2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
بیوگرافی و زندگی شخصی نفیسه روشن

بیوگرافی و زندگی شخصی نفیسه روشن

به این نتیجه رسیدم که شایعات و اتفاقاتی که مدتی قبل برای من در فضای مجازی ایجاد شد، از سمت یکسری آدم حسود سازماندهی شده بود.....این حواشی و شایعات را ساخته‌اند تا فالوئر جذب کنند....

دوات آنلاین-نفیسه روشن را به‌تازگی در سریال بچه مهندس‌ها دیده‌ایم البته او از نقشی که در این مجموعه داشت چندان راضی نیست اما به هر حال این بازیگر بار دیگر نشان داد هنرمندی توانا و در عین حال محبوب است و از زمانی که در سریال اغما نقش‌آفرینی کرد تاکنون همیشه در اوج بوده است.

 

روشن 13 اردیبهشت سال 61 در محله باغ‌صبا در تهران به دنیا آمد. او فرزند اول خانواده است و دو برادر کوچکتر از خود دارد. نفیسه از بچگی بسیار شیطنت می‌کرد و بازیگوش بود به‌گونه‌ای که همیشه مورد توجه قرار می‌گرفت. او از همان بچگی به بازیگری علاقه داشت و خانواده‌اش نیز از فرزندشان حمایت کردند تا بتواند در مسیری که دوست دارد پیشرفت کند.

 

روشن در دوران مدرسه در تلاش بود تا وارد عرصه بازیگری شود. به همین دلیل نیز در تئاتر دانش‌آموزی فعالیت داشت و سال دوم دبیرستان بود با ایفای نقش در تئاتر ” بسوی سعادت ” از آموزش و پرورش منطقه لوح تقدیر گرفت.

روشن برای ادامه تحصیل در دانشگاه رشته حقوق را انتخاب کرد و بعد از اتمام مقطع لیسانس برای کارشناسی ارشد هم در رشته حقوق بین‌الملل قبول شد اما آنقدر به بازیگری علاقه داشت که همان ترم اول فوق‌لیسانس دانشگاه را رها کرد تا سراغ حرفه دوست‌داشتنی‌اش برود. او با این‌که می‌توانست با مدرک کارشناسی وکیل دادگستری شود این راه را انتخاب نکرد و البته از تصمیم خودش هم پشیمان نیست. او به خانواده سبز گفته است:"خیلی از دوستان و هم‌دانشگاهی‌های من هستند که همان رشته تحصیلی دانشگاه را ادامه دادند و الان به‌عنوان وکلای دادگستری یا در دادگاه‌ها مشغول به کار هستند و شرایط خوبی دارند ولی این‌که از حضور در این کار (بازیگری) پشیمان شده باشم، هرگز! عاشق بازیگری بودم و هستم."

 

نفیسه روشن فعالیت تلویزیونی‌اش را با بازی در سریال ” روزهای بیادماندنی ” به کارگردانی همایون شهنواز در تابستان 1382 آغاز کرد و با بازی در نقش پری سریال اغما به چهره‌ای به یادماندنی تبدیل شد. او در عرصه سینما و تئاتر هم فعالیت دارد البته مدتی به‌دلیل مشغله زیاد تلویزیونی در دو زمینه دیگر کمتر حضور داشت طوری‌که به گفته خودش بعضی‌ها نادانسته خیال می‌کردند برای سینما یا تئاتر به او پیشنهاد نمی‌شود اما روشن توانایی ‌هایش را در این دو زمینه نیز به اثبات رساند.

 

نفیسه روشن در سال ۱۳۹۱ با شخصی به اسم بهنام که شغلش خلبانی است ازدواج کرد و زندگی خانوادگی خوب و موفقی دارد و از زندگی با شوهرش بسیار راضی است اما ظاهرا عده‌ای دیگر از این شرایط مطلوب او ناخشنود هستند چون شایعه طلاق او را در فضای مجازی منتشر کردند. این شایعه خیلی زود دهان به دهان چرخید تا جایی که نفیسه مجبور به واکنش شد و در اینستاگرامش نوشت:" خدمت عده ای عرض کنم این صفحه من صرفا صفحه کاری، اطلاع رسانی، یا تبلیغ کار دوستان منه!!! هرگز از بخش زندگی شخصیم و عزیزانم خبری گذاشته نمیشه! مخصوصا خانواده و همسرم!

