2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
٢٥٠نفر در دام ربات صیغه‌یاب

٢٥٠نفر در دام ربات صیغه‌یاب

دانش‌آموز ١٥ساله ساوه‌ای که با یک ربات تلگرامی به ٢٥٠ حساب مالی دسترسی پیدا کرده بود، توسط پلیس فتای همدان دستگیر شد.

دوات آنلاین-دانش‌آموز ١٥ساله ساوه‌ای که با یک ربات تلگرامی به ٢٥٠ حساب مالی دسترسی پیدا کرده بود، توسط پلیس فتای همدان دستگیر شد.

 

این جوان با بارگذاری یک ربات تلگرامی در فضای مجازی تحت عنوان «صیغه‌یاب» جوانان را به دانلود آن سوق می‌داد.

 

این فرد هزینه عضویت در این کانال را ٢٠ هزار ریال در نظر گرفته بود که رقم اندک موجب وسوسه عده‌ای برای استفاده از این ربات شده بود. کاربران برای عضویت در این کانال باید وارد یک صفحه جعلی می‌شدند و مشخصات حساب بانکی خود را وارد می‌کردند؛ غافل از اینکه با این اقدام اطلاعات بانکی خود را در اختیار این نوجوان قرار می‌دادند.

 

این نوجوان برای جذب مخاطب ابتدا عکس دختران را از دیگر صفحه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی سرقت و آنها را به عنوان گزینه صیغه معرفی می‌کرد. پس از بررسی صفحات جعلی توسط تیم‌های فنی پلیس فتا، این فرد شناسایی شد و با دستور مقام قضائی، عوامل پلیس فتای همدان وی را که در ساوه ساکن بود، دستگیر کردند.

 

این جوان به مقر انتظامی همدان منتقل شد و در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرد که موجودی تمامی حساب‌های بانکی را بررسی و تاکنون ٦٠ میلیون ریال سرقت کرده است.

 

با وجود این، بررسی دقیق درباره میزان سرقت از حساب‌های بانکی در حال انجام است و متهم با حکم قاضی  راهی کانون اصلاح و تربیت شد. هفته گذشته نیز یک نوجوان ١٥ساله ساکن یکی از استان‌های همجوار که با راه‌اندازی یک سایت جعلی به ٦٠٠ حساب مالی دسترسی پیدا کرده بود، توسط پلیس فتای همدان دستگیر شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.