2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
رئیس پلیس آگاهی: اتفاق ایرانشهر آنگونه که مطرح شد، نبود

رئیس پلیس آگاهی: اتفاق ایرانشهر آنگونه که مطرح شد، نبود

این پرونده در دست اقدام است و اطلاع‌رسانی جزئی درخصوص ابعاد مختلف آن به صلاح نیست مگر با مجوز قاضی پرونده ولی می‌توانم بگویم که این اتفاق به شکلی که در فضای مجازی عنوان شده نبوده است.

دوات آنلاین-رئیس پلیس آگاهی ناجا درخصوص پرونده تجاوز به دختران ایرانشهر توضیحاتی ارائه داد.

 

سردار محمدرضا مقیمی در خصوص اخبار اخیر منتشر شده در خصوص تجاوز به چندین دختر در منطقه ایرانشهر سیستان و بلوچستان و موضوعاتی که در خصوص این ماجرا در شبکه‌های اجتماعی از تعداد قربانیان این اتفاق منتشر شده اظهار کرد: این پرونده در دست اقدام است و اطلاع‌رسانی جزئی درخصوص ابعاد مختلف آن به صلاح نیست مگر با مجوز قاضی پرونده ولی می‌توانم بگویم که این اتفاق به شکلی که در فضای مجازی عنوان شده نبوده است.

 

رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: در مجموع باید توجه داشت یک‌سری شایعات در برخی از پرونده‌ها منتشر می‌شود که حتی ممکن است به متهم دستگیر شده انتساب داشته باشد ولی تا مستندات قانونی در دست نباشد نمی‌توان این اتهامات را به دستگیر شدگان منتسب کرد چرا که قبلا مواردی را داشته‌ایم که فردی به ارتکاب به جرم و جنایتی اقرار داشته و حتی در بازسازی صحنه جرم نیز ریز به ریز صحنه را بازسازی کرده ولی بعد از گذشت حدود یک ماه مجرم اصلی با مستندات قانونی کامل دستگیر شده است حالا اینکه چرا شخصی حاضر می‌شود به جای مجرم خود را جا بزند دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها شهرت است.

 

مقیمی با بیان اینکه در پرونده ایرانشهر در همه موارد شکایت تجاوز  مطرح نبوده، گفت: این پرونده بلافاصله بعد از وقوع شکایت یک آدم‌ربایی در دست بررسی پلیس قرار گرفت و آگاهی سیستان و بلوچستان که جزو قوی‌ترین پلیس‌های آگاهی در کشور است به سرعت موضوع را در دست بررسی قرار داد.

 

هشدار رئیس پلیس آگاهی به موضوع سرقت از منازل

 

وی در ادامه با اشاره به افزایش سرقت از منازل طی سه ماه اخیر گفت: متاسفانه شاهد هستیم که به دنبال نگهداری مقادیر قابل توجه طلا و ارز در منازل برخی از شهروندان، سرقت از منازل افزایش یافته است و متاسفانه برخی از هموطنانمان منازل خود را تبدیل به خزانه‌های بانکی کرده‌اند و این در حالیست که هیچ‌گونه سیستم امنیتی در این منازل وجود ندارد و بعضا تا دهها و یا صدها میلیون تومان ارز و طلا در منازل نگهداری می‌شود.

 

مقیمی ادامه داد: در چنین شرایطی سارقان با ورود به منزل تنها مبادرت به سرقت طلا و ارز می‌کنند و این سوال برای مالباختگان بوجود می‌آید که چطور سارقان فقط وجوه نقد و طلاجات آنها را به سرقت برده‌اند در حالیکه سارقان عمدتا از محل نگهداری این اموال که در مکان‌های خاص نگهداری می‌شوند اطلاع دارند.

 

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه کشفیات سرقت منازل 11 درصد افزایش داشته گفت: علیرغم این افزایش، متاسفانه کشف اموال مسروقه سخت‌تر شده چرا که این وجوهات به سرعت توسط سارقان خرج می‌شود.

 

وی گفت: عمده سرقت از منازل درحوالی غروب اتفاق می‌افتد یعنی نیم ساعت قبل از غروب آفتاب تا دو ساعت بعد از غروب لذا باید هموطنان به نکات ایمنی توجه کرده و از نگهداری این اموال در منازلشان پرهیز کنند.

 

مقیمی در ادامه با اشاره به افزایش 13 درصدی کشف سرقت در 3 ماه اخیر گفت: این افزایش کشفیات در حالیست که وقوع سرقت در موضوعات مختلف از جمله موتورسیکلت‌، سرقت بانک‌ها و سرقت محموله‌ها کاهش داشته و حتی سرقت خودرو نیز به میزان 6.5 درصد کاهش داشته است.

 

رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطر نشان کرد: نکته حائز اهمیت آن است که سرقت خودرو برای پلیس به عنوان سرقت مادر محسوب می‌شود چرا که در جرایم دیگر استفاده می‌شود لذا این موضوع در اولویت ما قرار دارد.

 

وی در خصوص زمان کشف خودروهای مسروقه گفت: 60 تا 70 درصد از خودروهای مسروقه در کمتر از 72 ساعت شناسایی می‌شوند ولی برخی از خودروهای خاص زمان کشف آنها طولانی‌تر خواهد بود.

 

منبع: تسنیم

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.