2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
نشانه‌های انواع سرطان را بشناسیم

نشانه‌های انواع سرطان را بشناسیم

در ایران دقیق‌ترین آمار سرطان که در واقع آخرین آمار بوده، مربوط به سال ۹۳ است که ۱۱۲ هزار و ۱۶۰ مورد اعلام شده است. از این جمعیت ۴۶ درصد از مبتلایان زنان و ۵۴ درصد مردان بوده‌اند همچنین شایع‌ترین سرطان‌ها در کل جمعیت، سرطان پستان، پروستات، پوست، معده و روده است.

دوات آنلاین-سرطان؛ واژه‌ای رعب‌آور که تن هر کسی را می‌لرزاند. اما واقعیت این است که آمار ابتلا به سرطان نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان رو به افزایش است. چرا؟ دلیلش را باید در سبک زندگی امروزی یافت. نوع غذاها، هوایی که به ریه می‌کشیم، فشارهای روانی که تحمل می‌کنیم و... در ایران دقیق‌ترین آمار سرطان که در واقع آخرین آمار بوده، مربوط به سال ۹۳ است که ۱۱۲ هزار و ۱۶۰ مورد اعلام شده است. از این جمعیت  ۴۶ درصد از مبتلایان زنان و ۵۴ درصد مردان بوده‌اند همچنین شایع‌ترین سرطان‌ها در کل جمعیت، سرطان پستان، پروستات، پوست، معده و روده است. در این پرونده نگاهی داریم به نشانه‌های انواع سرطان.

 

نشانه‌های سرطان پوست

سرطان پوست شایع‌ترین نوع سرطان‌ است و ۷۵ درصد کل سرطان‌ها را تشکیل می‌دهد. هرچند اکثر مبتلایان به سرطان پوست بهبود می‌یابند، اما به‌دلیل شیوع زیاد، یکی از نگرانی‌های عمده به شمار می‌آید.

 

نشانه‌های سرطان خون

سرطان خون می‌تواند علائم ظریف و شگفت انگیزی داشته باشد و شما باید به این بیماری مشکوک شوید اگر هرکدام از علائم توضیح داده شده در این مطلب را برای مدت طولانی در خود مشاهده می‌کنید.

 

نشانه‌های اولیه سرطان ریه

بیشتر افراد مبتلا به سرطان ریه سرفه می‌کنند که گهگاه با خون همراه است. بالا آوردن ترشحات غلیظ و مایل به قرمز نیز می‌تواند از علائم اولیه‌ی سرطان ریه باشد.

 

عوامل مهم در ابتلا به سرطان سینه

برای کاهش علائم یائسگی و جلوگیری از بارداری ناخواسته از دو روش هورمون درمانی و قرص های ضدبارداری استفاده نکنید....

 

بهترین راه درمان سرطان سینه چیست

یک متخصص جراحی سرطان سینه گفت: با پیشرفت تکنیک‌های جراحی پستان و به کارگیری روش‌های درمانی همزمان از جمله شیمی درمانی، ۶۵ درصد بیمارانی که دچار سرطان سینه هستند دیگر نیازی به قطع عضو و برداشتن کامل پستان ندارند.

 

راه‌های تشخیص سرطان پروستات

سرطان پروستات اگر به موقع و زود تشخیص داده شود امکان بهبود کامل این عارضه وجود دارد، اما اگر این عارضه دیر شناسایی شود برای بیمار مشکلات جدی را ایجاد می‌کند.

 

اولین نشانه سرطان مثانه

سرطان مثانه چهارمین سرطان شایع در مردان و نهمین سرطان شایع در زنان محسوب می شود.

 

چه کسانی به سرطان مثانه مبتلا می‌شوند

برای درمان سرطان مثانه گاهی نیاز است که مثانه به طور کامل برداشته و مثانه‌ای جدید جایگزین مثانه قبلی شود در این صورت سرطان عود پیدا نمی‌کند ...

 

نشانه‌های سرطان دهانه رحم

سرطان دهانه رحم تا زمانی که پیشرفت نکرده در اغلب زنان بدون فعالیت جنسی کاملا بدون علامت است.یکی از نشانه‌های این بیماری خونریزی غیرطبیعی واژینال، از جمله پس از نزدیکی جنسی، در فواصل دوره‌های قاعدگی و پس از یائسگی است. علاوه بر آن درد هنگام نزدیکی جنسی نیز جزو نشانه‌های آن به شمار می‌رود.

 

خوراکی‌هایی که از سرطان تخمدان پیشگیری می‌کنند

سرطان تخمدان به سرطان خاموش معروف است . به گفته پژوهشگران، می‌توان با بعضی کارها مثل تحرک فیزیکی و داشتن رژیم غذایی سالم احتمال ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش داد.

 

آسپرین علیه سرطان

مصرف کمتر گوشت قرمز، چربی‌ها، انجام فعالیت فیزیکی، استفاده از آسپرین و دریافت مناسب ویتامین دی در بدن از عواملی است که از ابتلا شدن به سرطان کلورکتال جلوگیری می‌کند.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.