2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بهترین سن برای بارداری چند سالگی است؟

بهترین سن برای بارداری چند سالگی است؟

جسم فرد در 20 سالگی آمادگی بارداری سالم را دارد. بهترین سن باروری یک خانم بین سن 20 الی 35 سالگی است؛ در این سن خانم‌ها قاعدگی‌های منظمی دارند و در اکثر قاعدگی‌ها تخمک دفع می‌شود.

دوات آنلاین-بهترین زمان برای بارداری چه وقتی است؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از زنان جوان را به خود مشغول می‌کند. سهیلا انصاری پور متخصص زنان و زایمان درباره سن مناسب برای بارداری  توضیحاتی داده است:

 

 خانم‌های پایین‌تر از  سن 20 سالگی از نظر جسمی و فیزیولوژیکی آمادگی لازم برای باردار شدن را ندارند لذا بهترین سن برای بارداری بالای 20 سال است که جسم فرد آمادگی لازم برای گذراندن این دوره را داشته باشد.

 

 جسم فرد در 20 سالگی آمادگی بارداری سالم را دارد.  بهترین سن باروری یک خانم بین سن 20 الی 35 سالگی است؛ در این سن خانم‌ها قاعدگی‌های منظمی دارند و در اکثر قاعدگی‌ها تخمک دفع می‌شود.

 

 احتمال بارداری در خانم‌های  ۲۰ - ۲۴ ساله بیشتر است. هر ماه اگر خانم های بالای 20 سال،  رابطه‌های حفاظت نشده داشته باشند احتمال بارداری در آن‌ها وجود دارد؛ در این سن احتمال ابتلا به بیماری ها بسیار کم است و کمتر به فشار خون و دیابت دچار می‌شوند.

 

 زایمان اول فرد، نقش مهمی در روند زایمان‌های بعدی او دارد. فرد پس از زایمان اول می‌تواند پس از گذشت 2 سال اقدام به زایمان بعدی کند؛  او باید از نظر جسمی آمادگی لازم برای گذراندن این دوره را داشته باشد و کمتر در این دوران به بیماری مبتلا شود.

 

 سقط در خانم‌های بالای 40 سال زیاد است. برخی از افراد به دلیل مشغله‌های کاری ، ادامه تحصیل ، معیارها و ملاک‌هایی که دارند دیر ازدواج می‌کنند و این دیر ازدواج کردن آینده فرد را از نظر بارداری دچار مشکل می‌کند؛ یکی از این مشکلات سقط جنین در دوران بارداری است چرا که فرد رو به دوران یائسگی است و احتمال بارداری سالم کاهش پیدا می کند.

 

 جنین به دلایل مختلفی سقط می‌شود. علت قدرت باروری کمتر در زنان بالای 40 سال و تخمک‌گذاری کمتر در تخمدان‌های آن‌هاست؛ زایمان زودرس و ویروس باعث می‌شود سقط جنین در افراد بیشتر باشد، خطر داشتن کودکی دارای نقص در زمان تولد و مشکلات کروموزومی با افزایش سن مادر بیشتر می‌شود.

 

 عوارض حاملگی در افراد بالای 40 سال زیاد است. اگر از نظر فیزیکی خانمی شرایط متابولیسم سالمی نداشته باشد عوارض حاملگی در او افزایش پیدا می‌کند؛ افراد بالای 40 سال اگر از نظر فیزیکی هم سالم باشند مسمومیت بارداری در آن‌ها بیشتر از افراد دیگر است، با بالا رفتن سن مسمویت دوران بارداری افزایش پیدا می‌کند.

 

 افرادی که فشار خون و دیابت ندارند بهتر می‌توانند دوران بارداری را پشت سر بگذارند. اگر شرایط فیزیکی و کنترل بیماری‌هایی که در دوران بارداری سراغ فرد می‌آید بدون مشکل باشد می‌توان گفت فرد می‌تواند دوران بارداری سالمی را پشت سر بگذارد.

 

 حداکثر سن بارداری سالم در خانم‌های مسن 50 سالگی است. اگر فردی تا 50 سالگی قصد بارداری داشته باشد، می‌تواند اقدام کند به شرطی که زیر نظر پزشک باشد؛ اما تا این سن به ندرت پیش می‌آید که باردار شود و نوزادی سالم به دنیا بیاورد.

 

 شرایط سلامتی خانم در بارداری نقش دارد. خانم‌های بالای 35 سال بیشتر از خانم‌های دیگر دچار شرایطی می‌‌شوند که سلامتی آن‌ها را به خطر می‌اندازد؛ فشارخون بالا، دیابت، مشکلات قلبی و کلیوی با بالارفتن سن بیشتر می‌شود و در دوران بارداری اثر نامطلوبی دارد، فشارخون بالای می‌تواند در رشد جنین تاثیر داشته باشد و رشد او را کندتر کند.

 
 
12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.