2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
زندگینامه مربیان خنداننده‌ شو

زندگینامه مربیان خنداننده‌ شو

دوات آنلاین-سری دوم خنداننده شو شروع شده و کم‌کم به روزهای پرهیجانش می‌رسد. در این دوره غیر از رامبد جوان و اشکان خطیبی که در دور قبل هم به‌عنوان مربی حضور داشتند، فرهاد آئیش و پانته‌آ بهرام نیز حضور دارند. در این مطلب با بیوگرافی و زندگی خانوادگی آئیش، خانم بهرام و  اشکان خطیبی آشنا می‌شویم.

 

فرهاد آئیش

فرهاد خان آئیش بچه شمیران است. او سال 1331 به دنیا آمده و اسم اصلی‌اش فرهاد حشمتی عقدایی است. عقدایی ته فامیلی او به ریشه و اصلتش مربوط است چون اصالتا اهل شهر عقدا در استان یزد است. (بعدا اگر خواستید گزارشی تصویری از این شهر زیبا و خیره‌کننده را اینجا تماشا کنید).

فرهاد در کودکی نه اهل بازیگوشی بود و نه کارهای شر انجام می‌داد. بیشتر سرش را در کوچه با هم سن و سالان خودش گرم می‌کرد تا این‌که راهی مدرسه شد تا دبیرستان را بدون هیچ حادثه خاصی گذراند. بعد از آن بود که راهی انگلیس و سپس آمریکا شد و زندگی‌اش تغییر کرد.

 

او در آمریکا فیلم‌سازی و عکاسی خواند اما بعد از مدتی عکاسی کردن ترجیح داد سراغ تئاتر برود.  آئیش در شهرهای مختلف آمریکا از جمله سانفرانسیسکو، واشینگتن، بوستون و برلین زندگی کرده و در این مدت در بیش از 30 نمایش به زبان فارسی و انگلیسی به‌عنوان کارگردان یا بازیگر حضور داشته است. او پس از ۲۷ سال در سال ۱۳۷۶ به ایران بازگشت.

 

همسر فرهاد آئیش، یکی از بازیگران توانا است؛ مائده طهماسبی. درباره خانم طهماسبی فقط به این مختصر بسنده کنیم که متولد سال 1336 در شهر بابل است و به جز بازیگری به مترجمی و کارگردانی تئاتر هم مشغول است.

آئیش درباره نحوه آشنایی با همسرش گفته است: زمانی که در آمریکا تحصیل می کردم، برای اجرای برنامه ای به آلمان رفتم و همان جا با مائده آشناشدم. تقریبا ۳ سال دورادور با هم ارتباط داشتیم تا اینکه یک روز ناگهان به من الهام شد که مائده همان کسی است که من می خواهم زندگی ام را با او ادامه دهم. همان موقع بود که شماره اش را گرفتم و گفتم: «می خواهم با تو ازدواج کنم.» ساعت ۵ صبح به وقت آلمان بود. یادم است مائده از شدت تعجب فقط می خندید و فکر می کردم دارم با او شوخی می کنم.

 

این زن و شوهر عاشق سفر هستند. آئیش در این باره این طور توضیح می‌دهد: من به اتفاق مائده همه جای آمریکا را سفر کردیم و این سفر یکی از جذاب ترین سفرهایی بود که با هم داشتیم. یادم است به ماشنیم کاروان وصل کردم و سفر طولانی خود را شروع کردیم. نمی توانم بگویم کدام سفر بهتر بوده. همین سفرهای داخلی که می روم به کردستان و کویر خیلی خوب است و معتقدم سفر واقعا آدم را پخته می کند و جلوه جدیدی از زندگی را به تو نشان می دهد. من عاشق سفر کردن هستم. یادم است در دوران مجردی ام یک بار نزدیک ۲ ماه به اتفاق یکی از دوستانم در یک چشمه در بلندی یک کوه زندگی کردیم.

 

این زوج بچه ندارند یعنی تصمیم گرفته‌اند بچه‌دار نشوند. چرا؟ یکی از علت‌هایش به همان عشق سفر بودن برمی‌گردد. آئیش در این باره توضیح داده است: من و همسرم با هم تصمیم گرفتیم آزادی هایی که در زندگی مون داریم و با بچه نداشتن در دوران پیری عوض کنیم. بالاخره هر چیزی قیمتی دارد و این آزادی ما قیمتش بچه دار نشدن بوده است. اگر بچه داشتیم دیگر نمی توانستیم هر مسافرتی که دوست داریم برویم و باید خودمان را با شرایط فرزندمان هماهنگ می کردیم. اما من منکر این نیستم که به هر حال بچه داشتن هم جذابیت های خودش را دارد و شیرینی بخش زندگی خیلی افراد است. به نظرم هر زوجی باید متناسب با سبک زندگی خودش در این مورد تصمیم بگیرد. اگر بچه دار بودیم، دیگر نمی توانستیم هر مسافرتی که می خواستیم، برویم و… خلاصه باید خودمان را مرتب با وضعیت کودک هماهنگ می کردیم. اما اصلا منکر نمی شوم که به هر حال بچه داشتن هم جذابیت های خاص خودش را دارد و می تواند شیرینی بخش زندگی خیلی ها باشد. من معتقدم این هم یکی از آن تصمیم هایی است که هر زوجی باید برای زندگی خودش و متناسب با زندگی خودش بگیرد.

