2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
نگاهی به 2 فیلم کمدی من دیوانه نیستم و کاتیوشا

نگاهی به 2 فیلم کمدی من دیوانه نیستم و کاتیوشا

فیلم کاتیوشا فعلا کار خود را با نمایش در 31 سینما در تهران و برخی شهرستان‌ها همچون کرج، مشهد، اصفهان و آبادان آغاز کرده است . فیلم من دیوانه نیستم هم در شروع اکران در 18 سینما میزبان مخاطبان سینماست. میزان استقبال مردم و فروش آنها در گیشه، در روزهای آینده می‌تواند در افزایش تعداد سینماهای نمایش دهنده این فیلم‌ها موثر باشد.

دوات آنلاین-با اکران فیلم‌های «کاتیوشا» و «من دیوانه نیستم» که از روز گذشته نمایش خود را در سینماهای کشور آغاز کرده‌اند، تعداد فیلم‌های کمدی در اکران به عدد 7 رسیده است.

حالا تگزاس، خجالت نکش، دشمن زن، به وقت خماری و هزارپا در کنار کاتیوشا و من دیوانه نیستم، باعث شده که گیشه سینمای ایران در این روزها به طور کامل در قُرُق کمدی باشد.

 

فیلم کاتیوشا فعلا کار خود را با نمایش در 31 سینما در تهران و برخی شهرستان‌ها همچون کرج، مشهد، اصفهان و آبادان آغاز کرده است . فیلم من دیوانه نیستم هم در شروع اکران در 18 سینما میزبان مخاطبان سینماست. میزان استقبال مردم و فروش آنها در گیشه، در روزهای آینده می‌تواند در افزایش تعداد سینماهای نمایش دهنده این فیلم‌ها موثر باشد.

 

کاتیوشا

 

کاتیوشا به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی، مثل بیشتر کارهای این فیلمساز بستری جدی و اجتماعی دارد اما قصه‌اش در فضایی کمدی و مفرح روایت می‌شود. کاتیوشا قصه تقابل دو نسل است، نسلی که جبهه و جنگ را تجربه کرده و نسلی که طور دیگری فکر و زندگی می‌کند. کمدی و لحظات خنده دار هم محصول همین تقابل و مواجهه است.

انتخاب هادی حجازی فر که پیش از این سه بار در فیلم‌های ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز و لاتاری، نقش آدم های نسل جنگ را بازی کرده، برای نقش اصلی فیلم کاتیوشا منطقی و هوشمندانه بوده است. احمد مهرانفر، لیلا اوتادی، ارژنگ امیرفضلی، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، قاسم زارع، خشایار راد، میترا دهقانی، مریم سعیدی، امید منصورفلاح، رادمهر روحانی، سحر خزائیلی، آیلار توکلی، پرهام کریمی، داریوش آقایی، علی محمودی، فاطمه مرتاضی، بیتا عطشانی، غزل یگانگی، المیرا صادق‌پور، آرتین حیدری و میترا حجار هم دیگر بازیگران کاتیوشا هستند.

 

فیلم کاتیوشا در حالی اکران خود را آغاز کرده که علی عطشانی کارگردان آن، سه فیلم دیگر را هم در نوبت پخش دارد؛ پارادایس، یادم تو رو فراموش و اولین تولد.

 

مجری طرح و مدیرتولید کاتیوشا در گفت‌وگو با جام‌جم زمان اکران این فیلم را راضی کننده دانست و گفت: برخلاف برخی فیلم‌هایی که الان وجود دارد، ما یک فیلم بسیار مودب ساختیم. به‌طوری که براحتی من می‌توانم دست خانواده‌ام را بگیرم و آنها را به دیدن این فیلم در سینما ببرم، یک ساعت و نیم بخندیم و از سینما بیرون بیاییم. وقتی داشتیم این فیلم را می‌ساختیم، این مساله برای ما از همه چیز مهم‌تر بود.

 

علیرضا یگانگی افزود: اگر اکران فیلم ما طبیعی پیش برود و اتفاق خاصی برای آن نیفتد، فکر می‌کنم کاتیوشا گیشه خوبی داشته باشد. چون فیلم ما هم کمدی است و هم کنایه‌های سیاسی هم برای مسئولان دارد و هم تقابل دو نسل را نشان می‌دهد که از نظر فکری با هم متفاوتند و هر کس دنیا و زندگی خودش را دارد.

 

این سینماگر درباره ترافیک کمدی در گیشه و امکان موفقیت یا موفق نبودن کاتیوشا در کنار آنها هم توضیح داد: به نظرم وجود چند فیلم با فروش خوب به سینما کمک می‌کند، وقتی باران ببارد، سقف همه خیس می‌شود. ان‌شاءا... همه فیلم‌ها خوب بفروشند. وقتی به هفت فیلم اکران نوروزی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم شش‌فیلم فروش خوبی داشتند.

 

باید آشتی مردم با سینما را به فال نیک بگیریم و به جای این‌که فقط یک فیلم پرفروش داشته باشیم و بقیه نفروشند، بهتر است همه فیلم‌ها طی یک رقابت، فروش خوبی در گیشه داشته باشند.

