2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی و زندگی خانوادگی بهنوش بختیاری

بیوگرافی و زندگی خانوادگی بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری علاوه بر سینما به موسیقی هم بسیار علاقه دارد. او خوش‌صدا است و آواز می‌خواند و این هنر را به‌صورت جدی پیگیری می‌کند. خودش در این باره گفته است:" خواندن البته از نوع مجازش یکی دیگر از دغدغه‌های همیشگی‌ام بود".

دوات آنلاین-بهنوش بختیاری از آن دست بازیگرانی است که همیشه با مخاطبان خود صادق بوده و همین باعث شده به هنرمندی محبوب تبدیل شود. بختیاری را بیشتر با کارهای طنز می‌شناسیم اما او از مدت‌ها قبل به این فکر بود که از ژانر کمدی فاصله بگیرد و این اتفاق برای او افتاده است.

 

بهنوش بختیاری روز ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۴ در بیمارستان اقبال تهران به دنیا آمد. او فرزند آخر خانواده است و یک خواهر و دو برادر بزرگ‌تر از خودش دارد. پدر بهنوش از ایل هفت‌رنگ بختیاری و مادرش اشرف سادات، تهرانی است. بهنوش در دوران کودکی دختری آرام بود و برخلاف خیلی از هنرپیشگان که می‌گویند از کودکی دوست داشتند بازیگر شوند او خیلی علاقه داشت مهمان‌دار هواپیما شود. او به طور کلی سفر را خیلی دوست داشت و می‌دانست با مهمان‌دار شدن همیشه در سفر خواهد بود.

 

بهنوش در دوران نوجوانی کمی احساس ناراحتی می‌کرد. او در گفت‌وگویی در برنامه ماه عسل گفته است:" در 17 سالگی آن‌طور که می‌خواستم از محبت خانوادگی بهره نبردم. تنها بودم و اذیت شدم..."

او بعد از اتمام دبیرستان در رشته مترجمی زبان دانشگاه آزاد قبول شد و این مدرک را دریافت کرد. او سپس به‌عنوان منشی صحنه وارد عالم سینما شد. او گفته است: از خاطرات خوش آن سال‌ها می‌توانم به کار در پشت‌صحنه فیلم «مهمان مامان» استاد داریوش مهرجویی اشاره کنم که در سمت منشی صحنه در کنار سایر عوامل تولیدی این فیلم حضور داشتم اما در همان دوران هم سودای بازیگری و بازیگر شدن را در سر می‌پروراندم".

 

بختیاری برای رسیدن به هدفش در کلاس‌های موسسه رسام هنر شرکت کرد و به مدت یک سال دوره بازیگری تئاتر دید تا این‌که... خودش می‌گوید:" سرانجام سال 1375 بود که این فرصت برایم به وجود آمد و در مجموعه «هوای تازه» ساخته آقای محمد رحمانیان بازیگری را آغاز کردم و به عرصه جدیدی در دنیای سینما وارد شدم. همان چیزی که گفتم سودایش را در سر داشتم و همین اتفاق باعث شد تا امروز بازی کنم و در کنار شما باشم و خیلی از شما من را به عنوان یک بازیگر بشناسید تا یکی از عوامل پشت صحنه فیلم".

 

شهرت بهنوش بختیاری با بازی در سریال شب‌های برره به اوج رسید و نقش لیلون در خاطرها ماند.

 

بهنوش بختیاری علاوه بر سینما به موسیقی هم بسیار علاقه دارد. او خوش‌صدا است و آواز می‌خواند و این هنر را به‌صورت جدی پیگیری می‌کند. خودش در این باره گفته است:" خواندن البته از نوع مجازش یکی دیگر از دغدغه‌های همیشگی‌ام بود".

