2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
اغفال تلگرامی دختر 17 ساله

اغفال تلگرامی دختر 17 ساله

چند ماه پيش در تلگرام با پسري آشنا شدم و حالا او علاوه بر اينكه از من پول گرفته با حيله گري و زبان بازی توانست کاری کند كه من به بهانه ازدواج عكس‌هاي خصوصي‌ام را برايش بفرستم...

دوات آنلاین-دختری 17 ساله که بعد از آشنایی تلگرامی با پسری عکس‌های خود را به او داده بود با مراجعه به مرکز مشاوره پلیس اصفهان از ماموران کمک خواست مانع انتشار این تصاویر شوند

دختر نوجوان داستان زندگی اش را این طور شرح داد:

 

از شما مي خواهم به من كمك كنيد، چند ماه پيش در تلگرام با پسري آشنا شدم و حالا او علاوه بر اينكه از من پول گرفته با حيله گري و زبان بازی توانست کاری کند كه من به بهانه ازدواج عكس هاي خصوصي ام را برايش بفرستم اما مدتی است جواب تلفن هايم را نمي دهد، بد جوري نگرانم، مي ترسم از عكس هايم سوء استفاده كند.

 

پدرم دو سال پيش به دليل بیکاری تصميم به مهاجرت به شهر را گرفت اما مادرم به دليل وابستگي به خانواده اش با او مخالفت كرد.

 

به هرحال هرطور بود مادرم راضي شد و به شهر آمديم اما غافل از اينكه كرايه خانه و هزينه هاي شهري بيشتر از روستا بود و به همين دلیل پدرم مجبور شد چندين جا كار كند، خستگي از کار باعث شد كه كمتر به من و مادرم توجه کند.

 

مادرم به دليل دورشدن از خانواده اش دچار افسردگي و بيماري شد و من با افت شديد تحصيلي روبه رو شدم از طرفي تنها بودن و دوري از دوستان، فشارهاي عصبي و درگيري بين پدر و مادر موجب شد تا براي رهايي از اين شرايط وارد دنياي تلگرام شوم.

 

يك روز كه مشغول گفت وگو با افراد در تلگرام بودم با پسري به نام سهيل آشنا شدم و كم كم اين آشنايي به ارتباط دوستانه و صميمي تبديل شد، او آدم مهربان و دلسوزي بود و باصحبت هاي زيبايش تمام كمبودهاي عاطفي و تنهايي من را در شهر پر مي كرد، آنقدر به سهيل وابسته شده بودم كه هروقت از مدرسه به منزل مي آمدم يك راست به اتاقم مي رفتم، بدون اينكه مادرم چيزي بفهمد سراغ گوشيم مي رفتم و شروع به چت كردن با سهيل مي شدم.

 

آنقدر محو او شده بودم كه وقتي به بهانه ازدواج با من درخواست كرد تا عكس هاي خصوصيم را برايش بفرستم من هم قبول كردم و اصلاً نفهميدم كه چكار دارم مي كنم. همه چيز طبق معمول سپري مي شد تا اينكه دو هفته پيش سهيل از من درخواست پول كرد و گفت يك كم به من پول قرض بده تا شغلم رونق بگيرد و بعد به خواستگاريت بيايم، من هم پس اندازم كه 500 هزارتومان بود را برداشتم و با سهيل قرار گذاشتم و به دور از چشم خانواده ام پول را به او دادم، اما از آن روز به بعد ديگر خبري از او  نشده و نه تلگرام است و نه به تلفن هايم  جواب مي دهد حالا من بدجوري نگرانم چون نه تنها پولم را از دست دادم بلكه مي ترسم كه نكند با عكس هاي خصوصيم كه در دست اوست بخواهد از من سوء استفاده كند.

 

تحلیل کارشناس

 

بهناز عطائي، كارشناس ارشد مشاوره و مددكاري در اين باره اظهار داشت: دير زماني است كه پيشرفت تكنولوژي و استفاده از وسايل پيشرفته و پيچيده شدن سبك زندگي همراه با تجملات و زرق و برق بيشتر باعث شده كه كوچ و مهاجرت افراد از روستا به شهر نيز افزايش پيدا كند.

 

وي افزود: همانطور كه در اين داستان ملاحظه كرديد، اعضاي خانواده اي كه براي زندگي بهتر از روستا به شهر مهاجرت كردند نتوانستند خودشان را با فرهنگ جديد تطبيق دهند و مشكلاتي برايشان پديد آمده كه درنتيجه آن رابطه پدر و مادر دچار اختلال شده و در ادامه با سردي روابط والدين و خلاء عاطفي براي فرزندان، دختر خانواده رو به محيط بيرون از خانه و ارتباط با جنس مخالف آورده است.

 

كارشناس ارشد مشاوره و مددكاري مركز مشاوره آرامش اظهار داشت: توصيه ما اين است كه افراد در زندگي تعادل را حفظ كرده و با انتظارات غير واقع بينانه در زندگي زناشويي و عدم توقعات بيش از حد از طرف مقابل زمينه هاي اختلاف و درگيري را ايجاد نكنند و از آن جهت كه والدين الگوي فرزندان هستند به رفتارهاي خود بسيار توجه كرده و محيطي گرم و صميمي در زندگي فراهم نمايند تا فرزندان بخصوص فرزندان نوجوان كه نياز به محبت و نظارت بيشتر دارند احساس تنهايي نكرده و برّاي جلب توجه به جنس مخالف روي نياورند.

 

عطائي خاطر نشان كرد: باتوجه به سوء استفاده هايي كه افراد مجرم و تبهكار و فرصت طلب در فضاي مجازي از دختران نوجوان مي كنند و با فريب آنها صدمات جبران ناپذيري را به آنان وارد مي آورند بنابر اين هم به اين قشر از افراد جامعه و هم به والدين آنها توصيه مي كنيم كه با كمي دقت و هوشياري  از وقوع حوادث اين چنيني پيشگيري كنند.

 

تهيه و تنظيم : حميد رضا محمدي – كارشناس رسانه مركز اطلاع رساني پليس اصفهان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.