2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چگونه شخصیت افراد را در اولین ملاقات تشخیص بدهیم؟

چگونه شخصیت افراد را در اولین ملاقات تشخیص بدهیم؟

شاید عجیب باشد اما نتایج یک تحقیق نشان داده دست‌خط افراد ارتباط زیادی با شخصی آنها دارد. افرادی که کلمات را ریز می‌نویسند معمولا از اعتماد به نفس کمتری برخوردار هستند.

دوات آنلاین-یکی از مهم‌ترین خواسته‌های هر فردی در اولین ملاقات با افراد غریبه این است که زود به شخصیت او پی ببرد. چه این ملاقات کاری و حرفه‌ای باشد و چه جنبه شخصی و دوستانه داشته باشد این خیلی مهم است که ما تاحدودی نسبت به طرف مقابل خود شناخت پیدا کنیم. برخی راه‌های ساده به ما در این امر کمک می‌کنند.

 

رازهای دست دادن

معمولا وقتی دو نفر به هم می‌رسند دست می‌دهند. همین کار ساده برای شما فرصت خوبی است تا به نکاتی درباره شخصیت طرف مقابل‌تان پی ببرید. فقط کافی است به خاطر داشته باشید افرادی که محکم دست شما را می‌فشارند افرادی با اعتماد به نفس بیشتری هستند. آنها معمولا اشخاصی برون‌گرا هستند که احساسات خود را بروز می‌دهند اما کسانی که شل دست می‌دهند یا دست خود را زود می‌کشند در برابر شما از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستند و سعی دارند احساسات و عواطف خود را پنهان کنند. بنابراین نحوه دست دادن طرف مقابل به شما نشان می‌دهد که نسبت به او در چه جایگاهی قرار دارید.

 

تماس چشمی

وقتی برای اولین بار به ملاقات کسی می‌روید حواس‌تان به چشمان او باشد. اگر مستقیم به شما نگاه می‌کرد بدانید که طرف مقابل‌تان از اعتماد به نفس کافی برخوردار است و اگر این یک ملاقات کاری است به احتمال زیاد دست بالا را دارد اما اگر طرف مقابل از تماس چشمی پرهیز کرد بدانید این شخص فردی تودار است  و اعتماد به نفس لازم را ندارد. برای این‌که از درونیات و افکار چنین فردی آگاه شوید به زمان بیشتری نیاز دارید و باید بتوانید اعتماد او را به حدی جلب کنید که جرات خودافشاگری پیدا کند.

 

کفاش‌ها را نگاه کنید

شاید خودتان هم قبلا این کار را کرده باشید. به هر حال بررسی کفش‌های افراد می‌تواند  اطلاعات زیادی را درباره آنها فاش کند. وضعیت مالی طرف مقابل، میزان توجهی که به خودش دارد، توجه او به جزییات ، میزان آرامشی که از آن برخودار است و همچنین اهمیتی که به ملاقات با شما داده است همه از کفش‌های تمیز و مرتب یا کثیف و کهنه مشخص می‌شود.

 

تیک‌های عصبی

خیلی از ما نوعی از تیک عصبی را داریم. وقتی این تیک‌ها بروز می‌کنند که فرد عصبی، بی‌حال، خسته یا ناامید باشد. شاید هم در حال پنهان کردن حقیقت است. به هر حال بروز تیک‌های عصبی مانند جویدن ناخن، کشیدن موها، خط‌خطی کردن کاغذ، تکان دادن مرتب پاها و... نشان می‌دهد طرف مقابل‌تان از وضعیتی که در آن قرار گرفته است چندان راضی نیست و به دنبال راهی برای فرار می‌گردد. پس مجادله با او در این شرایط هیچ فایده‌ای ندارد. بحث‌های منطقی پیچیده هم در این زمان نباید مطرح شود. همچنین این مواقع فرصت خوبی برای بروز دادن احساسات‌تان نیست.

 

به دست‌خط دقت کنید

شاید عجیب باشد اما نتایج یک تحقیق نشان داده دست‌خط افراد ارتباط زیادی با شخصی آنها دارد. افرادی که کلمات را ریز می‌نویسند معمولا از اعتماد به نفس کمتری برخوردار هستند. آنها خجالتی و تودار اما بسیار دقیق هستند و به جزییات توجه ویژه دارند. در مقابل آنهایی که دست‌خط بزرگ دارند افرادی برون‌گرا، اجتماعی، با اعتماد به نفس و کلی‌نگر هستند.

 

نحوه گرفتن خودکار در دست هم اهمیت دارد. آنهایی که خودکار را محکم می‌گیرند و فشار بیشتری به کاغذ وارد می‌کنند معمولا اشخاصی دقیق هستند و آنهایی که خودکار را خیلی نرم روی کاغذ می‌کشند به احتمال زیاد به همدلی بیشتری نیاز دارند و حساس‌تر هستند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.