2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
دختر جوان در دام شیطان‌صفت‌ها

دختر جوان در دام شیطان‌صفت‌ها

دختری جوان که توسط دوستش فریب خورده و در دام پسری شیطان‌صفت گرفتار شده بود با مراجعه به مرکز مشاوره پلیس استان اصفهان از مددکاران درخواست کمک کرد. او داستان زندگی‌اش را این طور شرح داد:

دوات آنلاین-دختری جوان که توسط دوستش فریب خورده و در دام پسری شیطان‌صفت گرفتار شده بود با مراجعه به مرکز مشاوره پلیس استان اصفهان از مددکاران درخواست کمک کرد. او داستان زندگی‌اش را این طور شرح داد:

 

كلاس چهارم ابتدايي بودم كه پدر و مادرم از هم جدا شدند چند ماه بعد از طلاق، مادرم بدون هيچگونه توجهي به شرايط آشفته روحي من داشته باشد ، با مردي ازدواج كرد و هنوز مدت زيادي از ازدواج نابهنگام مادرم نگذشته بود كه پدرم هم براي اينكه لج مادرم را در بیاورد با دختر يكي از آشنايانش عروسي كرد و زندگي تازه اي را براي خود تشكيل داد.

 

من كه تحمل اين همه دگرگوني و نابودي كانون خانواده ام را نداشتم، ناخواسته دچار افت شديد تحصيلي شده و براي هميشه درس و مدرسه را رها كردم و نزد پدر بزرگم رفتم، اگرچه پدربزرگ و مادربزرگم همواره به من محبت داشتند اما هرگز نمي توانستند جاي خالي پدر و مادرم را برايم پركنند.

 

زمان در حال سپري شدن بود تا اينكه در سن 18 سالگي با شهره يكي از دختربچه هاي محل كه او هم فرزند طلاق بود دوست شدم و فكر مي كردم چون هم مثل من بچه طلاق است بهتر مرا درك مي كند يك روز كه با او به پارك رفته بودم  پسر جواني نزد شهره آمد و با او به خوش و بش پرداخت، شهره او را شاهين معرفي كرد و رفته رفته رابطه من و شاهين هم در اثر اين آشنايي بيشتر و بيشتر شد، در اثر اين ارتباط شاهين به من سيگار و بعد شيشه تعارف كرد و كم كم من به مصرف كننده حرفه‌‌اي شيشه تبديل شدم .

 

روزها سپري شد تا اينكه يك روز شهره و شاهين من را به بهانه پيدا كردن شغل مناسبي با هزاران وعده و وعيد به منزل سياوش كه به گفته آنها پدرش صاحب چند شركت تجاري است بردند، مدتي از حضورمان نگذشته بود كه سياوش برايمان شربتي آورد و من بعد از خوردن آن حس كردم سرم درحال گيج رفتن است و از جايم بلندشدم كه ناگهان روي زمين افتادم و ديگر چيزي نفهميدم، وقتي بهوش آمدم خودم را روي نيمكت پارك ديدم، نه خبري از شهره و شاهين بود و نه از آن خانه مجلل ، مي خواستم بلند شوم كه ناگهان پاكتي كه زير سرم بود توجهم را جلب كرد، پاكت را باز كردم، دست خط شهره بود، نوشته بود اگر از بازي كه آنها برسرم در آورده اند چيزي به پليس بگويم تصاويرم را در شبكه هاي اجتماعي پخش مي كنند. تازه فهميدم كه شهره و شاهين باهمدستي هم دختران را فريب داده و در ازاي پول آنها را در اختيار پسران پولدار قرار مي دهند.

 

 

باورش خيلي برايم سخت بود اما واقعيت داشت و من يكي از جديدترين طعمه هاي اين شيادان بودم حالا آنها مرا تهديد كردند و من نمي دانم چطور مي توانم از آنها شكايت كنم و تلافي بلايي كه برسرم آورده اند را از آنها بگيرم .

