2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بهترین گیاهان برای تصفیه خون کدام‌ها هستند

بهترین گیاهان برای تصفیه خون کدام‌ها هستند

تصفیه خون در طب سنتی بسیار اهمیت دارد و یکی از تاثیرگذارترین عوامل در سلامتی محسوب می‌شود. برای تصفیه خود بهترین راه استفاده از گیاهان مفید است.

دوات آنلاین-برای این‌که خون‌تان را به سادگی تصفیه کنید کافی است از 7 گیاهی که دکتر محمود محبی، مدیر گروه علوم زراعی و باغی واحد علمی‌کاربردی مرکز تحقیقات و آموزش سازمان جهادکشاورزی زنجان معرفی کرده است، مصرف کنید. سیر، قاصدک، زردچوبه، ریحان، گشنیز، گزنه و آلوئه ورا گیاهانی هستند که در طب سنتی به‌عنوان تصفیه کننده‌های خون شناخته شده‌اند. توضیحات دکتر محبی را در این باره بخوانید:

سیر یکی از بهترین تصفیه‌کننده‌های خون

سیر یکی از بهترین تصفیه‌کننده‌های خون

سیر یکی از گیاهانی است که مصرف منظم آن به کاهش فشار خون، بهبود گردش خون و کاهش کلسترول بد منجر می‌شود. سیر علاوه بر این باعث محافظت از شریان ها و مغز می‌شود و از آنجایی که غنی از ترکیبات سولفوریک (آلیسین) است، منجر به خلاص شدن خون از سموم شده و ریزش مو را نیز متوقف می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: با خاصیت‌های اسپند آشنا شوید

 

پاک کردن سموم با گیاه قاصدک

گیاه قاصدک حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی ضروری است که دستگاه گوارش را از سموم پاک کرده و به درمان بیماری‌های کبد و حذف سموم خون نیز کمک می‌کند. ساده‌ترین راه برای مصرف این گیاه در قالب جوشاندن برگ آن و نوشیدن آن به‌صورت چای است. همچنین می‌توان چای قاصدک را جایگزین قهوه کرد و روزی 3 بار آن را نوشید.

 

بیشتر بخوانید: با ضررها و خواص گلپر آشنا شوید

 

از تاثیر زردچوبه غافل نشوید

در حالی که برای عطر و طعم دادن به مواد غذایی از زردچوبه استفاده می‌شود، این ماده غذایی دارای خواص شگفت انگیز دارویی نیز هست. یکی از ویژگی‌های اصلی زردچوبه، مبارزه با سرطان، کمک به آسیب‌های DNA و دفع التهاب مزمن است. علاوه بر این، زردچوبه از ابتلا به بیماری‌های قلبی و لخته‌های خون نیز جلوگیری می‌کند.

ریحان سم‌های مخفی را از بین می‌برد

ریحان سم‌های مخفی را از بین می‌برد

گیاه ریحان نیز به کبد و کلیه‌ها کمک می‌کند تا سموم ساخته شده را از بین ببرند. در واقع مصرف ریحان برطرف کننده مشکلات و عفونت‌های گوارشی است. علاوه بر این، به عنوان یک دیورتیک برای از بین بردن هرگونه سم مخفی از خون شناخته می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: خاکشیر چه خاصیت‌هایی دارد

 

تاثیر گشنیز در تصفیه خون

اگر در بدن مان جیوه یا فلزات دیگری وجود دارد، حتما باید گشنیز مصرف کنیم. این گیاه نه تنها فلزات را از بدن دفع می‌کند، بلکه برای پاک‌سازی خون بسیار مفید است. همچنین گشنیز می‌تواند مشکلات قلبی و عروقی و اضطراب را از بین ببرد.

 

بیشتر بخوانید: چه زمان‌هایی برای حجامت مناسب است

 

تصفیه سریع خون با گیاه گزنه

گیاه گزنه نیز حاوی آهن است و کم‌خونی را کاهش می‌دهد. گزنه برای تصفیه سریع خون و حذف توکسین های آن فوق‌العاده است. این گیاه ادرارآور بوده و برای تمیز کردن کلیه‌ها و کبد مؤثر عمل می‌کند.

خاصیت آلوئه ورا را فراموش نکنید

خاصیت آلوئه ورا را فراموش نکنید

همه ما تصور می‌کنیم که از آلوئه ورا صرفا برای نرمی و لطافت پوست کاربرد دارد. اما باید این گیاه مفید برای درمان بسیاری از ناخوشی‌های روزمره و پاکسازی بدن از توکسین ها یا همان سموم، مفید است؛ در واقع آلوئه ورا باعث پاک‌سازی کبد و کلیه‌ها می‌شود و برای این منظور می‌توان چای آلوئه ورا را در برنامه غذایی روزانه قرار داد.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.