 

آئیش اعتقاد دارد مرد خوشبختی است: راستش من خوشبختی را امری خیلی عجیب و غریب یا خارق العاده که دست یافتنی نباشد، نمی دانم. معتقدم خوشبختی در دل آدم است. یک امر درونی است، نه یک امر بیرونی. کافی است قناعت را بلد باشیم و در حال زندگی کنیم. برای من، همین که هر شب با مائده میز شام را می چینم و با او شام می خورم، یک خوشبختی بزرگ است. اینکه من می توانم هر روز عشقم را با کلام و رفتارم به همسرم نشان دهم، یعنی خوشبختی. خوشبختی به معنای ثروت یا سایر دارایی های بیرونی نیست. آدم باید از درون شاد باشد و از لحظات بودن در کنار نزدیکانش لذت ببرد. من خیلی تعجب می کنم از مردهایی که عشقشان را نسبت به همسرشان بیان نمی کنند. یک زن نیاز دارد که دوست داشته شود و این احساس برای او امنیت و آرامش دنبال دارد.

 

پانته‌آ بهرام

پانته‌آ بهرام 13 اسفند سال 48 در تهران به دنیا آمد. درباره زندگی خانوادگی او اطلاعات کمی وجود دارد و ظاهرا خودش هم نمی‌پسندد دیگران در این باره چیزهایی بدانند تا جایی که در یک مصاحبه تلویزیون از پاسخ‌دادن به سوالی درباره ازدواجش طفره رفت.

بهرام در ۱۳۶۶ فعالیت بازیگری خود را به صورت آکادمیک با ورود به مدرسه صدا و سیما و تحصیل در رشته بازیگری آغاز کرد. اولین حضور جدی در تئاتر را در ۱۳۶۷ با بازی در مقابل تماشاگر در تالار هنر و قصه شبنم تجربه کرد و سال 69 با نمایش آتقی و شهر خیال روی صحنه رفت.  سپس در ۱۳۷۱ با تحصیل در رشته ادبیات نمایشی گام جدیدتری در زمینهٔ هنرهای نمایشی برداشت.

 

او اولین بار در سال 1375 با فیلم زشت و زیبا وارد سینما شد اما بازی در فیلم چهارشنبه سوری اصغر فرهادی در سال 1384 باب جدیدی در فعالیت های هنری او باز کرد.

بهرام علاقه‌مند به فوتبال و از هوادارن تیم استقلال است. او درباره بازی‌های ملی گفته است: در بازی ایران استرالیا حالتی شبیه سکته را گذراندم از هیجان زیاد کارم به بیمارستان کشید و برادرم به دادم رسید بعد از آن چشمم ترسید و بازی تیم ملی را گذری نگاه می‌ کنم.

 

اشکان خطیبی

"از امشب سری جدید مسابقه «خنداننده شو» رسما شروع میشه. ساعت ۲۳/شبکه نسیم/خندوانه / امیدوارم نتیجه ش بهتر از سری قبل بشه". این پست اینستاگرامی اشکان خطیبی در شب شروع خنداننده شو 2 بود. او که مربی نفر برتر سری اول این مسابقه است انگیزه‌های زیادی برای ادامه کار در این کسوت دارد.

خطیبی هم مثل آئیش متولد شمیران است. او روز ۱۹ مهر ۱۳۵۸ به دنیا آمده و درباره فعالیت‌های حرفه‌ای‌اش باید گفت بازیگر، خواننده، مجری و کارگردان است. او تحصیلات را تا مقطع کارشناسی تئاتر از دانشکدهٔ هنر و معماری دانشگاه آزاد ادامه داده‌است. در سال ۷۹ یک گروه موسیقی راک ایرانی به نام اپولون داشت که راک ایرانی می‌زدند اما از گروه جدا شد. وی پیانو، گیتار و گاهی نیز ساز دهنی می‌زند. او به غیر از موسیقی و بازیگری گاهی نمایش‌نامه‌های انگلیسی را هم به فارسی ترجمه می‌کند و مدیرگروه موسیقی ترافیک نیز هست.

خطیبی با آناهیتا درگاهی ازدواج کرده و این زوج در کنار هم بسیار خوشبخت هستند. خطیبی درباره ازدواج گفته است: من اصولا آدم تجرد نیستم؛ ممکن است زندگی مجردی لحظات خوشی موقتی زیادی نسبت به زندگی روتین زناشویی داشته باشد اما آن چیزی که به عنوان سعادت و خوشی مداوم تعریف شده در زندگی متآهلی خودش را نشان می دهد. انسان ها قبل از ازدواج موجودات ناقصی هستند و این ازدواج است که باعث تکامل آنها است.

 

تماشای فیلم، سفر و ورزش سه فعالیت اصلی خطیبی و همسرش در اوقات فراغت است.

 


پیشنهاد سردبیر: پربازتاب‌ترین اخبار جنایی (بیش از 100 مطلب)

 

پیشنهاد سردبیر: همه نکاتی که علاقه‌مندان به قهوه باید بدانند (13 مطلب) 

 

پیشنهاد سردبیر: پرونده‌ای کامل برای کسانی که قصد خرید عینک آفتابی دارند (7 مطلب)

 

پیشنهاد سردبیر: خطرات زیاده‌روی در رابطه جنسی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.