2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آرایش خلیجی؛ فقط مناسب برای مهمانی‌های خاص
یک میکاپ آرتیست و گریمور توضیح داد:

آرایش خلیجی؛ فقط مناسب برای مهمانی‌های خاص

رایش خلیجی یکی از انواع آرایش عربی است که در کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار مرسوم است.زنان این مناطق از آنجایی که از روبنده استفاده می‌کنند سبکی خاص ارایش می‌کنند تا بخش‌های کوچکی از صورتشان که نمای بیرونی دارد را بسیار بزرگ نمایی می‌کنند.

دوات آنلاین-شاید تا پیش از این انتقادهایی از زنان جوان ایرانی می‌شد که آرایش‌های غلیط دارند اما حالا زنان ایرانی از آرایش‌های غلیظ فاصله گرفته و به سمت آرایش‌های ملایم که البته فرد را جوان تر هم نشان می‌دهند رفته‌اند و از آرایش‌های غلیظ فقط در مراسم‌های خاص استفاده می‌کنند.

شیما اسدی میکاپ آرتیست و گریمور در این مطلب برایمان توضیح می‌دهد آرایش خلیجی که زمانی آرایشی پرطرفدار بود چیست و در چه مواردی استفاده می‌شود.

 

آرایش خلیجی یکی از انواع آرایش عربی است که در کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار مرسوم است. زنان این مناطق از آنجایی که از روبنده استفاده می‌کنند به سبکی خاص آرایش می‌کنند تا بخش‌های کوچکی از صورتشان که نمای بیرونی دارد را بسیار بزرگ نمایی کنند. این زنان خلیج از خطوط سیاه در اطراف چشم، ابروهای پهن و بسیار پرنگ و آرایش‌های گرم و بسیار تند استفاده می‌کنند.

این سبک آرایش به دلیل محدودیت زنان عرب در نشان دادن زیبای‌هایشان است و تمرکز اصلی آن روی چشم و ابرو است. سایه‌های تیره و کشیده، خط چشم‌های پهن و سیاه و مژه‌های بسیار بلند از جمله میکاپی است که در آرایش خلیجی بسیار استفاده می‌شود.

 

لباسی که برای این سبک آرایش استفاده می‌شود لباسی سیاه‌ و طلایی است چرا که تمرکز را روی صورت فرد بالا می‌برد. این آرایش با قسمت‌های دیگر صورت مانند گونه‌ها و لبها کاری ندارد و آرایش آنها بسیار معمولی است اما نقاط بیرونی آن کاملا پررنگ و درخشان است. رنگهای ملایم در این نوع آرایش جایی ندارد و از رنگهایی با تناژ قرمز بسیار کم استفاده می‌شود.

 

در آرایش‌های خلیجی خط چشم‌ها به سمت بالا و کاملا پهن است. سایه‌هایی که استفاده می‌شود شاید در نقطه شروع از رنگ ملایم استفاده شود اما معمولا در انتها رنگ‌هایی با تناژ خاکستری، کبود یا سیاه استفاده می‌شود که همچنان شدت خود را حفظ کند.

 

ابروها پهن با رنگ های غلیظ قهوه‌ای سوخته یا سیاه است. همچنین تاتوهایی روی صورت این خانم‌ها دیده می‌شود که این تاتوها ربطی به آرایش ندارد. در واقع یک نوع حفظ سنت است . این تاتوها بالای ابرو، اطراف خط لب یا بخشی از گونه انجام می‌گیرد. البته طراحی با حنا روی بخش‌های کوچکی از گونه یا کنار گوش در انواع آرایش عربی وجود دارد اما در آرایش خلیجی کمتر استفاده می‌شود و در واقع این کار آرایش محسوب نمی‌شود ونوعی تزئین است.

 

در ایران برای سالهای زیادی آرایش خلیجی بسیار مد بود و طرفداران زیادی داشت هرچند همچنان خانم‌های ایرانی آرایش‌هایی پررنگ نسبت به کشورهای اروپایی دارند اما از آرایش خلیجی فاصله گرفته و کم‌کم به سمت آرایش‌هایی با سبک اروپایی می‌روند. نکته‌ای که باید تاکید کنم آرایش خلیجی هرچند در کشورهای عربی به عنوان آرایش روز استفاده می‌شود اما در ایران به هیچ وجه به عنوان آرایش روز استفاده نمی‌شود و آرایش مراسم‌های عروسی و مهمانی‌های خاص است. از زمانی که در ایران تنوع در لباس و رنگ بیشتر شده استفاده از آرایش‌های غلیط هم کمتر شده‌ است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.