2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چرا نباید مرغ سوخاری بخوریم

چرا نباید مرغ سوخاری بخوریم

به دلیل اینکه این مرغ‌ها با پوست سرخ می‌شوند حاوی چربی زیادی بوده و البته برخی از مراکز فست فودی علاوه بر این مسئله برای خوشمزده شدن بیشتر مرغ‌های سوخاری مقداری روغن به آن تزریق می‌کند.

دوات آنلاین-خبر بدی است اما به هر حال گفتن‌اش لازم است. به جمع خوراکی‌ها و غذاهای مضری که نباید مصرف کنید مرغ سوخاری را هم بیفزایید چون مرتصی صفوی، متخصص تغذیه آن را برای سلامتی مضر می‌داند. توضیحات این متخصص را بخوانید:

 

 کاهش مصرف روغن برای پیشگیری از ابتلا به چاقی و بیماری‌های متابولیکی ضروری است. ضمن این‌که بهتر است در فصل تابستان بیشتر غذاهای آب‌پز و کبابی استفاده کنید.

 

 در مرغ سوخاری به دلیل اینکه این مرغ‌ها با پوست سرخ می‌شوند حاوی چربی زیادی بوده و البته برخی از مراکز فست فودی علاوه بر این مسئله برای خوشمزده شدن بیشتر مرغ‌های سوخاری مقداری روغن به آن تزریق می‌کند.

 

 استفاده از مرغ سوخاری به ویژه‌در فصول گرم به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چرا که علاوه بر مشکل در هضم آن اثرات سوء‌دیگری همچون مشکلات قلبی به همراه دارد.

 

 روغن‌های جامد حاوی اسیدهای چرب اشباع بوده که ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را مضاعف  می‌کنند.

 

 بهتر است هنگام سرخ کردن مواد غذایی از روغن‌های مخصوص سرخ کردنی استفاده شود تا این روغن هنگام حرارت مشکلی در آن ایجاد نشود و سلامت غذا بیشتر باشد.

 

 خانواده‌ها باید جهت پیشگیری از اضافه وزن، چاقی و ابتلا به بیماری‌های متابولیکی مقدار مصرف روغن را کاهش داده و بیشتر روغن‌های زیتون و کنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

 

منبع: فارس

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.