2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چه کسانی به سرطان مثانه مبتلا می‌شوند

چه کسانی به سرطان مثانه مبتلا می‌شوند

برای درمان سرطان مثانه گاهی نیاز است که مثانه به طور کامل برداشته و مثانه‌ای جدید جایگزین مثانه قبلی شود در این صورت سرطان عود پیدا نمی‌کند ...

دوات آنلاین-اگر می‌خواهید بدانید چه افرادی ممکن است به سرطان مثانه مبتلا شوند و علائم این سرطان چیست محسن آیتی عضو هیئت مدیره انجمن اورولوژی ایران و رئیس بخش اورولوژی بیمارستان امام خمینی (ره) را بخوانید:

 

 متاسفانه این سرطان در کشور ما شیوع زیادی دارد به طوری که سالیانه حدود پنج تا ۶ هزار نفر به آن دچار می‌شوند، اما علت دقیق ابتلا به آن مشخص نیست.

 

 استعمال سیگار در ایجاد سرطان مثانه نقش موثری دارد بنابراین این سرطان در افرادی سیگاری بسیار مشاهده می‌شود؛ سرطان مثانه همچنین در افرادی که سابقه سنگ کلیه و عفونت‌های مجاری ادراری را دارند و در درمان مشکلشان سهل‌انگاری می‌کنند، نسبت به سایر اشخاص شیوع بیشتری دارد.

 

 این سرطان باید به موقع تشخیص و درمان شود؛ سرطان مثانه بسیار پر سر و صداست.افرادی که در ادرارشان خون وجود دارد که با چشم یا از طریق آزمایش مشخص می‌شود باید برای معاینه به متخصص کلیه مراجعه کنند چراکه  سرطان مثانه اگر به موقع تشخیص و درمان شود می‌تواند به طور کامل بهبود پیدا کند.

 

 شیوع سرطان مثانه در مردان نسبت به زنان بیشتر است. یکی از عواملی که باعث ایجاد سرطان مثانه می‌شود کار کردن در محیط‌هایی است که با رنگ سر و کار دارد؛ این سرطان ممکن است در محلش عود یا به قسمت‌های دیگر بدن انتشار پیدا کند، بنابراین در مواردی که سرطان مثانه در محلش عود می‌کند برای رفع این مشکل باید دارو‌هایی به داخل مثانه تزریق شود.

 

 برای درمان سرطان مثانه گاهی نیاز است که مثانه به طور کامل برداشته و مثانه‌ای جدید جایگزین مثانه قبلی شود در این صورت سرطان عود پیدا نمی‌کند یا به قسمت‌های دیگر بدن منتشر نمی‌شود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.