2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
پیکرتراشی چقدر به لاغری کمک می‌کند؟

پیکرتراشی چقدر به لاغری کمک می‌کند؟

مشکل اصلی این عمل جراحی این است که فرد پس از انجام عمل در صورتی که سبک زندگی خود را اصلاح نکند مجدداً دچار چاقی خواهد شد با این تفاوت که این بار چربی‌ها در بین احشاء بدن مانند روده‌ها رشد می‌کند که این چربی‌ها به شدت مضر بوده و ممکن است فرد را مستعد به بروز دیابت کند.

دوات آنلاین-دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: پیکرتراشی و سایر روش‌های زیبایی تضمینی برای سلامتی فرد و رهایی از چاقی نخواهد بود.

 

محمد هاشمی در خصوص عوارض ناشی از عمل پیکرتراشی، اظهار داشت: پیکرتراشی از جمله روش‌های جراحی زیبایی است که ممکن است مانند سایر عمل‌های جراحی دارای عوارضی باشد.

 

وی افزود: از نگاه علمی وقتی که به این موضوع نگاه می‌کنیم می‌بینیم که پیکرتراشی و سایر روش‌های زیبایی تضمینی برای سلامتی فرد و رهایی وی از چاقی نخواهد بود. در پیکرتراشی عمدتاً چربی‌های زیر پوست آن هم تنها در بخشی از نواحی بدن حذف می‌شد و فردی که دارای اضافه وزن بیش از اندازه‌های ذکر شده در متون و مراجع علمی است معاف از رژیم گرفتن و اصلاح شیوه زندگی نخواهد بود.

 

عضو انجمن علمی متخصص غدد درون‌ریز ایران توضیح داد: باید توجه داشت که خطرات و عوارض ناشی از این عمل جراحی به آسانی برطرف نخواهد شد و این روش در صورت موفق‌آمیز بودن تنها اصلاحاتی را در برخی از نقاط بدن انجام می‌دهد.

 

در همین زمینه: لیپوساکشن برای چه‌کسانی مناسب است

 

هاشمی با بیان اینکه میزان خروج چربی از بدن نباید از حد مجاز بیشتر شود گفت: اگر استخراج چربی از بدن زیاد باشد باعث ایجاد مشکلات خطرناکی چون آمبولی، بازگشت چربی، لخته شدن خون، کم خونی و تنگی نفس می‌شود؛ مشکل اصلی این عمل جراحی این است که فرد پس از انجام عمل در صورتی که سبک زندگی خود را اصلاح نکند مجدداً دچار چاقی خواهد شد با این تفاوت که این بار چربی‌ها در بین احشاء بدن مانند روده‌ها رشد می‌کند که این چربی‌ها به شدت مضر بوده و ممکن است فرد را مستعد به بروز دیابت کند.

 

وی در پایان گفت: افراد بهتر است قبل از انجام این روش‌های زندگی سبک زندگی خود را اصلاح کنند و پس از رسیدن به شرایط مناسب و اطلاع یافتن از ریسک عمل‌های زیبایی با مشورت پزشک اقدام به انجام این گونه جراحی‌ها کنند.

 

منبع: فارس

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.