2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
آسان‌ترین روش‌ها برای خلاصی از شر غبغب

آسان‌ترین روش‌ها برای خلاصی از شر غبغب

انجام برخی تمرینات ورزشی به سفت شدن عضلات گردن و شکسته شدن لایه چربی غبغب کمک می‌کند. قبل از انجام این ورزش‌ها، با چرخش گردن خود به آرامی در سمت عقربه‌های ساعت و سپس خلاف جهت آن خود را گرم کنید. هر کدام از این ورزش‌ها را روزانه برای 10 الی 15 مرتبه انجام دهید.

دوات آنلاین-با توجه به اینکه دلایل مختلفی برای بروز غبغب وجود دارد و این عارضه در زیبایی افراد موثر است، با روش‌هایی آسان می‌توان برای رفع این مشکل اقدام کرد. غبغب هنگامی رخ می‌دهد که یک لایه چربی دور گردن شما تشکیل و به تدریج محکم می‌شود. در این حال انگار شما دارای چانه دوم می‌شوید.

 

تشکیل غبغب همیشه به معنای داشتن اضافه وزن نیست، عوامل متعددی از ژنتیک  تا شل شدن پوست در تشکیل و ایجاد غبغب نقش دارند؛ مانند مقابله با هر گونه تجمع چربی در نقاط دیگر بدن، تنها راه مقابله با غبغب تغییرات در رژیم غذایی و افزایش تمرینات ورزشی است.

 

طبق مطالعات، برخی از افراد به دلایل ژنتیکی دچار غبغب می‌شوند، احتمال تشکیل غبغب یا چانه دوم در افرادی که پوست آنها از لحاظ ژنتیکی و خانوادگی کشش و ارتجاع بیشتری دارد، بیشتر است، همچنین به گفته محققان طرز قرار گیری بدن و سن نیز ممکن است به احتمال ایجاد چانه دوم یا غبغب کمک کند.

 

ورزش‌هایی که به حذف غبغب کمک می‌کند

 

_انجام برخی تمرینات ورزشی به سفت شدن عضلات گردن و شکسته شدن لایه چربی غبغب کمک می‌کند.

 

 

_قبل از انجام این ورزش‌ها، با چرخش گردن خود به آرامی در سمت عقربه‌های ساعت و سپس خلاف جهت آن خود را گرم کنید. هر کدام از این ورزش‌ها را روزانه برای 10 الی 15 مرتبه انجام دهید.

 

 _سر خود را به آرامی به عقب ببرید تا جایی که انگار به سقف نگاه می‌کنید سپس سر خود را به جلو حرکت دهید به طوری که کاملا جمع شدن چانه خود را احساس کنید به مدت 10 ثانیه سر خود را در این حالت نگه دارید سپس به وضعیت عادی برگردید.

 

 _سر خود را به عقب ببرید به طوری که انگار به سقف خیره شدید در همین حالت لب‌های خود را غنچه کنید تا جایی که کشیدگی پوست چانه را احساس کنید چند ثانیه در همین حالت بمانید و سپس به حالت عادی بازگردید.

 

 _بنشینید یک توپ 5 تا 10 اینچی را زیر چانه خود قرار دهید، چانه خود را به سمت توپ حرکت دهید، این حرکت را به مدت 10 تا 30دقیقه انجام دهید.

 

_بنشینید زبان خود را تا آنجایی که می‌توانید از دهان خود خارج کنید، اگر این حرکت را درست انجام دهید، حتما متوجه سفت شدن ماهیچه‌های گردن، فک و چانه خود خواهید شد.

حذف برخی مواد غذایی از وعده‌ها برای از بین بردن غبغب

اگر غبغب شما ناشی از افزایش وزن است سعی کنید با حذف برخی مواد خوراکی از وعده‌های غذایی خود، به کاهش وزن خود کمک کنید؛ شما باید تا جایی که می‌توانید از غذاهای فرآوری شده، غذاهای دارای کلسترول بالا، چربی اشباع شده و قند اجتناب کنید، همچنین یک پیشنهاد خوب در این زمینه کاهش میزان غذا و حذف غذای سرخ شده است.

 

 این غذاها را بیشتر مصرف کنید تا غبغب نداشته باشید

 

نکته کلیدی هرگونه رژیم غذایی مصرف بیشتر میوه و سبزیجات است؛ کارشناسان همچنین پیشنهاد می‌کنند که غذاهایی که پروتئین بالایی دارند مانند ماهی و مرغ بیشتر مصرف شود و همچنین مصرف چربی‌های سالم غذایی مانند آجیل و آوکادو در اولویت قرار گیرد.

 

خوردن آب بیشتر و مصرف غذاهای غنی از آب مانند خیار یا خربزه نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

رفع غبغب با استفاده از ماساژ و انواع ماسک‌های صورت

بعضی از کارشناسان تصور می‌کنند که غبغب نشانه داشتن یک سیستم لنفاوی تنبل است.

این دسته از متخصصان توصیه می‌کنند از ماساژ برای خلاص شدن از چروک‌های ناشی از تجمع مایعات اضافی استفاده شود.

برای این کار، انگشت شصت خود را زیر چانه بگذارید و فشار دهید، سپس آنها را به سمت گوش خود حرکت دهید.

شما همچنین می‌توانید از ماسک‌های حاوی گلیسیرن استفاده کنید؛ این نوع ماسک‌ها، به سفت شدن پوست اطراف گردن و صورت کمک می‌کند.

استفاده از ماسک‌های حاوی قهوه یا چای سبز نیز در کنار ورزش تاثیر به سزایی در از بین بردن غبغب دارند.

 

روش‌های درمانی حذف غبغب

 

اگر غبغب شما ناشی از افزایش وزن نیست و به دلایل ژنتیکی ایجاد شده است، انواع روش‌های درمانی و جراحی وجود دارد که می‌توانید آنها را امتحان کنید اما باید توجه داشته باشید که با حتما با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید بهترین و مطمئن‌ترین روش درمانی را انتخاب کنید.

 

_لیپولیز: در لیپولیز نیز مانند لیپوساکشن چربی‌ها از بدن خارج می‌شوند, در لیپولیز خروج و تخلیه چربی با استفاده از لیزر صورت می‌گیرد؛ در این روش تنها چربی بدن تخلیه می‌شود و هیچ درمانی برای پوست شل شده و اضافی انجام نمی‌شود. درد، تورم و کبودی از عوارض جانبی انجام این عمل جراحی است.

 

_ مزوتراپی: در این روش بافت چربی با استفاده از ترکیبات حلال چربی آب می‌شود، مزوتراپی یک پروسه طولانی است و ممکن است بین 6 ماه تا یک سال طول بکشد، تعداد دفعات تزریق می‌تواند تا 100 مرتبه هم برسد؛ مزوتراپی ممکن است آسیب جدی پوست را به دنبال داشته باشد؛ چرا که تزریق اشتباه می‌تواند به عصب‌ها آسیب برساند. بیحسی، قرمزی، درد، تورم و کبودی از دیگر عوارض جانبی مزوتراپی هستند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.