2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
افزایش امید برای درمان ایدز

افزایش امید برای درمان ایدز

محققان ایدز در هنگ کنگ، مدعی توسعه درمان کاربردی ویروس اچ آی وی (HIV) شده اند که قادر به کنترل ویروس و نابودی سلول های آلوده در موش های اچ آی وی مثبت است.

دوات آنلاین-محققان ایدز در هنگ کنگ، مدعی توسعه درمان کاربردی ویروس اچ آی وی (HIV) شده اند که قادر به کنترل ویروس و نابودی سلول های آلوده در موش های اچ آی وی مثبت است.

 

چین در معرض اپیدمی ایدز در بین گروه های پرخطر قرار دارد. براساس گزارش AIDS Data Hub، حدود 850 هزار نفر در چین آلوده به ویروس اچ آی وی (HIV) هستند. این ویروس با تضعیف سیستم ایمنی بدن، افراد را مستعد ابتلا به عفونت ها و بیماری های مختلف می کند.

 

محققان موسسه ایدز در دانشگاه هنگ کنگ به سرپرستی پروفسور چن زووی (Chen Zhiwei)، به تازگی نتایج مطالعه ای را منتشر کردند که نشان دهنده توسعه درمان کاربردی برای ویروس اچ آی وی (HIV) است.

 

نوع جدید آنتی بادی که توسط محققان توسعه یافته است، اگرچه قادر به از بین بردن کامل ویروس اچ آی وی (HIV) نیست، اما می تواند سطوح ویروس را در موش های اچ آی وی مثبت به طور قابل توجهی کاهش دهد.

 

عملکرد آنتی بادی جدید درست مشابه داروهای ضد رتروویروسی است که افراد اچ آی وی مثبت از آنها استفاده می کنند. این آنتی بادی می تواند علاوه بر ایجاد محافظت در برابر ویروس اچ آی وی (HIV)، درمانی برای افراد آلوده به این ویروس باشد.

 

داروهای ضد رتروویروس، ویروس اچ آی وی را تحت کنترل قرار داده و از آلوده شدن سلول های جدید جلوگیری می کنند؛ اما قطع دارو می تواند باعث بازگشت علائم بیماری شود. اما آنتی بادی جدید، نیمه عمر طولانی تری نسبت به درمان های موجود دارد؛ این درمان عملکردی به این معنی است که (تا زمان دریافت آنتی بادی)، سطح ویروس به قدری کاهش پیدا می کند که تقریبا در بدن غیرقابل شناسایی می شود.

 

این آنتی بادی قادر به درمان انواع مختلف ویروس اچ آی وی است. البته نتایج منتشر شده به معنای توسعه کامل این روش درمانی نیست و محققان قصد دارند طی 3 تا 5 سال آینده، آن را در آزمایش های بالینی مورد بررسی قرار دهند تا میزان اثربخشی و عوارض جانبی احتمالی آن مشخص گردد.

 

منبع: سیناپرس

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.