2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چه صورت‌هایی برای برجسته کردن گونه مناسب است
آناهیتا شاهین گوهر متخصص پوست و مو توضیح می‌دهد:

چه صورت‌هایی برای برجسته کردن گونه مناسب است

برای برجسته کردن گونه ها دو راه اصلی وجود دارد. یکی روش جراحی و استفاده از پروتزهای گونه در اتاق عمل و تحت بیهوشی عمومی است و دیگری تزریق مواد حجم دهنده شامل انتقال چربی از نقاط دیگر بدن مانند شکم، پهلو، خارج ران و....و تزریق انواع ژل ها(فیلرها) است.

دوات آنلاین-برجسته کردن گونه‌ها یکی از روشهایی است که خانم‌ها برای زیبایی انتخاب می‌کنند و برخی پزشکان پوست و جراح پلاستیک هم تن به خواسته این مشتریان می دهد. اما سوال اینجاست آیا برجسته کردن گونه همیشه باعث زیبایی افراد می‌شود؟

دکتر آناهیتا شاهین گوهر متخصص پوست و مو برایمان توضیح می‌دهد چه موقع افراد با برجسته کردن گونه زیباتر می‌شوند و چه روش‌هایی برای این کار وجود دارد:

 

برای برجسته کردن گونه ها دو راه اصلی وجود دارد. یکی روش جراحی و استفاده از پروتزهای گونه در اتاق عمل و تحت بیهوشی عمومی است و دیگری تزریق مواد حجم دهنده شامل انتقال چربی از نقاط دیگر بدن مانند شکم، پهلو، خارج ران و....و تزریق انواع ژل ها(فیلرها) است.

 

فیلرها مواد پر کننده میان بافتی سازگار با بدن هستند که از سالها پیش برای جایگزین کردن حجم از دست رفته چربی بدن و جوان سازی پوست توسط متخصصان پوست و زیبایی به کار می روند.

 

شایع ترین فیلرهای  مورد استفاده از جنس اسید هیالورونیک هستند که بسته به نوع و غلظت و محل تزریق دوام بین ۶ماه تا ۱۸ ماه دارند و بعد بصورت تدریجی جذب می شوند البته فیلرهای دیگر با اثر طولانی تر بین ۲ تا ۳سال هم‌ وجود دارند که مصرف کمتری دارند. علت  مصرف کمتر ژل های طولانی عوارض کمتر ژل های هیالورونیک اسید نسبت به ژل‌های با ماندگاری بیشتر و نیز وجود حلال برای ژل های هیالورونیک اسید در صورت بروز عارضه یا پشیمانی بیمار است.

 

در انتخاب بین چربی و ژل اگر مقدار مورد نیاز اندک باشد معمولا ژل گزینه بهتری است چون با تکنیک ساده تر قابل انجام است و عوارض کبودی و تورم و درد کمتری نسبت به تزریق چربی ایجاد می کند البته در افرادی که حجم بالایی را باید جایگزین برای آنها کرد مثل موارد تورفتگی صورت که همزمان باید در مناطق مختلف صورت حجم را جایگزین کرد تزریق چربی ( به شرط وجود چربی قابل تزریق در شکم یا پهلو یا ران)گزینه مناسب تر و مقرون به صرفه تری است.

 

تزریق چربی معمولا بین ۲تا ۴ماه بعد نیاز به تکرار دارد و با انجام این ترمیم بین ۱تا۲سال ماندگار است البته بخش کوچکی از چربی تزریق شده به محل می چسبد و جزو چربی محل می شود و برای همیشه باقی می ماند.

 

از همین کارشناس: همه روش‌های جوان‎‌سازی پوست

 

باید توجه داشت هر صورتی مناسب برجسته سازی گونه نیست و برجسته کردن گونه‌ها باعث زیبایی نمی‌شود صورتهای پهن و یا دارای استخوان بندی درشت ممکن است در صورت برجسته کردن گونه نه تنها زیباتر نشوند بلکه حتی  نازیباتر هم بنظر برسند.

البته باید تاکید کنم این کار خطراتی هم دارد. مخاطرات و عوارض پروتز جراحی میتواند شامل عوارض مرتبط با بیهوشی و عمل جراحی و نیز عوارض مرتبط با خود پروتز نظیر نارضایتی از شکل گونه جدید ، عفونت محل ، درد و تورم  یا واکنش به جسم خارجی کار گذاشته شده در بدن باشد.

 

در مورد تزریق چربی نیز تورم ودرد تا چند روز می تواند وجود داشته باشد همچنین احتمال عفونت در محل تزریق چربی هم وجود دارد ولی شاید مهمترین عارضه ازبین رفتن سریع چربی تزریق شده باشد که موجب نارضایتی اشخاص می شود و علت آن می تواند مرتبط با تکنیک های جداسازی و تزریق چربی باشد یا در ارتباط با عوامل مربوط به شخص بیمار باشد

 

از همین کارشناس: لک‌های صورت را چه کنیم

 

عوارض مرتبط با فیلرها هم شامل کبودی محل تزریق تا چند روز، احتمال بسته شدن عروق خونی و نکروز محل، احتمال ایجاد واکنشهای آلرژیک به مواد فیلر به ویژه در فیلرهای نامرغوب است.

نکته مهم دیگری که درباره برجسته کردن گونه‌ها وجود دارد ،میزان برجسته کردن گونه ها  است. این کار بستگی به سلیقه شخصی فرد و میزان وجود گونه قبلی وی می تواند متفاوت باشد ولی هر چه حجم تزریق شده بالاتر باشد احتمال عوارض مرتبط هم بیشتر می شود.

 

بیشتر بخوانید: راه‌های کم‌خطر برای برنزه‌کردن پوست

 

معمولا در موارد عادی برای برجسته کردن نرمال گونه بافیلر یک سی سی هر طرف کفایت می کند.

 

درنظر داشته باشید برجسته کردن گونه هم مانند تمام کارهای زیبایی اقدامی سلیقه ای و شخصی است و توصیه خاص و یکسانی در این باره نمی توان داشت کمااینکه در برخی افراد واقعا انجام این کار کمک فراوانی به بهبود ظاهر آنها میکند مخصوصا برخی افراد که از بیماری های تحلیل برنده چربی زیر پوست رنج می برند و یا صورت های خیلی لاغری دارند. اما امروزه برخی فقط به تبعیت از مد خواهان تزریقات مکرر در لبها و گونه هستند که ظاهر آنها را از حالت طبیعی و زیبا خارج می کند مسلما این تزریقات می توانند عوارض بیشتری هم داشته باشند و به عنوان متخصص پوست انجام این اقدامات را توصیه نمی کنم.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.