 

او مرتب در کلاس‌های آواز شرکت کرده و توانسته توانایی‌هایش را در این زمینه ثابت کند. او موسیقی هم زیاد گوش می‌دهد. موسیقی مورد علاقه او کلاسیک است. از رپ بدش می‌آید و از بین خوانندگان پاپ به صدای رضا صادقی، مرحوم ناصر عبداللهی و مازیار علاقه دارد .

 

خطاطی از دیگر هنرهای مورد علاقه بهنوش بختیاری است ضمن این‌که او شعر را هم بسیار دوست دارد و البته علاقه دیگرش که ربطی به دنیای هنر ندارد، چلوکباب است.

بختیاری تیرماه سال 1378 با محمدرضا آرین نویسنده کارهای طنز مهران مدیری ازدواج کرد، آن هم ازدواجی بسیار ساده. مهریه او فقط 14 سکه بهار آزادی است. خودش در گفت‌گویی گفته:" ما مجلس عروسی نگرفتیم. فقط در محضر عقد کردیم و من سر خانه‌ام رفتم. نه لباس عروس خریدم نه حلقه. آرایشگاه هم نرفتم و خودم صورتم را درست کردم. آن روز یک مانتوی سفید پوشیده بودم و فقط یک جلد قرآن مجید خریدم که جلد چرمی زیبایی دارد."

 

بختیاری به دو دلیل عروسی نگرفت. یکی این‌که می‌گوید دوست ندارد مثل شاهزاده‌ها شود و دیگران دورش جمع شوند و دوم این‌که شوهرش نویسنده است و او دلش نمی‌خواست محمدرضا به خرج بیفتد البته داماد گفته بود با هزینه‌های عروسی مشکلی ندارد.

 

بهنوش و محمدرضا در تمام این سال‌ها به خوبی و خوشی با هم زندگی کرده‌اند. بختیاری به صراحت می‌گوید:" اولویت من در زندگی شوهرم است. او از هر کسی و هر چیزی برایم مهم‌تر است و اگر هدفی داشته باشم اما او همراهم نباشد آن هدف را کنار می‌گذارم."

 

با این حال مدتی قبل در فضای مجازی شایعه شد که بختیاری طلاق گرفته است. او دراین باره گفته است:" خدا را شکر می کنم از زندگی با همسرم راضی هستم. قصد جدایی و طلاق ندارم و از همه می خواهم به این شایعات پایان دهند".

 

به عقیده بختیاری این‌که شوهرش در مراسم مختلف همراه او نیست دلیلی برای شایعه‌سازی شده است:" همسرم به دلیل اعتقادات و طرز تفکرش دوست ندارد تصویرش جایی منتشر شود و این موضوع را از روز اول با من در میان گذاشته است و چیز جدیدی نیست".

 

بختیاری سال گذشته توانست خانه‌ای را که به قول خودش ایده‌آل است بخرد. ماشین هم برای خودش خرید و به دو آرزوی دیگرش هم رسید. یکی تلاش برای پاگرفتن انجمن "ترنس"‌ها (افرادی که دچار اختلال هویت جنسی هستند) و دیگری مشارکت در مدرسه‌سازی.

 

بختیاری و شوهرش بچه ندارند. بهنوش سه دختر به نام‌های یگانه، حنانه و مبینا را به فرزندخواندگی قبول کرده علاه بر این او و شوهرش کودکی را از پرورشگاه به خانه بردند تا حضانت او را به عهده بگیرند اما نتوانستند. یکی از دلایل عدم موفقیت آنها در این زمینه این‌ بود که محمدرضا نظر مثبتی نسبت به این موضوع نداشت و دلیل دوم این بود که بچه‌ای که انتخاب کرده بودند خودش قیم داشت.

 

نکته آخر درباره بهنوش بختیاری این است که او عمل زیبایی بینی انجام داده است و از کاری که کرده پشیمان است. طوری که چندی قبل عکسی را از قبل از عمل‌اش در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت عمل بینی بزرگ‌ترین اشتباه  زندگی‌اش بود.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.