2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
انتقام‌ غیراخلاقی از همسر سابق

انتقام‌ غیراخلاقی از همسر سابق

رئيس پليس فتا استان گلستان از شناسايي فردي خبر داد كه پس از جدايي از همسرش تصاوير و فيلم‌هاي وي را در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر کرد.

دوات آنلاین-رئيس پليس فتا استان گلستان از شناسايي فردي خبر داد كه پس از جدايي از همسرش تصاوير و فيلم‌هاي وي را در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر کرد.

پايگاه اطلاع رساني پليس فتا: سرهنگ دوم ابراهيم پرسا در تشريح اين خبر اظهار كرد: اخيرا مرجوعه قضايي به اين پلیس شد كه طی آن شهروند گلستاني  مدعي انتشار تصاوير شخصي‌اش در فضاي مجازي بوده كه خواستار پيگيري موضوع شده است.

 

وي افزود: با تحقيقات مقدماتي صورت گرفته مشخص شد فردي در شبكه‌هاي اجتماعي اینستاگرام اقدام به انتشار تصاوير و فيلمهاي خصوصي شاكيه کرده كه بلافاصله شناسايي متهم در دستور كار كارشناسان  پليس فتا گلستان قرار گرفت.

 

سرهنگ پرسا گفت: با تكميل تحقيقات و بررسي‌هاي فني و اطلاعاتي نهايتا متهم شناسايي كه بنا به اظهارات شاكيه، شخص مورد نظر همسر سابقش بوده و با در اختيار داشتن تصاوير ‌خصوصي‌ وي اقدام به راه‌اندازي صفحه‌اي با مشخصات شاكيه کرده و موجب هتك حيثيت اين خانم گرگاني شده بود.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه شهروندان اختلافات خانوادگي خود را با انگيزه انتقامجويي به فضاي مجازي مي‌كشانند، غافل از اينكه خسارت انتشار اطلاعات و محتواي خصوصي در اين فضا غيرقابل جبران است، گفت:متاسفانه برخي از شهروندان از قانون جرايم رايانه‌اي و بايدها و نبايدهاي حوزه فضاي مجازي بي‌اطلاع  مي‌باشند كه‌ اين موضوع سبب وقوع جرايم متعدد و گرفتار شدن آنان شده است.

 

اين مقام ارشد انتظامي گفت: برابر قانون جرايم رايانه‌اي هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

 

رئیس پلیس فتا استان گلستان در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجهه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما  در میان بگذارند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.