‌داری روبه‌رو می‌شویم مثلا اینکه فرزند بازیگوشی داشته‌ باشیم که در سکوت  و بدون هیچ هیاهویی دیوارها را نقاشی کند! یا مثلا شوهری که بدون توجه به سختی‌های نظافت روزانه درحالیکه قصد کمک به همسر را دارد غذایی را در مایکرو ویو بسوزاند یا غذایی را روی فرش بریزد.

در اینجا نکاتی را به شما یادآور می‌شویم که می‌تواند در تمیز کردن لکه‌های سخت و آزار دهنده کمک کند:

 

*اگر فرزندتان چوبهای خانه را رنگ آمیزی کرده‌ است، کمی سس مایونز روی قسمت رنگ شده بریزید و بگذارید برای ۱۰ دقیقه همانطور بماند.( ترکیب روغن و تخم مرغ مداد شمعی را از بین می برد.) سپس با یک دستمال آن را پاک کنید.

*برای دیوارها  مقداری خمیر دندان روی یک دستمال نرم مالیده و با ملایمت روی دیوار بکشید تا مدادشمعی ها کاملا پاک شوند. همانطور که خمیر دندان جرم های دندان را بدون ایجاد کوچک ترین آسیبی از بین می برد، مدادشمعی های روی دیوار را هم بدون اینکه رنگ دیوار خراب شود تمیز می کند.

*جرم قهوه را هم می‌توانید اینطور از بین ببرید: ابتدا آب نصف لیمو را داخل فنجان ریخته و بگذارید ۵ دقیقه بماند. سپس یک قاشق نمک به آن اضافه کرده و داخل فنجان را با آن خوب تمیز کنید. اسید میوه وقتی با نمک ترکیب شود لکه ها را از بین می برد.

 

*چسبهای روی ظروف نو هم بسیار آزار دهنده هستند. برای از بین بردن آنها کمی آن قسمت را روغن سبزیجات و یا روغن بچه بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس با استفاده از یک کاردک چسب را بتراشید و در نهایت چربی باقیمانده روی آن را با یک روزنامه آغشته به سرکه تمیز کنید.

*نوشابه‌ها شاید برای انسان مفید نباشید اما برای از بین بردن جرم‌ها بسیار مفید هستند، اگر قابلمه‌ای جرم گرفته‌دارید داخل آن ها را نوشابه بریزید. ترکیبات اسید فسفریک و اسید سولفوریک نوشابه، لکه های قابلمه ها را به سرعت تمیز می کند. اگر خیلی وسواسی هستید و می خواهید که زیاده از حد تمیز شوند می توانید یک سیب زمینی خام را از وسط نصف کنید ، ته آن را داخل بکینگ پودر کرده و به قابلمه بمالید. اسید اکسالیک موجود در غده های ریشه سیب زمینی پاک کننده های قوی برای جرم ها هستند.

 

*برای پاک کردن لکه های رویه مبل هایی که جنس پارچه آن پلی استر هستند می‌توانید، از مقداری کف خمیر اصلاح استفاده کنید. خمیر اصلاح در حین تمیز کردن از پخش شدن لکه روی پارچه نیز جلوگیری می کند.  نحوه استفاده از آن به این صورت است که مقداری از آن را روی لکه ریخته و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه روی لکه بماند سپس با استفاده از یک پارچه آن را خشک کنید.

 

*برای تمیز کردن مایکروفر از محلول آمونیاک استفاده کنید. شاید کمی ناخوشایند باشد ولی بهترین روش است. برای اینکه دچار مشکل نشوید پنجره را حتما باز گذاشته، هواکش را روشن کرده و دستکش بپوشید. نیم فنجان آمونیاک در قفسه بالایی و یک فنجان آب در قفسه پایینی قرار داده و بگذارید تمام شب آن جا بمانند. هنگام صبح آن ها را بردارید. اکنون می توانید به راحتی لکه ها را با استفاده از یک کاردک پلاستیکی بردارید. در نهایت با یک دستمال پاک کنید.

 

*برای تمیز کردن پرده های کرکره ای دور کاردک را با دستمال کاملا بپوشانید و آن را داخل مایع {یک چهارم جرمگیر و باقی آن آب) کرده و پرده را به سمت پایین ببندید. دستمال را از بالا به پایین کشیده و سپس از راست به چپ بکشید.

*برای پاک کردن میز آغشته به شمع ابتدا تا جایی که می توانید شمع های روی میز را با چاقو بردارید. سپس یک دستمال کاغذی روی آن انداخته و چاقوی داغ را روی آن بکشید. با این روش شمع ها جذب دستمال می شوند.

 

*برای رومیزی می‌توانید، با استفاده از تکه های یخ شمع ها را منجمد کنید و با استفاده از کاردک آن ها را بردارید.

 

*اگر وسایل خانه شما به آب میوه آغشته شد و رنگ گرفت،کمی آب گازدار روی آن بریزید. دی اکسید موجود در آن لکه های رنگی را به سرعت می برد. سپس با حوله روی آن بمالید و در نهایت آب را با فشار روی آن بریزید و سپس خشک کنید

*ابتدا پودر لیموناد را داخل ماشین ظرفشویی ریخته و آن را بدون ظرف در حالت شستشو قراردهید.اسید سیتریک موجود در آن که باعث ترش شدنش شده است، لکه ها و زنگ زدگی های داخل ماشین ظرفشویی را تمیز می کند.

 

*فرشی که لک گرفته را هم می‌توانید، کمی آب گازدار روی آن ریخته و با حوله ای تمیز روی آن بمالید. سپس کمی سرکه و مقداری جوش شیرین که باعث می شود فرش بوی بدی نگیرد روی آن بریزید و در نهایت که خشک شد روی آن را جارو برقی بکشید.

منبع:بدونیم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.