 

تحلیل کارشناس

 

آرزو اسكندري كارشناس ارشد روانشناسي عمومي  در اين باره اظهار داشت: طلاق والدين تاثير بسزايي در دوره هاي رشد فرزندان دارد در اين مورد هم مشاهده مي گردد كه طلاق در دوره نوجواني كه دوره بلوغ و بحران هويت مي باشد اتفاق مي افتد و والدين هر دو ازدواج مجدد انجام مي دهند و اين دختر به ناچار به نزد پدربزرگ و مادربزرگ خود مي رود.

 

وي افزود: اين دختر در زندگي خود دچار كمبود محبت است كه براي فراراز عقده هاي رواني و بدون آنكه ملاك هاي صحيح دوستيابي را بداند با دختري كه شرايط زندگيش مانند خودش بوده دوست مي شود و او هم دختر را به دوستي با پسران يعني روي آوردن به هيجان هاي ظاهري تشويق مي كند و به اين وسيله او را در منجلاب فساد مي كشاند و به دليل اشتباهات خود و اعتيادش به شيشه دچار مشكلات روحي مي شود.

 

اسكندري خاطر نشان كرد: طلاق والدين، كمبود محبت ، بحران هويت و مشكلات دوران بلوغ، نداشتن معيار براي دوست يابي، عقده هاي رواني، دوستي با پسران و مصرف مواد مخدر ، از جمله مواردي بودند كه نابودي زندگي اين دختر را رقم زدند.

 

اين مشاور و  آسيب شناس مسايل خانواده با بيان اينكه طلاق والدين آسيب هاي ناگواري را براي فرزندان به همراه دارد گفت: تحقيقات پليس نشان مي دهد كه دست كم 70درصد كساني كه بزهكار شده و يا در دام باندهاي تبهكاري افتاده و گرفتار آسيب هاي اجتماعي شدند فرزند طلاق هستند و بايد گفت، بچه هاي طلاق بعد از جدايي والدين خود سرگذشت سخت و دشواري را پيش رو دارند.

 

وي بيان داشت: اگر فرزندان طلاق از حمايت ها و پشتيباني لازم برخوردار نباشند و مراقبت ها و كنترل خوبي از آنها به عمل نيايد قطعاً در ادامه زندگي با مشكل مواجه مي شوند و مي بايست از طريق مراكز حمايتي و مشاوره اي چنين افرادي شناسايي و تحت پوشش و مراقبت قرار بگيرند و مهارت هاي زندگي و راه صحيح مقابله با مشكلات و ارتباط با ديگران به آنان آموزش داده شود تا انشاء الله شاهد وقوع آسيب هاي كمتري در اين قشر از افراد جامعه باشيم.

 

اسكندري اظهار داشت: طلاق آسيبي است كه امروزه بسياري از آسيب هاي اجتماعي ديگر به آن مرتبط هستند و اگر به معضل اعتياد، سرقت انحرافات اخلاقي و ده ها آسيب ديگر در جامعه مي نگريم ريشه آن را در آشفتگي و از هم گسيختگي كانون خانواده مي بينيم و بيشتر بزهكاران و مجرمان محصول چنين خانواده هايي هستند كه بايستي براي در اين زمينه برنامه ريزي هاي كلاني در سطح كشور انجام يابد تا از بروز طلاق و جدايي والدين جلوگيري شود و يكي از اين راه ها نيز مي تواند تقويت مراكز مشاوره و رسيدگي به خانواده هاي آسيب ديده اجتماع باشد.

 

تهيه و تنظيم : حميدرضا محمدي - كارشناس رسانه مركز اطلاع رساني پليس اصفهان


پیشنهاد سردبیر: تمام راز و رمزهایی که برای دکوراسیون لوکس خانه باید بدانید (پرونده)

 

پیشنهاد سردبیر: هر آنچه که برای داشتن پوست زیبا و سالم باید بدانید (پرونده)

 

پیشنهاد سردبیر: باغ پرندگان قطعا ارزش یک‌بار دیدن را دارد

 

پیشنهاد سردبیر: کدام بچه‌ها پولدار می‌شوند؟

 

پیشنهاد سردبیر: بهترین راه برای تزئین بخش پذیرایی خانه

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.