 

علی عطشانی که یکی از پست‌های اخیری که در اینستاگرام درباره اکران کاتیوشا منتشر کرده، نوشته: «این فیلم کمدی رو با خیال راحت با تمامی اعضای خانواده خود در سینما ببینید و نگران دیدن صحنه‌ها یا شنیدن دیالوگ‌های مبتذل نباشید. می‌شه فیلمی کمدی باشه ولی بی‌تربیتی نباشه. می‌شه فیلمی بدون زدن حرفهای بی ادبی شما رو بخندونه.»

 

پخش فیلم سینمایی کاتیوشا را رسانه فیلمسازان مولود به عهده دارد.

 

من دیوانه نیستم

 

علیرضا امینی را معمولا با ساخت فیلم‌هایی جدی و متفاوت در سینما می‌شناسیم؛ این را تماشای فیلم‌هایی چون نامه‌های باد، استشهادی برای خدا، دانه‌های ریز برف، هفت دقیقه تا پاییز، انتهای خیابان هشتم و بلوک 9 خروجی به ما یادآوری می‌کند. اما در تلویزیون امینی برای نزدیک‌تر شدن به طیف بیشتری از مخاطبان، به سمت کمدی و فضایی شوخ و شنگ حرکت کرد؛ سریال میلیاردر و همین سریال تعطیلات رویایی که نوروز امسال از شبکه دو پخش شد، نشان از امینی دیگری دارد که تاکنون در سینما آن را ندیده بودیم. «من دیوانه نیستم» جدیدترین ساخته سینمایی امینی که تازه اکران خود را در برخی سینماهای کشور آغاز کرده، نخستین تجربه کمدی این فیلمساز در سینماست. با این حال حتی با نگاهی به تیزر منتشر شده از این فیلم هم می‌توان فهمید قرار نیست با کمدی متعارفی روبه‌رو باشیم. گوینده آنونس، «من دیوانه نیستم» را با عباراتی چون «اثری متفاوت در سینمای ایران» و «یک فیلم متفاوت و غافلگیرکننده از علیرضا امینی» توصیف می‌کند. فیلمی که بنا به تیزرش،حاوی ترانه‌هایی از برخی خواننده‌های ایران و منطقه است؛ از حمید هیراد تا ابراهیم تاتلیس!

علیرضا امینی در گفت‌وگو با جام‌جم، اکران «من دیوانه نیستم» را در زمان فعلی، مطلوب خواند و گفت: چون فضای فیلم در زمستان است و در همان فصل هم فیلمبرداری شده، اکران آن در تابستان کنتراست خوبی ایجاد می‌کند که به نظرم خوب است.

 

وقتی از این کارگردان می‌پرسیم آیا باوجود اکران موفقیت‌آمیز کمدی‌های دیگری چون هزارپا، تگزاس، خجالت نکش و... امکانی برای موفقیت من دیوانه نیستم در گیشه وجود دارد یا نه، پاسخ داد: فیلم من اصلا در آن فضاها نیست. به نظرم من دیوانه نیستم به‌طور کامل سینماست.

 

شاید از تماشای تیزر فیلم و ترکیب بازیگران این‌طور برآید که فیلم در فضای کمدی‌های دیگری است که این روزها روی پرده سینما هستند، اما من دیوانه نیستم گروتسک و یک کمدی سیاه و تلخ است. این فیلمی است که مخاطب پس از دیدن فیلم و خروج از سینما، چیزی به او اضافه خواهد شد. وجود بازیگرانی چون مهران احمدی، مجید صالحی، پژمان جمشیدی، برزو ارجمند، هادی کاظمی و محمدرضا هدایتی، می‌تواند یکی از برگ‌های برنده فیلم در اکران باشد. پانته‌آ مهدی‌نیا، امید روحانی، دانیال مقدم، سیروس کهوری‌نژاد و محمدرضا داوودنژاد از دیگر بازیگران من دیوانه نیستم، هستند.

 

مهران احمدی و محمدرضا هدایتی از جمله بازیگران فیلم من دیوانه نیستم، هستند که با به اشتراک گذاشتن تیزرهای این اثر در صفحات شخصی اینستاگرام خود، مخاطبان سینما را به دیدن این فیلم دعوت کرده‌اند. مجید صالحی، یکی از بازیگران اصلی این فیلم هم این روزها در تدارک اولین فیلم سینمایی خود به عنوان کارگردان است؛ فیلمی به نام «زیر نظر» که تاکنون حضور رضا عطاران به عنوان بازیگر نقش اصلی آن قطعی شده است.

 

تهیه‌کنندگی من دیوانه نیستم را مرتضی شایسته، یکی از تهیه‌کننده‌های باسابقه سینما به عهده دارد که در کارنامه‌اش تهیه فیلم‌هایی چون می‌خواهم زنده بمانم، افعی، بوی کافور عطر یاس، پارتی، سربازهای جمعه و بوتیک به چشم می‌خورد. پخش من دیوانه نیستم هم به عهده هدایت فیلم است.

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.