2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
بیوگرافی و زندگی خانوادگی نگار عابدی به بهانه بازی در نقش سمیه در سریال بیگانه ای با من است

بیوگرافی و زندگی خانوادگی نگار عابدی به بهانه بازی در نقش سمیه در سریال بیگانه ای با من است

اولین حضور نگار عابدی در تلویزیون به سریال نگرانی برمی‌گردد که از شبکه دو پخش شد شاید آن زمان کسی او را چندان جدی نگرفت ولی وقتی در سال 1392 در مجموعه دودکش و یک سال بعد در سریال شمعدونی سال 93 به ایفای نقش پرداخت شهرتش بسیار زیاد شد.

دوات آنلاین- نگار عابدی که در  نقش ثریا در سریال گاندو بازی کرده از آن دست هنرمندانی است که چه در عرصه تئاتر و چه در تلویزیون و سینما همیشه خوش درخشیده است.

 

خانواده عابدی پیش از تولد نگار به‌دلیل شغل پدر در اهواز سکونت داشتند . به این ترتیب نگار روز هیجدهم بهمن سال 1349 در این شهر به دنیا آمد، آن هم در خانواده‌ای فرهیخته. اکثر اعضای خانواده و فامیل نگار پزشک، مهندس یا معلم بودند و البته مادر او زنی هنرمند بود که علاوه بر نقاشی طراحی لباس نیز انجام می‌داد.

 

تولد نگار در اهواز برای او یک مزیت داشت. آنها می‌توانستند شبکه‌های تلویزیونی عرب‌زبان را روی گیرنده‌های خود دریافت کنند و به این ترتیب نگار ببیننده پروپا قرص تئاترهای تلویزیونی شد و آنقدر از این هنر خوشش آمد که وقتی هنوز 9 ساله بود شروع به خواندن نمایشنامه‌های شکسپیر کرد اما مسیر زندگی او به‌گونه‌ای بود که شاید هرگز فکر نمی‌کرد بازیگر شود.

 

علاوه بر این مزیت خانه خانواده نگار در اهواز خانه‌ای بزرگ و پر درخت بود که به این دختربچه فرصت‌های زیادی برای بازی و شادی می‌داد.

 

نگار 10 ساله بود که جنگ شروع شد و او به‌ناچار همراه مادر راهی تهران شد اما پدرش به‌دلیل شغلی در اهواز ماند. عابدی در گفت‌وگویی در این باره گفته است:" تهران بودیم تا خرمشهر آزاد شد و ما دوباره به اهواز برگشتیم. تجربه دیدن جنگ از نزدیک، تجربه تلخ و وحشتناکی بود. یادم هست در خانه عمویم با بچه‌ها مشغول بازی بودیم که هواپیماهای عراقی حمله کردند و دیوار صوتی را شکستند ما چنان وحشت‌زده شده بودیم که نمی‌دانستیم چه کار باید بکنیم. همه‌ ما از ترس می‌لرزیدیم. هنوز هم وحشت آن روز همراهم هست. بمب‌باران‌ها تا چند روز ادامه پیدا کرد و شرایط زندگی روزبه‌روز سخت‌تر ‌شد تا این‌که مجبور شدیم شهر را ترک کنیم".

 

نگار بعد از اتمام دوران دبیرستان در کنکور شرکت کرد و در رشته مترجمی زبان قبول شد اما ظاهرا علاقه زیادی به یادگیری گرامر و لغات خارجی نداشت چون در همان سال اول ناگهان یک جرقه باعث شد دنبال بازیگری برود. او وقتی آگهی پذیرش هنرجو در کلاس‌های بازیگری را در یک مجله دید به‌سرعت ثبت‌نام کرد و از ان به بعد هنرجوی مهتاب نصیرپور و رویا تیموریان شد.

 

این اتفاق شاید برای خانواده نگار کمی عجیب بود اما دختر دانشجو با جدیت به فراگرفتن حرفه بازیگری پرداخت به‌گونه‌ای نصیرپور او را به شوهرش محمد رحمانیان که از کارگردانان بنام تئاتر است معرفی کرد و از آن به بعد زندگی نگار عابدی برای همیشه تغییر کرد. او هنوز هم با این‌که بارها در سینما و تلویزیون ظاهر شده تئاتر را علاقه اصلی‌اش می‌داند. او  به "روزهای زندگی" گفته است:" سال‌ها روی صحنه تئتار بودم و بعد علاقه‌مند شدم کار تصویر هم انجام بدهم."

