2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چگونه قدکوتاه خوش‌تیپ باشیم
یک طراح لباس و استاد دانشگاه توضیح داد:

چگونه قدکوتاه خوش‌تیپ باشیم

اگر از پارچه‌ای با راه‌های زیاد یا پلیسه ریز استفاده کنیم باید بدانیم کوتاه‌تر به نظر می‌رسیم چراکه تکرار خط، پهنا را بیشتر نشان می‌دهد و قد را کوتاه می‌کند. پس باید از پارچه‌‌ای با راه‌های فاصله‌دار و پهن یا پلیسه درشت‌تر استفاده کنیم.

دوات آنلاین-وقتی می‌خواهیم به مهمانی برویم و یا در جمعی ظاهر شویم قطعا یکی از گزینه‌هایی که خیلی به آن توجه می‌کنیم این است که لباسی مناسب بپوشیم تا زیبایی‌های ظاهرمان را بیشتر و ویژگی‌هایی که چندان نمی‌پسندیم را کمتر کند.

مینو پدرام استاد دانشگاه و طراح مد و لباس برایمان توضیح می‌دهد چطور یک زن یا یک مرد کوتاه‌قد می‌تواند لباسی را انتخاب کند که او را بلند‌تر نشان دهد:

لباس‌هایی که برای کوتاه‌قدها مناسب است به طور کلی لباس‌های بلند است. کوتاه‌قدها بهتر است لباس‌هایی بپوشند که از خطوط عمودی یا خطوط موربی که متمایل به عمود باشد، در آن استفاده شده باشد البته همه چیز فقط به ارتفاع کم قد ختم نمی‌شود. ممکن است فردی قد کوتاه باشد و شانه‌های کوچکی هم داشته ‌باشد در این صورت بهتر است از لباسی با یقه‌ای استفاده کند که شانه‌های او را پهن‌تر نشان دهد.

قد لباس هم باید از قد بالاتنه کمی پایین‌تر قرار گیرد. خانم‌های قد کوتاه می‌توانند  لباس مجلسی  با کفش پاشنه‌دار بپوشند. کفش پاشنه‌دار علاوه بر زیبایی قد آنها را بلندتر هم نشان می‌دهد. اگر شانه‌های کوچکی دارند نباید لباس یقه باز بپوشد و از یقه‌هایی با برش افقی یا به اصطلاح یقه قایقی نپوشند.

طرح پارچه‌هایی که انتخاب می‌کنند نباید گل‌های خیلی درشت و رنگ‌های تند و تیز داشته باشد چون تضاد رنگ کوتاهی قدی را تشدید می‌کند.

برش‌های عمودی که در پهلو قرار می‌گیرد، رنگ‌ها و طرح‌هایی که دید را می‌شکند و از کناره‌ها  فرد را لاغرتر و کشیده‌تر نشان دهد بسیار مناسب است.

اگر از پارچه‌ای با راه‌های زیاد یا پلیسه ریز استفاده کنیم باید بدانیم کوتاه‌تر به نظر می‌رسیم چراکه  تکرار خط، پهنا را بیشتر نشان می‌دهد و قد را کوتاه می‌کند. پس باید از پارچه‌‌ای با راه‌های فاصله‌دار و پهن یا پلیسه درشت‌تر استفاده کنیم.

همچنین نباید شلوار پاچه گشاد یا خیلی تنگ و کوتاه بپوشیم چراکه قد را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

 

دامن بلند با کفش پاشنه‌دار قد را کشیده‌تر می‌کند. پس دامن کوتاه و بلوز حجیم  یا خیلی چسبان نباید بپوشیم. لباس باید بالاتنه را طوری نشان دهد که تناسب پایین‌تنه و بالاتنه بهم نخورد چراکه قد فرد را کوتاه می کند.

همچنین استفاده از لباس‌هایی با رنگ‌های متضاد یا خیلی شارپ مناسب نیست و بهتر است لباس تک رنگ باشد یا هارمونی داشته‌ باشد اما کالای جادویی برای زنان کوتاه قد کفش پاشنه‌بلند است که بسیاری از مشکلات آنها را حل می‌کند.

آقایان قد کوتاه  هم  باید مقداری رنگ‌آمیزی را رعایت کنند. تضاد رنگ را خیلی استفاده نکنند. می‌توانند پیراهنی که می‌پوشند با کت‌شان در  رنگ متضاد باشد اما بهتر است کت و شلوار متضاد نپوشند.

کت‌های خیلی کوتاه و خیلی بلند مناسب نیست. باید لباسی بپوشند که ترکیب تناسب بالاتنه و پایین‌تنه را به هم نزند. همچنین باید یک دست بودن و کشیدگی را رعایت کنند.

پارچه‌های راه راه در پیراهن‌های مردانه مناسب است البته به شرط این‌که رنگ‌هایش ملایم باشد و رنگ‌ها تضاد زیادی نداشته باشند.

همچنین کت‌هایی که شانه‌های پهن دارد هم چندان مناسب نیست. چون مردان اگر شکم داشته باشند شانه‌ها کوچکتر دیده می‌شود و چاق به‌نظر می‌رسند.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.