2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
گران‌ترین شهرهای جهان‌ برای زندگی

گران‌ترین شهرهای جهان‌ برای زندگی

هنگ کنگ با پشت سر گذاشتن شهر لواندا- پایتخت آنگولا- که سال پیش گران ترین شهر دنیا برای اتباع خارجی بود (بر حسب میزان درآمد و هزینه) به گران ترین شهر تبدیل شده است و این شهر به رده ششم رفته است.

دوات آنلاین-زندگی در خارج از کشور می تواند تجربه ای لذت بخش باشد اما باید خود را آماده هزینه های سنگینی کنید؛ به ویژه اگر این شهرها در شرق آسیا باشند.

 

به گزارش سی ان بی سی، موسسه " مشاوران مرکر" در تحقیقات خود دریافته اند شهرهای آسیایی پرهزینه ترین مقاصد برای شاغلان خارجی به شمار می روند. در تحقیقات برآرود هزینه زندگی سال ۲۰۱۸، از ۵ شهر گران برای زندگی اتباع خارجی، چهار شهر در شرق آسیا قرار دارند و تنها نام یک شهر اروپایی به چشم می خورد.

 

در این رتبه بندی مهم ترین مقاصد زندگی و کار اتباع خارجی بر اساس ۲۰۰ شاخص نظیر هزینه حمل و نقل، لباس، غذا، تفریحات و... رده بندی شده اند. هزینه های زندگی در نیویورک به عنوان معیار و مخارج زندگی به دلار آمریکا تبدیل شده اند. بر همین اساس ۵ شهر گران برای زندگی اتباع خارجی عبارت اند از:

 

۱-هنگ کنگ: هنگ کنگ با پشت سر گذاشتن شهر لواندا- پایتخت آنگولا- که سال پیش گران ترین شهر دنیا برای اتباع خارجی بود (بر حسب میزان درآمد و هزینه) به گران ترین شهر تبدیل شده است و این شهر به رده ششم رفته است.

 

۲- توکیو: پایتخت ژاپن تنها شهر ژاپنی فهرست بوده است که در رده بندی سقوط نکرده است و با وجود تضعیف ین در برابر دلار، یک رتبه نسبت به سال گذشته صعود کرده است.

 

۳- زوریخ: شهر زوریخ سوئیس که یکی از قطب های مالی اروپایی محسوب می شود، تنها شهر غیر آسیایی حاضر در جمع پنج شهر گران رده بندی امسال است. هزینه مواد غذایی در این شهر بسیار سرسام آور است به گونه ای که برای خرید یک همبرگر، باید دو برابر بیشتر از شهر لندن هزینه کنید.

 

۴- سنگاپور: این شهر که همواره در زمره پیشرو ترین شهرهای آسیایی بوده است همواره در جمع گران ترین شهرهای جهان جا خوش کرده است. هزینه خرید لباس و بنزین در این شهر بالا است.

 

۵- سئول: پایتخت کره جنوبی یکی دیگر از شهرهای گران دنیاست که مجبورید برای نوشیدن یک فنجان قهوه معمولی در آن ۱۰ دلار بپردازید.

 

منبع: ایسنا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.