• ۱۳۹۸ جمعه ۶ ارديبهشت
  • اِجُّمعَة ٢٠ شعبان ١٤٤٠
  • Friday 26 Apr 2019

عکس روز

آخرین خبرها

نشانه‌های سرطان معده چیست؟
دعوای پشت صحنه «عصر جدید» ساختگی بود؟
دانه چیا چیست و چه خاصیت‌هایی دارد؟
درباره پشت پرده مسابقه برنده باش بیشتر بدانید
نقد سریال نهنگ آبی ؛فقط حضور بازیگران مطرح کافی نیست
مرحوم هاشمی رفسنجانی درباره تقلید صدایش به حمید ماهی صفت چه گفت؟
فیلمی از موتورسواری مریم مومن
حسادت چه تاثیری بر زندگی دارد؟
زنان از این مرد‌‌ان فراري‌اند
چرا به روستای ساحلی درك استان سیستان و بلوچستان برویم و چگونه از آن لذت ببریم
خوراکی‌هایی که خستگی را کم می‌کنند
راه‌های پیشگیری از بیماری‌های کلیوی چیست؟
آیا معیار نیوشا ضیغمی برای ازدواج پول بود؟
دزدان جهیزیه نوعروس‌ها دستگیر شدند
ملخ نوبرانه کیلویی60هزار تومان
قتل شوهر با ادعای خیانت
دختری‌که‌با پای‌خود به تله شیطان رفت
عکس‌های متفاوت از سلبریتی‌ها
قتـل هولناک د‌‌‌ختـر عاشق ‌پیشه
دختر16 ساله در مهمانی‌های سیاه
بشیر حسینی ،داور عصر جدید در مناطق سیل‌زده
معرفی بهترین ست‌‌های لباس بهار و تابستان برای دختران جوان
غزلی عاشقانه از استاد شهریار / به چشمک اینهمه مژگان به هم مزن یارا
آشپزی/ دستور پخت سمبوسه ترد
امروز با حافظ/ صلاح کار کجا و من خراب کجا
فال روزانه و فال تولد پنج‌شنبه 5 اردیبهشت
فیلمی از رژه بچه‌پولدارهای تهران با ماشین‌های میلیاردی
قیمت دلار، یورو، سکه و طلا امروز چهارشنبه 4 اردیبهشت
بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون خانه‌های کوچک
اهدای اعضای بدن مقتول بی‌گناه به بیماران
چه ساعاتی از روز ورزش کنیم؟
گزارشی افشاگرانه از پشت پرده سایت‌های شرط‌بندی
باورکنید این فقط شعار نیست: ناامیدی بزرگ‌ترین بلا است
چرا باید خودتان را تشویق کنید؟
قاتل شیشه‌ای: برادرم و دوستش را کشتم و جسدهایشان را دفن کردم
نقد سریال سال‌های دور از خانه ؛ یک کمدی بزن و بکوب
خودکشی زنی که اتهام قتل شوهرش را انکار می‌کرد
نشتارود ؛یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری در استان مازندران
ساخت صفحه مستهجن در اینستاگرام با عکس‌های دختر 19 ساله
ناپدید شدن زن ایرانی پس از طلاق در شوهر امریکایی
این خوراکی‌ها چربی‌سوز هستند
زنی بعد از28سال از کما خارج شد
برادران شوهرم کتکم می‌زنند، طلاق می‌خواهم
علت تغییرات عجیب آب و هوای کشور چیست؟
شلیک مرگبار به مرد دلارفروش با انگیزه سرقت
مرگ زن جوان بر اثر جراحی لاغری در کلینیک غیرمجاز زیبایی
تجربه‌ای که زندگی مرد متاهل را ویران کرد
میزان افزایش حقوق همه گروه‌های کارمندی /۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق تا پایان هفته واریز می‌شود
زنی که‌ازمردان فیلم‌سیاه می‌گرفت
عکس‌های اینستاگرامی سلبریتی‌ها
تصاویرزننده ‌زنم و دوستم را دیدم
زنم راز رابطه پنهانی‌ام را فهمید
چرا بعضی‌ها سراغ صیغه می‌روند
هدیه تهرانی؛ سلبریتی بی‌ادعا اما یاری‌گر
آشپزی/ دستور پخت رولت مرغ و نحوه سرو آن
شعری عاشقانه از قیصر امین پور/ مجنون‌تر از لیلی، شیرین‌تر از فرهاد
امروز با حافظ/ به غیر از آن که بشد دین و دانش از دستم
راهنمای کامل خرید بهترین کالسکه بچه
فال روزانه و فال تولد چهارشنبه 4 اردیبهشت
قتل عام ۴ عضو خانواده ایرانی در ایالت تگزاس
بیوگرافی کامل سلمان خان فوق ستاره بالیوود
«بی‌ام‌و»های میلیاردی در 3 ساعت به فروش رفت
قیمت دلار، یورو، سکه و طلا امروز سه‌شنبه 3 اردیبهشت
دلیل خر و پف چیست؟
گفت‌وگو با محمدکاظم تاتار، برنده 100 میلیون تومانی مسابقه برنده باش: گفتند پول را به‌زودی می‌دهند
جراحی افزایش قد چه تاثیرات و عوارضی دارد؟
4 روش عملی برای فراموش کردن خاطرات بد
مرگ مشکوک خانم دکتر در مطب
ازدواج عجیب دختری با مردی که حکم حبس ابد دارد
چه کار کنیم که برای همسرمان تکراری نشویم؟
کد خبر: 92859 | تاریخ : ۱۳۹۷/۳/۲۶ - 11:09
​راه‌های غلبه بر استرس

