2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
اولین نشانه سرطان مثانه

اولین نشانه سرطان مثانه

سرطان مثانه چهارمین سرطان شایع در مردان و نهمین سرطان شایع در زنان محسوب می شود.

دوات آنلاین-سرطان مثانه چهارمین سرطان شایع در مردان و نهمین سرطان شایع در زنان محسوب می شود که به گفته رئیس انجمن ارولوژی ایران سرطانی تهاجمی به شمار می‌رود و پیشرفت آن بسیار سریع است. توضیحات دکتر عباس بصیری را درباره سرطان مثانه بخوانید:

 

 سرطان پروستات و همچنین مثانه از شایع‌ترین سرطان‌های دستگاه ادراری بوده که سرطان پروستات نسبت به مثانه سیر کندتری دارد و خیلی خطرناک نیست البته در برخی مواقع پیشرفت این سرطان لجام گسیخته می‌شود.

 

 سرطان مثانه شاید آمار آن کمتر از سرطان پروستات نشود ولی نسبت به سرطان پروستات مهلک‌تر بوده و بیمار را به شدت مورد آسیب قرار می‌دهد.

 

 سرطان مثانه چهارمین سرطان شایع در مردان و نهمین سرطان شایع در زنان بوده که تهاجمی به شمار می‌رود و پیشرفت آن بسیار سریع بوده و درمان‌های پیچیده و پرهزینه‌ای را به همراه دارد.

 

 در سرطان مثانه اولین علامت آن ادرار خونی بوده که ممکن است با هیچ علامت دیگری همراه نباشد. متأسفانه برخی از مردم با مشاهده یکبار خون در ادرار آن را جدی نمی‌گیرند و باید توجه داشت که حتی یک بار دیدن این مسأله بسیار حائز اهمیت است و باید دلیل آن توسط پزشک متخصص بررسی شود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.