2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
درمان آفتاب سوختگی با طب سنتی

درمان آفتاب سوختگی با طب سنتی

اصلی ترین دلیل آفتاب سوختگی به مشکلات درونی بدن فرد بر می گردد؛ بدن باید رطوبت و حرارت کافی داشته باشد، در صورتی که مشکلات درونی حل نشود، سموم از بدن دفع نشده و باعث ایجاد عارضه های پوستی می شود.

دوات آنلاین-این فصل، فصلی است که خیلی‌ها دچار آفتاب سوختگی می‌شوند. دکترمنصور خرمی زاده متخصص طب سنتی می‌گوید: سوختن پوست بر اثر برخورد با نور آفتاب بیشتر به دلیل گرم شدن بیش از حد بدن است؛ اگر آفتاب سوختگی در مراحل اولیه درمان نشود باعث ایجاد تاول شده و پوست فرد به شدت آسیب پذیر خواهد شد.

 

با ماساژ صورت پوست سوخته خود را درمان کنید

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه یکی از روش های درمانی آفتاب سوختگی ماساژ صورت و گرم کردن آن است، گفت: اگر فردی در بدنش موادی که باید دفع شود را به درستی دفع نکند، دچار یبوست می شود؛ برخی مواد با بدن فرد ناسازگار هستند، قسمت مفید آن مواد جذب بدن شده و آن قسمتی که باید دفع شود، اگر از بدن خارج نشود، باعث تولید اخلاط غیر طبیعی می شود و در نتیجه گرمای بدن را نامتعادل می کند.

 

خرمی زاده با تاکید بر اینکه یبوست شدید بسیار عوارض برای بدن دارد، عنوان کرد: در صورتی که مواد زائد از بدن دفع نشوند، آن مواد در برخی نقاط بدن تجمع می یابند که باعث کاهش خون رسانی در آن  می شود؛ این کم شدن خونرسانی باعث تیرگی در آن قسمت بدن شده، همچنین حرارت را از داخل بدن به سمت بیرون پخش می شود که فرد گاهی احساس داغی در بدن خود می کند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای ماساژ صورت

 

آیا مشکلات درونی در ایجاد آفتاب سوختگی موثر است؟

وی با تاکید بر اینکه آفتاب باعث سوختگی پوست نمی شود، خاطر نشان کرد: اصلی ترین دلیل آفتاب سوختگی به مشکلات درونی بدن فرد بر می گردد؛ بدن  باید رطوبت و حرارت کافی داشته باشد، در صورتی که مشکلات درونی حل نشود، سموم از بدن دفع نشده و باعث ایجاد عارضه های پوستی می شود، در مرحله اول باید نوع ورودی و خروجی بدن را تنظیم کرد تا بتوان آن را درمان کرد.

 

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه باید بدن را به سمتی برد تا براحتی مواد زائد دفع شود، عنوان کرد: بدن انسان  نیاز به یک سری ورودی و خروجی دارد؛ باید سعی کنیم از غذاهایی مصرف کنیم که تازه باشند، همچنین میوه جات و سبزیجات را نباید فراموش کرد، دور مواد مانده را خط بکشند و مواد غذایی را بیش از 48 ساعت در یخچال نگه ندارند.

 

علت تیرگی در برخی ناحیه های پوست صورت چیست؟

خرمی زاده ادامه داد: غذاهای غلیظ مانند حلیم و کله پاچه که غلظت خون را افزایش می دهد استفاده نکنند؛ مواد غذایی که نگهدارنده دارند استفاده نشود، همچنین مواد غذایی سرخ کردنی که از ادویه جات درست می شود را مصرف نکنند، چرا که این مواد باعث کاهش رطوبت بدن شده و حرارت بدن را افزایش می دهد، این نامتعادل بودن باعث می شود یبوست ایجاد شده و در نتیجه برخی نقاط بدن تیره تر شود.

 

وی با تاکید بر اینکه افراد باید در فصول گرم سال از مواد غذایی مرطوب استفاده کنند، خاطر نشان کرد: غذاهایی مانند آش و سوپ که مرطوب هستند در درمان یبوست موثر است؛ همچنین مصرف میوه جات در درمان بسیار اثربخشی بالایی دارد، مواد غذایی که دیر هضم هستند را استفاده نکنیم، مایعات به میزان کافی مصرف شود.

 

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه باید برای درمان آفتاب سوختگی علاوه بر ورودی های بدن راه خروجی را نیز درمان کرد، گفت: زمانی که مصرف مایعات همچنین فعالیت کاهش پیدا کند تعریق در بدن کم می شود؛ باعث جمع شدن مواد زائد در بدن شده، که در نتیجه با گرم شدن بدن این مواد خود را به شکل نامناسبی نمایش می دهد و وضعیت فرد بدتر می شود؛ برای درمان باید زمان بگذرد و عادت های بد فرد تغییر کند، که باعث درمان آفتاب سوختگی می شود.

 

آیا شربت سکنجبین در رفع آفتاب سوختگی مفید است؟

خرمی زاده با تاکید بر اینکه افراد در تابستان می توانند از شربت های خانگی استفاده کنند تا رطوبت بدن را متعادل نگه دارند، گفت: شربت خاکشیر همراه سکنجبین در رفع تیرگی پوست بسیار مفید است؛ همچنین باعث می شود خون در بدن به خوبی در جریان باشد، به دفع مواد زاید بدن نیز کمک شایانی می کند.

 

بیشتر بخوانید: چه کرم‌های ضدآفتابی مناسب است

 

آیا روغن بادام در برطرف کردن تیرگی صورت موثر است؟

وی با بیان اینکه برخی روغن ها در درمان آفتاب سوختگی و تیرگی بدن موثر است، تشریح کرد: روغن بنفشه باعث می شود دمای بدن معتدل شود؛ همچنین مصرف موضعی روغن بادام شیرین مرطوب کننده است و افراد می توانند برای درمان تیرگی و سوختگی صورت از آن استفاده کنند، طریقه مصرف به این صورت است که این مواد را صبح زود یا بعد از استحمام روی صورت خود بمالید، همچنین برای جلوگیری از شدت آفتاب سوختگی باید  تعداد دفع بدن را افزایش داد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.