2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تاتو چه عوارضی دارد
آناهیتا شاهین گوهر، متخصص پوست و مو توضیح می‌دهد:

تاتو چه عوارضی دارد

مهمترین مشکل تاتوها پشیمانی افراد است. روزانه ده ها نفر برای پاک کردن تاتوهایشان به متخصصان پوست مراجعه می کنند که برخی حتی همین اواخر یا حتی همان روز تاتو کرده و‌ پشیمان شده اند ‌ولی این را همه باید بدانند که میزان موفقیت ما در پاک کردن تاتو بسیار متغیر است و بستگی به عوامل زیاد ازجمله عمق سوزن وارد شده؛ نوع رنگ و میزان مهارت فرد تاتو کار دارد و اصولا تاتو های حرفه ای سخت تر پاک می شوند.

دوات آنلاین-تاتو یکی از پرطرفدارترین روش‌های آرایشی است که شاید در سالهای دور فقط روی بدن به کار می‌رفت و بیشتر هم آقایان از آن استفاده می‌کردند اما چند سالی است که به عنوان یک روش زیبایی برای خانمها در قسمت‌های مختلف صورت استفاده می‌شود.

 

تاتو در قسمت صورت ابتدا روی ابروها زده می‌شد اما اخیر خطوط دور لب و خطوط چشم هم به آن اضافه شده‌ است. دکتر آناهیتا شاهین گوهر، متخصص پوست و مو درباره تاتوها به دوات آنلاین می‌گوید:

 

امروزه بسیاری افراد از تاتوها برای آرایش دائمی در نواحی ابروها، لب وچشم استفاده می کنند.این کار ممکن است ظاهر زیبایی ایجاد کند ولی خطرات و عوارض زیادی دارد که به همین علت بهتراست ازانجام این اقدامات صرف نظر شود.

 

شاید مهمترین خطر این اقدامات احتمال انتقال بیماری های عفونی و ویروسی از جمله هپاتیت و ایدز در صورت انجام این کار در مراکز غیر بهداشتی باشد‌ ولی حتی در صورت انجام این کار در شرایط کاملا بهداشتی و تمیز هم این کارها می توانند باعث ایجاد عوارضی شوند‌‌‌.

این عوارض را می توان در ۴ گروه اصلی طبقه بندی کرد:

۱)عوارض ناشی از ورود مکرر سوزن در نواحی ابرو و مژه ها که می تواند باعث ریزش دائمی مو های مژه و ابرو شوند

۲)عفونت موضعی محل تاتو

۳)عوارض مرتبط با ایجاد واکنش های آلرژیک و حساسیت به  مواد تاتو که می تواند با تورم و قرمزی و خارش ناحیه و ایجاد کهیر همراه شود

۴)ایجاد واکنش های التهابی و گرانولوما(توده های سفت) در محل تاتو

ضمن اینکه مواد تاتو عمدتا مواد شیمیایی و فلزات سنگین و بعضا سمی هستند و هنوز هیچ ماده کاملا بی خطر  تایید شده ای برای تاتو وجود ندارد. همچنین گزارشاتی از ایجاد موارد بدخیمی روی محل تاتو وجود دارد که باید در موردش تحقیق شود. خطر دیگر تاتو احتمال ایجاد کلویید یا همان گوشت اضافه است که درمان آن می تواند بسیار سخت باشد.

 

اما همچنان مهمترین مشکل تاتوها پشیمانی افراد است. روزانه ده ها نفر برای پاک کردن تاتوهایشان به متخصصان پوست مراجعه می کنند که برخی حتی همین اواخر یا حتی همان روز تاتو کرده و‌ پشیمان شده اند ‌ولی این را همه باید بدانند که میزان موفقیت ما در پاک کردن تاتو بسیار متغیر است و بستگی به عوامل زیاد ازجمله عمق سوزن وارد شده؛ نوع رنگ و میزان مهارت فرد تاتو کار دارد و اصولا تاتو های حرفه ای سخت تر پاک می شوند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.