2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
سفر بی‌نظیر به بلندترین آبشار گیلان

سفر بی‌نظیر به بلندترین آبشار گیلان

آلیس در سرزمین عجایب؛ این مسیر پر از اتفاق‌های غافلگیرکننده و مناظر خیال‌انگیز است. در ابتدای راه‌مان به دشت گل های بابونه می‌رسیم. همه ما از دیدن این گل‌های زیبا مسحور می‌شویم.

دوات آنلاین-یادداشت آرزو اسدیان را درباره سفر به دریاچه سوها بخوانید:

 

خیال دیدن بلندترین آبشار گیلان به سرم زده، برای این منظور مسیر شگفت‌انگیز دریاچه سوها به آبشار لاتون رو در پیش می‌گیریم.

 

برای رفتن به این دریاچه کافیست از شهر اردبیل کمتر از 50 کیلومتر به سمت شرق بروید و پس از عبور از روستای سوها به دریاچه برسید.

 

ساعت 18 از لاکه تاشون اسالم به سمت اردبیل حرکت می‌کنیم، حدود ساعت 23:30 مینی‌بوس‌مان در جاده خاکی بین روستای سوها و دریاچه به دلیل خرابی راه متوقف می‌شود. بعد از کمک اهالی روستا ساعت یک بامداد به دریاچه زیبای سوها می‌رسیم و کمپ شب‌مانی را بر پا می‌کنیم.

 

 

روز بعد برای حمل بارمان تا ییلاق لاتون هماهنگی و حدود ساعت 12:45 کوهپیمایی را آغاز می کنیم. آلیس در سرزمین عجایب؛ این مسیر پر از اتفاق‌های غافلگیرکننده و مناظر خیال‌انگیز است. در ابتدای راه‌مان به دشت گل های بابونه می‌رسیم. همه ما از دیدن این گل‌های زیبا مسحور می‌شویم.

 

انگار دیگر روی زمین نیستی. ساعت‌ها از میان گل‌ها گذر می‌کنیم. چشم‌انداز اینجا غیر قابل توصیف است. اگر این مسیر را رفتی کافی است به‌سمت راست صعودت توجه کنی که سومین قله بلند ایران را ببینی؛ قله سبلان که پوشیده است از برف. در سمت چپ در مسیر دریای خزر، آستارا و شهرهای ساحلی دیگر به‌وضوح دیده می‌شوند، البته اگر هوا صاف و آفتابی باشد.

 

کم‌کم به جنگل نزدیک می‌شویم. وقتی وارد جنگل می‌شویم ناگهان انگار وارد باتلاق می‌شویم. تا مچ پا در گل فرو می‌رویم. راه رفتن کمی سخت است و سرعت‌مان کند شده است.

جنگل‌های اینجا بیشتر فندق هستند. حدود ساعت 15 از جنگل خارج می‌شویم و به یک  ییلاق زیبا می‌رسیم. از عشایر این منطقه سراغ آب را می‌گیریم. پسر کوچک خانواده ما را خیلی با تردید به سمت چشمه هدایت می‌کند؛ چشمه‌ای که از ته چاه کوچکی می‌جوشد. این چشمه را روز قبل تعدادی گردشگر غیر مسئول کثیف کرده‌ و باعث شده‌اند این خانواده محلی یک روز آب تمیز برای نوشیدن نداشته باشند.

 

از این نقطه گردنه اسپیناس دیده می‌شود؛ جایی که قرار است ناهار بخوریم. ساعت 16:30 برای صرف ناهار در این گردنه توقف می‌کنیم. بعد از ناهار به راه‌مان به ییلاق لاتون ادامه می‌دهیم. بعد از نیم ساعت وارد جنگلی می‌شویم که به آن دالان بهشت می‌گویند.

 

در این منطقه، دره‌های عمیق و کوه‌های صخره‌ای با پرتگاه‌های بلند ایجاد وهم می‌کند. در بالای یکی از این پرتگاه‌ها ییلاق لاتون خودش را نشان می‌دهد.

 

حدود ساعت 19:30 به ییلاق رویایی لاتون می‌رسیم و شب را کنار آتش در این منطقه خیال‌انگیز سپری می‌کنیم.

روز بعد: دل کندن از این ییلاق زیبا خیلی سخت است ولی آبشار لاتون در انتظار ما است و باید راه بیفتیم. ساعت 10:30 به سمت آبشار حرکت می‌کنیم. در بین راه کلی بوته‌های توت فرنگی وحشی می‌بینیم. بچه ها خیلی دوست دارند وقت بیشتری را در این منطقه بگذرانند ولی وقت تنگ است. ساعت 13، بلندترین آبشار گیلان ما را از عظمت و شکوهش هیجان زده می‌کند.

 

داریم کم کم به پایان سفر نزدیک می‌شویم. ساعت 15 در کافه خلیفه هستیم از اینجا می‌شود ماشین گرفت و تا روستای کوته کومه که نزدیک آستاراست، رفت. ما تا کوته کومه را با پاترول می‌رویم. این روستای کوچک به واسطه چشمه آبگرمی که دارد معروف است. سرمست و شاد، این سفر پر از هیجان را به پایان می بریم وساعت 16 به سمت تهران حرکت می کنیم.

 

نکته1: موبایل در بعضی از نقاط آنتن دارد.

 

نکته2: داشتن راهنما برای این مسیر بسیار ضروری است.

 

گزارش تصویری از این سفر را اینجا ببینید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.