2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
ببینید: مناطق بی‌نظیری از ایران

ببینید: مناطق بی‌نظیری از ایران

دوات آنلاین-سراسر ایران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب پر است از جاذبه‌های گردشگری و مناطق دیدنی و مناظر تماشایی. در این پرونده تصویری برخی از این مناطق و روستاها را معرفی کرده‌ایم تا بنا به سلیقه خودتان هر کدام را که خواستید انتخاب و گزارش تصویری مربوط به آن را تماشا کنید:

 

گزارش تصویری از غار آکواریوم گنج نامه

غار آکواریوم گنج نامه از سال 1390 در مساحتی بالغ بر 1000 متر مربع با الهام از غار علیصدر شروع به طراحی شد. کل مسیر بازدید از این غار در سه سالن اصلی با راهرو هایی دارای مه و باران مصنوعی با رایحه های مربوطه است.

 

 

 

 

گزارش تصویری از بندر تاریخی کنگ

بندر کُنگ در بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان قرار دارد و 58 هکتار از بافت تاریخی این بندر سال۸۱ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

 

 

 

 

 

گزارش تصویری از قلعه پرتغالی‌ها در جزیره هرمز

قلعه پرتغالی‌ها واقع در جزیره هرمز از جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان است. این قلعه به فرمان آلفونسو آلبرکرک، دریانورد پرتغالی، در سال ۱۵۰۷ میلادی، در محلی موسوم به مورنا احداث شد.

 

 

 

 

 

 

اینجا؛ بیابان بند ریگ

گزارش تصویری از بيابان بند ريگ واقع در شهرستان آران و بيدگل استان اصفهان را ببینید.

 

 

 

 

تپه‌های سنگی، جاذبه گردشگری روستای خرنج

روستای خرنج در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است. وجود تپه‌های سنگی با اشکال مختلف این روستا را به یکی از مناطق بکر کشور تبدیل کرده که از پتانسیل گردشگری بالایی برخوردار است.

 

 

 

 

 

قلعه تاریخی سریزد؛ اولین صندوق امانات جهان

این قلعه واقع در 40 کیلومتری شهر یزد در دوران ساسانی ساخته شد. داخل آن اتاق‌های فراوانی وجود دارد که مردم در قدیم آن‌ها را اجاره می‌کردند و اشیای باارزش‌شان از جمله پول، طلا، جواهرات و غلات را در آن قرار می‌دادند. ارگ سر یزد در واقع اولین صندوق امانات دنیا است.

 

 

 

اینجا؛ تنگه شیرز

«تنگه شیرز» به طول 5 کیلومتر دره ای شگفت انگیز در دل کوهدشت، لرستان است که در محل تلاقی سه استان کرمانشاه، ایلام و لرستان واقع شده است .

 

 

 

 

 

صخره‌های شگفت‌انگیز در ایوان نیاق

در روستای نیاق از توابع قزوین صخره‌ای نسبتاً مرتفع قرار دارد که در دل این صخره حفره‌های بزرگ توسط عوامل طبیعی ایجاد شده‌است . ساکنان محلی بر این باورند که محمد حنفیه در بالای این ایوان قصری ساخته بود که امروزه از این قصر به جز مخازن ذخیره غلات و حبوبات چیزی باقی نیست. این ایوان با اسم‌های دیگری چون "ایوان نیاق"، "دیوایوان" و "طاق محمد حنفیه" نیز شناخته می‌شود.

 

 

 

 

 

اینجا شهرستان کلات، استان خراسان رضوی

شهر کلات در شمال شرقی استان خراسان رضوی واقع شده و در میان کوه‌های هزارمسجد قرار گرفته ‌است.

 

 

 

 

شهر تاریخی «خوسف» به‌روایت تصویر

«خوسف» یکی از قدیمی‌ترین شهرهای خراسان جنوبی است که آثار تاریخی زیادی دارد. مساجد، آب انبارها، مدرسه، قلعه، خانه‌های علوی و مالکی و آرامگاه ابن‌حسام از جمله بناهای ارزشمند و تاریخی در شهر خوسف هستند.

 

 

 

 

 

تصاویری از جنگل‌های حرا در خلیج فارس

جنگل‌‌های مانگرو یا "حرا" با سایر اکوسیستم‌های جنگلی تفاوت اساسی دارند، این جنگل‌ها نه به خشکی تعلق دارند نه به دریا، بلکه مشترک بین آب و خشکی‌اند، جنگل‌های مانگرو کشورمان، جنگل‌های یکدست هستند که از گونه حرا تشکیل شده‌اند، در بخش کوچکی از سواحل جنوبی در خور بندر جاسک گونه چندل نیز در وسعت کم دیده می‌شود، بخش عمده جنگل‌ها در نواحی مرکزی خلیج فارس واقع شده‌اند.

 

 

روستای عقدا به روایت تصویر

روستای عقدا از توابع شهرستان اردکان استان یزد است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.