 

نگار عابدی از آن بازیگرانی است که برای کارش زحمت می‌کشد و به‌سادگی به شهرت نرسیده است. او در مصاحبه‌ای گفته:" شاید به شکل مقطعی بازیگران بتوانند به واسطه چهره و موقعیتی که ایجاد می کنند پیشرفت کنند اما شک نداشته باشید چون جایگاهی که در آن قرار گرفتند واقعی نیست خیلی زود از آن جایگاه کنار کشیده می شوند و فرد دیگری آن جایگاه را تصاحب می کند به همین خاطر همواره سعی کردم در عرصه بازیگری در فضای سالمی حرکت کنم هرچند اگر این سلامت مانع از آن شود که پله های ترقی را به سرعت طی کنم و زمان برایم کندتر بگذرد، اما معتقدم جایگاهی که در این شرایط به دست می آورم قابل اتکاست و برای به دست آوردن آن به توانایی و استعدادم تکیه کرده ام".

اولین حضور نگار عابدی در تلویزیون به سریال نگرانی برمی‌گردد که از شبکه دو پخش شد شاید آن زمان کسی او را چندان جدی نگرفت ولی وقتی  در سال 1392 در مجموعه دودکش و یک سال بعد در سریال شمعدونی سال 93 به ایفای نقش پرداخت شهرتش بسیار زیاد شد.

 

همین شهرت باعث شد زندگی خصوصی عابدی نیز همیشه زیر ذره‌بین باشد. او که با هدایت هاشمی ( بازیگر نقش اوس موسی در سریال پایتخت) ازدواج کرده بود در حالی که یک فرزند دختر به نام اما داشت تصمیم به جدایی گرفت. خودش در این باره گفته است: قبل از اینکه دخترم به دبستان برود من و همسر سابقم حس کردیم که باید مسیر زندگی مان را جدا کنیم و به همین دلیل مدتی را به اتفاق دخترم به منزل پدری‌ام رفتم تا مراحل مربوط به جدایی و طلاق طی شد.

نگار و دخترش رابطه بسیار خوبی با هم دارند: رابطه من و دخترم از همان ابتدا یك رابطه دوستانه بود به نظرم وقتی بچه‌ ها با پدر و مادرشان رفیق هستند، راحت‌ تر مسائل‌ شان را با آنها در میان می‌ گذارند. اِمای من هم از همان دورانی كه كم سن و سال بود تا حالا كه كلاس اول ابتدایی رفته عادت كرده همه چیز را برایم تعریف كند، همین موضوع ما را به‌ شدت به هم نزدیک می‌ كند

 

دختر نگار به بازیگری بسیار علاقه‌مند است البته پدر و مادرش از این اتفاق راضی نیستند، هرچند اگر او تصمیم بگیرد این رشته را دنبال کند مخالفت هم نخواهند کرد. اما تاکنون در فیلم یک حبه قند بازی کرده است.

زندگی نگار عابدی همچنان بر مدار هنر می‌چرخد. او دوست دارد اگر فرصتی برایش پیش آمد نقش یک زن پای چوبه دار را بازی کند و البته در پاسخ به این سوال که اگر بازیگر نمی‌شد چه کار می‌کرد، می‌گوید شاید روان‌شناسی.

 

او در فضای مجازی هم فعال است البته با این‌که در اینستاگرام صفحه دارد از این فضا دلخور است و در گفت‌وگویی گفته: با همه محاسنی که دارد، اما از این فضا دلخورم! نمی‌دانم چرا برخی فقط به دنیای مجازی می‌آیند تا فحاشی کنند. حضور در دنیای مجازی فرهنگ و اصولی دارد که باید اول آنها را یاد بگیری بعد وارد این دنیا شوی.

 

عابدی در گفت‌وگو با راه زندگی درباره آرزویش این طور گفته است: آرزویم برای خودم و دیگران این است که همیشه شاد و به دور از استرس باشند. امیدوارم همه آدم‌ها آن را تجربه کنند.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.