​راه‌های غلبه بر استرس

تا زمانی که فرد نقش خود را در ایجاد و تداوم استرس نپذیرد، کنترلی بر مدیریت استرسش نخواهد داشت.

دوات آنلاین-اگر شما هم از جمله افرادی هستید که از استرس رنج می‌برد، توصیه‌های احمد امانی، روان‌درمانگر را برای غلبه بر اضطراب بخوانید:

 

«احمد امانی» با اشاره به اینکه مدیریت استرس، با شناسایی منابع استرس‌زا در زندگی آغاز می‌شود، گفت: البته این کار به دلیل اینکه منابع واقعی استرس همیشه آشکار نیستند و نادیده گرفتن افکار، احساسات و رفتارهای استرس‌زا به‌راحتی رخ می‌دهد، چندان آسان نیست.

 

وی افزود: ممکن است نگرانی‌های دائمی فرد درباره ضرب‌العجل‌های تحصیلی باشد، اما نداند که در واقع این «اهمال کاری» است که باعث این نگرانی است نه خود تکالیف تحصیلی.

 

این روان‌درمانگر با بیان اینکه فهمیدن این موضوع ساده که «شما بر زندگی‌تان کنترل دارید»، پایه و اساس مهارت مدیریت استرس است، گفت: مدیریت استرس، بر پذیرش مسئولیت افکار، هیجانات و برنامه‌ها و هم‌چنین نحوهٔ حل‌وفصل مشکلات ناظر است.

 

وی با تأکید بر اینکه برای شناسایی منابع واقعی استرس باید عادات، نگرش‌ها و بهانه‌های خود را به‌دقت ارزیابی کرد، تصریح کرد: تا زمانی که فرد نقش خود را در ایجاد و تداوم استرس نپذیرد، کنترلی بر مدیریت استرسش نخواهد داشت.

 

امانی با اعلام اینکه از آنجایی‌که هر فرد در برابر استرس پاسخ‌های منحصربه‌فردی دارد، ادامه داد: هیچ شکل استانداردی برای مقابله با استرس وجود ندارد و هیچ روش مشخصی برای همه و در همهٔ موقعیت‌ها جواب نمی‌دهد، بنابراین فرد باید تکنیک‌ها و استراتژی‌های مختلفی را تجربه کند و سپس بر آن راهکارهایی تمرکز کند که باعث آرامش وی و کنترل بیشتر بر استرسش می‌شود.

 

تحرک داشته باشید

 

این روان‌درمانگر نخستین استراتژی مدیریت استرس را «تحرک» دانست و گفت: تحرک بدنی نقش کلیدی در کاهش اثرات استرس و پیشگیری از آن دارد.

