2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
شوهرکشی با اسید

شوهرکشی با اسید

متهم كه ملتمسانه از فرزند خود مي خواست به آغوشش بازگردد در انتهاي جلسه از قضات خواست سلامت رواني اش را مورد بررسي قرار دهند و ادعا کرد که بیماری روانی‌اش باعث شده تا دست به چنین کاری بزند.

دوات آنلاین-درگیری‌های دنباله‌دار زن و شوهر و فحاشی مرد به فرزندش انگیزه‌ای بود که زن جوان برای اسیدپاشی به شوهر و قتل او عنوان کرد. هرچند او ادعا کرد که بیماری روانی دارد اما متخصصان آن را تایید نکردند.

 

این زن جوان در حالیکه به شدت در دادگاه گریه می‌کرد و از پسر کوچکش می‌خواست تا به آغوش او برود گفت: وقتی از عصبانیت به شوهرم گفتم می‌خواهم خودم و پسرم را بکشم نگاهی به من کرد و گفت یک سگ کمتر! همین حرفش آنقدر من را عصبانی کرد که اسید را روی او ریختم.

 

آذر ماه سال 95 زنی به پلیس و اورژانس زنگ زد و گفت روی شوهرش اسید ریخته ‌است. این زن جوان درخواست کمک کرد و خواست شوهرش را زنده نگه ‌دارند.در ابتدا ماموران کلانتری و تکنسین‌های اورژانس در محل زندگی این زن حاضر شدند و مرد جوانی که داشت در اسید می‌سوخت را دیدند با انتقال مرد به بیمارستان اقدامات درمانی روی او آغاز شد. با حضور ماموران اداره شانزدهم آگاهي تهران بزرگ تحقيقات آغاز شد. اين زن زمانيكه در برابر بازپرس شعبه دوم دادسراي شهرري قرار گرفت در حالیکه همچنان می‌گفت از کرده خودش پشیمان است گفت: از مدتي پيش با شوهرم مشکل داشتم. او دائما مرا اذيت مي كرد و با هم هر روز دعوا داشتيم. دوباره از ديشب دعوا و درگيري مان شدت گرفت. تا نزدیک صبح دعوا مي‌كرديم بعد او خوابش برد و بعد از آن من به او گفتم تو را در خواب با اسيد خواهم سوزاند اما او به حرفم توجهي نكرد. به انباري رفتم و از آنجا ظرفي پلاستيكي را پر از اسيد كردم. وقتي بالا آمدم او هنوز خواب بود. بيدارش كردم كه از جا پريد و يكدفعه اسيد را رويش ريختم. خیلی ترسیده بودم و در همان حال پشیمان شدم. به کنارش رفتم و او را بغل کردم و از او معذرت خواشتم. تشنه‌اش بود. یک لیوان آب نیز برایش بردم و او آب را خورد. گفتم اشتباه کردم حالا که اینطور شد خودم را با اسید خواهم سوزاند و خواهم کشت اما دیگر سودی نداشت و به همین دلیل سریعا با پلیس و اورژانس تماس گرفتم. من بلافاصله بعد از این اتفاق پشیمان شدم. هیچ راه برگشتی نبود نه قدرت کشتن خودم را داشتم نه قدرت نجات دادن همسرم را او حالش بد بود.

 

این زن گفت: ما با هم خیلی اختلاف و دعوا و درگیری داشتیم اما من شوهرم را خیلی دوست داشتم و اینکه نمی‌توانستم از او طلاق بگیرم به خاطر هم دوست داشتن زیاد بود.

 

با انتقال زن جوان به بازداشتگاه اداره آگاهی خبر رسید شوهر او در بیمارستان جان خود را از دست داده ‌است. وقتی جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت متخصصان اعلام کردند علت مرگ سوختگی شدید ناشی از اسید و از بین رفتن عناصر حیاتی بدن ‌است.  با توجه به این نظریه قرار مجرمیت و  كيفرخواست از سوی دادسرا براي متهم صادر و  پرونده براي رسيدگي دقيق‌تر به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. این زن در دادسرا پذیرفت که با ریختن اسید روی شوهرش باعث مرگ او شده‌ است.

 

متهم در جلسه محاکمه که در شعبه 5 رياست قاضي بابايي و مستشار قاضي توليت در جايگاه قرار گرفت و از خود دفاع كرد در ابتدای جلسه کیفرخواست علیه متهم خوانده و پرونده و برای او درخواست صدور حکم قانونی شد.

 

سپس پدر و مادر مقتول از سوی خود و نوه‌شان درخواست صدور حکم قصاص کردند.

 

در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد او ضمن اینکه همچنان ابراز پشیمانی می‌کرد گفت: شوهرم تازه از سركار آمده بود که مثل هميشه جر و بحث‌مان شد. هميشه جر و بحث داشتيم و او خرجي درست و حسابی هم نمي داد. باز هم دعواهاي قديمي تكرار شد و ديدم او در رختخوابش خوابيد. عصباني شدم و به سمت انبار رفتم كه يك چهار ليتري اسيد در آن بود. اسيد را در كاسه اي ريختم و پس از آن بالا آمدم. مي خواستم روي سر پسرم اسيد بريزم و اول او را بكشم و بعد از آن خودم را بكشم. به شوهرم گفتم كه قصد و نيتم چيست و او در حاليكه خواب بود به من گفت يك سگ كمتر. يعني اينكه من گفتم بچه را خواهم كشت و او به نشانه بي خيالي گفت يك نفر كمتر باشد چه بهتر. من عصباني شدم و يكدفعه اسيد را روي او ريختم و مقداري از اسيد نيز به خودم پاشيد اما زياد نبود. يكدفعه ديدم كه دارد مي سوزد و همه چيزش آب مي شود . در همين حال نشست. به سمتش رفتم و او را بغل كردم و گفتم كه مرا ببخش نمي خواستم اين طور بشود.

 

اين زن در ادامه خواست كه پسرش را به آغوش بكشد كه پسربچه كوچك نپذيرفت و گفت تو پدرم را كشتي و بايد اعدام شوي. زمانيكه قضات از اين پسربچه معناي اعدام را پرسيدند او گفت يعني ديگر اين زن نباشد. اين زن خيلي وقت است كه مادر من نيست.

 

متهم كه ملتمسانه از فرزند خود مي خواست به آغوشش بازگردد در انتهاي جلسه از قضات خواست سلامت رواني اش را مورد بررسي قرار دهند و ادعا کرد که بیماری روانی‌اش باعث شده تا دست به چنین کاری بزند.

 

این درخواست از سوی وکیل متهم نیز مطرح شد وی گفت: موکل من در شرایط روانی مناسبی نبوده چراکه اختلافات شدیدی با همسرش داشته‌ و خشونت همسرش او را به شدت تحت تاثیر قرار داده‌است. وضعیت فعلی او نیز نشان می‌دهد که حال خوبی ندارد.

 

با توجه به این درخواست متهم به پزشکی قانونی معرفی شد و قضات صدور حکم را به بعد موکول کردند. با بررسی زن جوان توسط متخصصان آنها اعلام کردند او به لحاظ روانی سالم  و موسئول اعمال خود است.

 

با توجه به اعلام نظر پزشکی قانونی هیات قضات برای صدور رای وارد شور شدند.

 

منبع: شرق

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.