2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چطور شال مناسب تابستان انتخاب کنیم
یک طراح مد و لباس توضیح می‌دهد:

چطور شال مناسب تابستان انتخاب کنیم

شال هایی که هرچند نازک هستند اما نخ نیستند، باعث تعریق بیشتر می‌شوند. گره‌گره شدن این شال ها یا چروک شدن شان هم می‌تواند یکی دیگر از مشکلاتی باشد که خانم‌ها با آن درگیر هستند.

دوات آنلاین-یکی از مهم ترین دغدغه‌های خانم‌هایی که بیرون از خانه کار می‌کنند این است که در تابستان از چه سرپوشی استفاده کنند که گرمای کمتری به آنها منتقل کند.

 

نیروانا فتحی طراح مد و لباس درباره بهترین شالهایی که در تابستان می‌شود استفاده کرد به دوات آنلاین می گوید: شال هایی نخی نازک که بتوان به راحتی به آن فرم و مدل داد و مجبور به محکم کردن آن نباشیم می‌تواند هم برای ما ظاهری زیبا بسازد و هم ما را از گرما محافظت کند.

در تابستان به راحتی می‌توان از رنگهای شاد و سبک استفاده کرد. رنگهای سفید، صورتی، نارنجی، طیف آبی و .... رنگهای بسیار مناسبی برای شالهای سبک تابستانی هستند. بهتر است این شالها پهن و بزرگ باشند تا هم بتوانیم به راحتی به آنها فرم بدهیم طوری که گردن و موها را بپوشاند و هم اینکه ما را به خانمی شیک پوش تبدیل کند.

 

شال‌ها تابستانی حتی در کشورهایی که حجاب وجود ندارد بخشی از اکسسوری لباس محسوب شده و از سوی خانمها استفاده می‌شود این شالها می‌تواند بالاتنه خانمها را بپوشاند و از سوختگی آفتاب جلوگیری کند.

شالهای مناسب تابستان همانطور که گفتم بهتر است رنگهای سبک و روشن داشته‌ باشد چراکه این رنگها حس گرما را از ما دور می‌کند. باید توجه داشت علاوه بر گرمی هوا حس گرما هم می‌تواند ایجاد مشکل  کند بنابراین بهتر است از رنگهایی استفاده شود که حس گرما را کم می‌کند.

 

شالهای تابستانی بیشتر با گلهای ریز یا طرحهای شلوغ تزئین می‌شوند. این طرح ها می‌تواند در تضاد با زمینه باشد. مثلا می‌توانیم از شال سرمه‌ای با گلهای ریز صورتی استفاده کنیم. یا شالهایی با زمینه طوسی روشن و طرح‌های آلبالویی یا آبی روشن.

 

از آنجایی که شال چیزی نیست که فرد بتواند آن را خودش تهیه کند و به صورت آماده در بازار موجود است بنابراین باید دقت در انتخاب را بالا ببریم. شالهایی که هرچند نازک هستند اما نخ نیستند، باعث تعریق بیشتر می‌شوند. گره‌گره شدن این شال ها یا چروک شدن شان هم می‌تواند یکی دیگر از مشکلاتی باشد که خانم‌ها با آن درگیر هستند.

 

برای تشخیص اینکه چطور از چروک شدن یک پارچه مطلع شویم باید بگویم بهترین راه این است که خلاف بافت پارچه آن را در دست مچاله کنید در صورتی که چروک شد مطمئن باشید در حین استفاده هم چروک خواهد شد. دوم اینکه شالهایی که پرز بیرونی دارند احتمال گره‌گره شدن و بیرون آمدن نخ‌ آنها زیاد است.

 

در ضمن شالی بخرید که سایز آن بزرگ است و نیاز به چرخاندن محکم دور گردن ندارد و به راحتی می‌توان یک طرف آن را به طرف دیگر وصل کرد بدون اینکه مجبور باشید مرتب آن را روی سرتان تنظیم کنید.

البته باید به جهت استفاده از شال هم توجه شود. اگر شالی استفاده می‌کنید که طرح در یک طرف آن است توجه داشته باشید باید در قسمت پایین و بیرونی آن قرار گیرد.

 

از شالهایی که جنس ابریشمی دارند و معمولا هم براق هستند استفاده نکنید هرچند ظاهر فاخری دارند اما در گرمای تابستان هم زود چروک می‌شوند و هم باعث تعریق خواهند شد.

 

شالهایتان را در ماشین لباسشویی یا آب خیلی گرم نشویید در این صورت عمر بیشتری خواهند داشت و رنگهایش با طراوت بیشتری خواهد ماند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.