2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
رفع موهای زاید با لیزر همیشگی نیست

رفع موهای زاید با لیزر همیشگی نیست

نور لیزر هنگام از بین بردن موهای زاید، رنگدانه‌های هر یک از تارهای مو را هدف قرار می‌دهد و حرارت آن، فولیکول مو را تخریب می‌کند. بدین ترتیب مو دیگر رشد نمی‌کند.

دوات آنلاین-رفع موهای زاید به وسیله لیزر، نوع طولانی مدت برطرف کردن این موهاست که این کار را با صدمه زدن به فولیکول‌های مو انجام می‌دهد. اما ممکن است که موها دوباره رشد کنند، به ویژه اگر فولیکول مو طی فرآیند لیزر، کاملا تخریب نشده باشد، به همین دلیل پزشکان، رفع موهای زاید با لیزر را دایمی نمی‌دانند و آن را صرفا طولانی مدت می‌خوانند.

 

به گزارش مدیکال‌نیوزتودی، نور لیزر هنگام از بین بردن موهای زاید، رنگدانه‌های هر یک از تارهای مو را هدف قرار می‌دهد و حرارت آن، فولیکول مو را تخریب می‌کند. بدین ترتیب مو دیگر رشد نمی‌کند. مو دارای چرخه‌های رشد خاص استراحت، ریزش و رشد مجدد است. موهایی که در مرحله استراحت قرار دارند، مشاهده نمی‌شوند و برای لیزر کردن آن باید صبر کرد تا رشد کنند. لیزر مو در بیشتر افراد یک دوره ۲ تا ۳ ماهه نیاز دارد.

 

رفع دایمی یا موقتی مو

 

رفع موهای زاید زمانی که فولیکول مو کاملا تخریب شود، دایمی است. اما گاهی اوقات موها پس از مدتی دوباره رشد می کنند. زیرا هدف قرار دادن تک‌تک فولیکول‌ها کمی سخت است. می‌توان با دوباره لیزر کردن ناحیه لیزر شده، رفع موها را دایمی کرد. البته برگشت یا برنگشتن موهای زاید به عوامل مختلفی چون نوع مو و پوست فرد و همچنین چرخه رشد موی او بستگی دارد. این چرخه رشد در برخی از افراد بیشتر است. بنابراین اگر فولیکول مو هنگام فرآیند لیزر تخریب نشده باشد، نسبت به وضعیت افراد مختلف، مو پس از مدتی دوباره رشد خواهد کرد و مدت زمان رشد مجدد، در افراد مختلف متفاوت است. همچنین لیزر پوست افرادی که تیره‌اند، کمی مشکل بوده و احتمال بازگشت موهای زاید وجود دارد. در واقع متخصصان لیزر باید از لیزرهایی استفاده کننند که طول موج بلندتری دارند.

 

عوارض لیزر

 

برخی از افراد هنگام انجام لیزر، دچار سوختگی یا سوزش در پوست شان شده‌اند. به همین دلیل متخصصان، کرم بی‌حس کننده به پوست می‌مالند. اما عوارض دیگری چون واکنش حساسیتی، تغییر رنگ پوست (به ویژه در افراد تیره رنگ)، سرخی یا ورقه ورقه شدن پوست نیز گزارش شده است. گاهی اوقات هم فرد دچار عفونت پوستی می‌شود که می‌تواند در بدن پخش شده و زندگی‌اش را به خطر اندازد.

 

برای رفع موهای زاید با لیزر حتما باید از پزشک مجرب کمک گرفت و محتاط بود.

 

منبع: طبنا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.