 

وی با بیان اینکه هر نوع فعالیت بدنی می‌تواند در از بین بردن استرس و تسکین خشم، تنش و خستگی مؤثر باشد، افزود: ورزش باعث آزاد سازی اندروفین و درنتیجه بالا رفتن خلق فرد می‌شود و درنتیجه فرد احساس بهتری پیدا خواهد کرد.

 

امانی با اشاره به اینکه ورزش باعث حواس‌پرتی فرد از نگرانی‌های روزمره می‌شود، اظهار کرد: صرف زمانی در روز برای ورزش کردن، منجر به تحقق این امر می‌شود.

 

ضرورت اجتناب از استرس غیرضروری

 

این روان‌درمانگر با ذکر اینکه تمامی استرس‌ها قابل اجتناب نیستند، اعلام کرد: اجتناب از استرس‌هایی که نیازمند مواجهه هستند، راهکار سالمی نیست.

 

وی افزود: به همین خاطر فرد باید مهارت نه گفتن را بیاموزد، کنترل محیط خود را به دست بگیرد، از افرادی که در وی استرس ایجاد می‌کنند کناره‌گیری کرده و با اجتناب از موضوعات داغ و تعجب‌برانگیز، کارهای خود را اولویت‌بندی کند.

 

موقعیت را تغییر دهید

 

وی دیگر استراتژی مدیریت استرس را «پذیرش موقعیت» دانست و تصریح کرد: بعضی از منابع استرس‌زا غیرقابل‌اجتناب است و شما نمی‌توانید استرس ناشی از مرگ یک عزیز، بیماری جدید یا بحران اقتصادی ملی را تغییر دهید یا از آن جلوگیری کنید، در چنین مواردی بهترین راه مقابله با استرس، پذیرش موقعیت است به همان‌گونه‌ای که هست.

 

امانی با تأکید بر اینکه زمانی که نمی‌توان از یک موقعیت استرس‌زا اجتناب کرد، باید سعی کرد آن را تغییر داد، گفت: اگر منشأ استرس پیدا شود، به‌راحتی می‌توان در آینده سعی کرد که دیگر چنین موقعیتی تکرار نشود.

 

وی بابیان اینکه در شرایطی که کسی یا چیزی فرد را آزار می‌دهد، شخص باید نگرانی خود را به شیوه‌ای روشن و محترمانه بیان کند، افزود: باید به‌جای سرکوب احساسات، آن را ابراز کرد و با ایجاد سازش و مصالحه، جرأت‌مندی خود را افزایش داد تا از این طریق شدت استرس خود را کاهش داد.

 

زاویه دیدتان را عوض کنید

 

این روان‌درمانگر با اشاره به اینکه «تغییر نگرش» دیگر راهکار کاهش استرس است، گفت: اگر قادر به تغییر موقعیت استرس‌زا نبودیم باید نگرش خود را تغییر داده تا به‌گونه‌ای جدید مشکلات را دید و با تمرکز بر جنبه‌های مثبت، استانداردها را تنظیم کرده و با دوری از افکارِ خودآسیب‌رسان ازجمله استفاده از کلماتی مانند «همیشه»، «هرگز» و «باید» آرامش را به خود بازگرداند.

 

امانی با ذکر اینکه پذیرش، ممکن است سخت باشد، ادامه داد: سعی نکنید چیزهای غیرقابل‌کنترل را کنترل کنید و به‌جای آن به جنبه‌های مثبت موضوع فکر کنید و احساساتتان را با دیگران در میان بگذارید و از همه مهم‌تر بخشیدن را یاد بگیرید.

 

استراحت و سبک زندگی سالم را در برنامه‌های خود جای دهید

 

این روان‌درمانگر در بخش پایانی سخنان خود با اعلام اینکه فراتر از اتخاذ رویکردی مسئولانه و مثبت نسبت به استرس‌ها، می‌توان با تربیت و پرورش خود، از میزان استرس در زندگی کاست، اظهار کرد: اگر به‌طور منظم وقت‌هایی برای تفریح و استراحت اختصاص داده شود، بهتر می‌توان وقایع استرس‌زا را رفع‌ورجوع کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ورزش منظم، مواردی هم‌چون رژیم غذایی سالم، کاهش مصرف کافئین، شکر، مواد مخدر و سیگار در کنار خواب کافی می‌تواند مقاومت فرد را در برابر استرس بالا ببرد.

 

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.