2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
روغن درخت چای؛ جایگزین آنتی بیوتیک‌ها

روغن درخت چای؛ جایگزین آنتی بیوتیک‌ها

بررسی‌ها نشان می‌دهد روغن درخت چای را می‌توان برای مقابله با عفونت‌ها جایگزین آنتی بیوتیک‌ها کرد.

دوات آنلاین-بررسی‌ها نشان می‌دهد روغن درخت چای را می‌توان برای مقابله با عفونت‌ها جایگزین آنتی بیوتیک‌ها کرد.

 

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان از خواص آنتی باکتریال روغن درخت چای استفاده کرده تا پوشش زیست فعالی تولید کنند که باکتری‌ها را از تجهیزات پزشکی دور می‌کند. این یافته‌ می‌تواند به از بین بردن میلیون‌ها مورد عفونت در سال کمک کند.

 

هر چه میزان مصرف آنتی بیوتیک‌ها بیشتر شود تاثیرگذاری آنها کمتر می‌شود و در نتیجه باکتری‌ها در برابر داروهایی با خواص آنتی باکتریال مقاوم می‌شوند.

 

هر سال، بیش از دو میلیون نفر در آمریکا به باکتری‌های مقاوم در برابر دارو آلوده می‌شوند و بیشتر این عفونت‌ها در بیمارستان اتفاق می‌افتد.

 

به گفته کارشناسان استرالیایی تعداد زیادی از این باکتری‌ها در زیست لایه‌هایی پیدا می‌شوند که در تجهیزات پزشکی شکل می‌گیرند.

 

این روزها عفونت مرتبط با زیست لایه‌ها به نگرانی فزاینده‌ای تبدیل شده‌ است. تنها در آمریکا حدود ۱۷ میلیون عفونت جدید مرتبط با زیست لایه‌ها در سال گزارش می‌شود که سالانه به ۵۵۰ هزار مورد فوت منجر می‌شود.

 

کارشناسان استرالیایی اظهار داشتند: حدود ۸۰ درصد عفونت‌های مرتبط با عمل‌های جراحی در سراسر جهان به شکل گیری این زیست لایه‌ها مرتبط هستند.

 

در این بررسی محققان به روشی دست پیدا کردند که متابولیت‌های ثانویه گیاهی (PSMs) را به پوشش‌های زیست فعال برای تجهیزات پزشکی تبدیل می‌کند.

 

متابولیت‌های ثانویه گیاهی ترکیب‌های گرفته شده از عصاره‌های گیاهی هستند که خواص آنتی باکتریال دارد. همچنین متابولیت‌های ثانویه گیاهی منابع تجدیدپذیر کم هزینه قابل دسترسی هستند که میزان مسمومیت آن محدود است و نسبت به آنتی بیوتیک‌های تولیدی، مکانیزم متفاوتی برای مقابله با باکتری‌ها دارند.

 

منبع: ایسنا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.