چون آدم فضولی نیستم اصولا از فضولها هم متنفرم! پس حاشیه سازها فضایی در صفحه من پیدا نخواهند کرد.

اونایی که حاشیه دروغ جدایی من براشون از نون شب واجب تر شده ، یه خبر بد براشون دارم که من همچنان سر زندگیمم... پس خدا روزیشونو جای دیگه بده که از زندگی من چیزی بهشون نمیماسه..."

 

او هنوز هم آن شایعه‌سازی‌ها را فرموش نکرده و به خانواده سبز گفته است:"به این نتیجه رسیدم که شایعات و اتفاقاتی که مدتی قبل برای من در فضای مجازی ایجاد شد، از سمت یکسری آدم حسود سازماندهی شده بود.....این حواشی و شایعات را ساخته‌اند تا فالوئر جذب کنند...."

 

روشن اهل حاشیه نیست به حدی که به گفته خودش در مهمانی‌ها شرکت نمی‌کند که مبادا عکسی تبدیل به سوژه شود با این حال همیشه حاشیه دور و اطراف او بوده و دیگران مسئله‌ساز شده‌اند. یکی از این حواشی مربوط به لباسی است که او در جشن حافظ پوشید. مانتوی او به شکل برج آزادی طراحی شده بود.

نفیسه روشن در چرایی انتخاب چنین پوششی گفته است: من به خاطر اینکه از بچگی عاشق برج آزادی بودم و همیشه احساس می‌کردم این برج از زیباترین آثار ایران است و جایی است که در سازمان ملل یا یونسکو نمادی از ایران است، برای همین چنین پوششی را انتخاب کردم. درست همان طور که 33 پل نماد اصفهان یا آرامگاه حافظ نماد شیراز است من فکر می‌کنم این برج آزادی نیز نمادی از تهران، پایتخت ایران است. امیدوارم به جای اینکه یک طرح ایرانی را مسخره کنیم، نخست ببینیم آن طرح چه ریشه‌ای دارد و از کجا آمده است. من گمان نمی‌کنم طرحی که برای لباس المپیک زده شده بود هیچ ریشه تاریخی داشته باشد ولی مانتویی با طرح برج آزادی در همان نگاه نخست ریشه و فرهنگ خود را عیان می‌سازد. پس بیاییم نخست به ریشه یک طرح توجه کنیم، سپس آن را تمجید یا تمسخر کنیم. ما و بچه‌های طراح از پارسال تابستان به فکر این بودیم که طرح لباس امسال چه شکلی باشد و طرح‌های گوناگونی را دیدیم و اتود زدیم و در نهایت این طرح را انتخاب کردیم. هدف من این بود که مخاطبان با دیدن این مانتو یاد برج آزادی بیفتند که یکی از آثار فرهنگی ماست و نمی‌توانیم از آن فرار کنیم. این طرح از میان چند طرح انتخاب شد و چون شباهت بسیار به برج آزادی داشت من هم آن را انتخاب کردم.

 

نفیسه روشن از جمله هنرمندانی است که فعالیت‌های اجتماعی زیادی هم دارد. علاوه بر محیط زیست که یکی از دغدغه‌های او است هر سال در جشن نفس هم شرکت می‌کند و به‌عنوان سفیر اهدای عضو شناخته می‌شود علاوه بر آن از 7 سال پیش سفیر انجمن دوقلوها هم شده است. او این روزها هم نگران مسائل اقتصادی کشور است و به خانواده سبز گفته: .... وقتی اجاره خانه‌ها دو برابر و قیمت کالاها هر روز گران‌تر می‌شود و برعکس حقوق‌ها نه تنها زیاد نمی‌شود بلکه کمتر هم می‌شود به مردم فشار وارد می‌کند. امیدوارم آنقدر اتفاقات خوب در جامعه رخ بدهد که به‌زودی حال همه مردم و حال کشورمان خوب شود. امیدوارم."

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.