2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
جزییات پرونده سلطان سکه

جزییات پرونده سلطان سکه

سخنگوی قوه قضاییه گفت: سلطان سکه (حمید مظلومین) سال ۹۲ هم دستگیر و محکوم شد اما بانک مرکزی رسماً به دادسرا و دادگاه نامه نوشت و اعلام کرد "این فرد با ما همکاری می‌کند و خودمان به او و پسرش دلار دادیم".

دوات آنلاین-سخنگوی قوه قضاییه گفت: سلطان سکه (حمید مظلومین) سال ۹۲ هم دستگیر و محکوم شد اما بانک مرکزی رسماً به دادسرا و دادگاه نامه نوشت و اعلام کرد "این فرد با ما همکاری می‌کند و خودمان به او و پسرش دلار دادیم".

 

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در  یکصدوبیست و هشتمین نشست خبری در ارتباط با بحث سکه و ارز اظهار کرد: کسانی که ثبت سفارش کردند، نسبت به ثبت سفارش خود، ارزی دریافت کردند اما در خصوص موضوع ثبت سفارش خود هیچ گونه سابقه فعالیت نداشتند، مثل دو شرکت که دو برادر هستند، 20 و چند میلیون یورو را برای وارد کردن کاغذ روزنامه گرفتند اما در حالی که ربطی به اینها نداشته و اصلاً موضوع فعالیتشان نبوده است.

 

سخنگوی قوه قضاییه افزود: یک موضوع مهمتر این است که این مسئله را در سال 91 و 92 داشتیم  و هم الآن اتفاق افتاده که چگونگی آن قابل تحقیق است. افرادی در بازار که نه صراف هستند و نه کارشان این است، در خرید و فروش عمده ارز دخالت داشتند و به‌صورت بسیار گسترده و عمده سکه خرید و فروش می‌کردند. برخی از اینها بر اساس تحقیقات میدانی که اواخر سال گذشته شروع شد، به افرادی برخوردند که دیدند اینها در بازار صرافی ندارند اما مبالغ سنگینی را در طول شبانه‌روز و هفته خرید و فروش می‌کنند و در ورود و خروج ارز و سکه نقش دارند.

 

وی افزود: برخی از اینها با حکم قضایی و توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند. برخی از اینها ادعا می‌کنند با هماهنگی بانک مرکزی  و برای کنترل بازار ارزها را خرید و فروش می‌کردند یا وارد یا خارج می‌کردند، این‌که این مسئله چقدر مورد تأیید است هنوز معلوم نیست. متأسفانه در سال‌های 91 و 92 هم افرادی دستگیر شدند، از جمله کسی که در همین موضوع هم دستگیر شده و نیروی انتظامی گفته دو تن سکه داشته است.

 

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: این فرد حمید مظلومین  و پسرش محمدرضا مظلومین نام دارد که آن موقع هم دستگیر شدند و حکم گرفتند و رسماً بانک مرکزی به دادسرا و دادگاه گفتند "اینها با نظر و هماهنگی ما بوده است و ما این دلارها را در اختیارشان قرار دادیم". با آن توضیحی که آن زمان نماینده مرکزی و حراست دادند، دادگاه اعلام کرد که جرمی از این بابت مرتکب نشدند.

 

وی افزود: یکی از بحث‌ها این است که این مسئله مورد تأیید بانک مرکزی هست یا خیر. در ارتباط با یکی از افرادی که تا روز دستگیری به‌گفته خودش 46 مورد هر دفعه بین 4 تا 7 میلیون دلار گرفته، یکی از افراد بانک مرکزی گفته که "این با هماهنگی ما بوده است".

 

اژه‌ای ادامه داد: از این فرد دو تن سکه گرفته نشده اما اسناد و مدارکی که به‌دست آمده مشخص شده، این فرد و پسرش بیش از دو تن خرید و فروش کرده‌اند. در این پرونده پدر بازداشت و پسر آزاد است.

 

منبع: تسنیم

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.