2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چگونه کفش مناسب پیاده‌روی بخریم؟

چگونه کفش مناسب پیاده‌روی بخریم؟

پاها در اثر کارکردن و راه‌رفتن یا دویدن درطی روز متورم شده و بزرگتر خواهند شد. بنابراین شب کفش خود را خریداری کنید تا بعدا مشکلی با سایز کفش پیدا نکنید.

دوات آنلاین-اگر می‌خواهید کفشی مناسب برای پیاده‌روی بخرید باید حتما نکاتی را که در زیر توضیح داده شده است مد نظر قرار بدهید:

 

سایز پاهای خود را مدام بررسی کنید

اینکه در بزرگسالان سایز پاها تغییر نمی‌کند، یک باور غلط است. درواقع، به‌مرور زمان سایز پاها تغییر می‌کند؛ پس سالی دومرتبه پاهای خود را اندازه بگیرید. البته بین مارک‌های مختلف سایزها متفاوت است؛ پس براساس مارک موردنظرتان سایز پاهای‌تان را بشناسید.

 

آخر شب کفش بخرید

پاها در اثر کارکردن و راه‌رفتن یا دویدن درطی روز متورم شده و بزرگتر خواهند شد. بنابراین شب کفش خود را خریداری کنید تا بعدا مشکلی با سایز کفش پیدا نکنید. به حرف فروشنده اعتماد 100درصد نکنید؛ پس کفش را قبل از خریداری پوشیده و در مقابل فروشگاه کمی با آن راه‌رفته و حتی بدوید تا از راحتی آن مطمئن شوید.

 

به شست ‌پا توجه کنید

همیشه باید حدود دوسانتیمتر بین شست‌پا و جلوی کفش فاصله باشد؛ بنابراین نباید کفشی را بخرید که پنجه پای‌تان را محکم بگیرد.

 

مقدار راحتی کفش را تشخیص دهید

برخی از کفش‌ها به‌قدری راحت و بی‌صدا هستند که شما حس می‌کنید دارید در فضا یا روی ابرها راه می‌روید. این کفش‌ها برای اهداف خاصی طراحی‌ شده‌اند و مناسب دویدن در یک پارک نیستند؛ مثلا پوشیدن این کفش‌ها برای افرادی که پاشنه‌درد دارند، می‌تواند مناسب باشد؛ اما کسانی‌که مچ‌پاهای‌شان به‌راحتی پیچ می‌خورد، به‌هیچ‌وجه نباید از این نوع کفش‌ها استفاده کنند.

 

در همین زمینه: چه کفش‌هایی برای بهار و تابستان مناسب است؟

 

طول کفش

در بسیاری از افراد اندازه دو پا کمی باهم تفاوت دارند و مهم است که هنگام خرید کفش با پای بزرگتر اندازه شود. دقت کنید که در جلوی کفش به‌اندازه 2/1سانتیمتر با بلندترین انگشت‌پای بزرگتر فاصله باشد. اطمینان حاصل کنید که پاشنه‌پا در کفش نمی‌لغزد و درصورت وجود این حالت، سایز کوچکتر کفش را امتحان کنید. همه انگشت‌های پا باید با رویه کفش فاصله مناسب دارا باشند تا هنگام راه‌رفتن به آن‌ها فشار وارد نشود.

 

عرض کفش

عرض کفش به‌اندازه طولش مهم است. هنگامی‌که کفش را می‌پوشید، نباید کناره‌های آن از فرم اصلی خارج شوند. اگر پای شما به کناره کفش فشار وارد می‌کند، کفش برای شما باریک است و باید کفش‌های پهن‌تر را امتحان کنید. کفش‌های پیاده‌روی مانند کفش‌های میهمانی نیستند و دلیلی برای به‌زور جادادن پا در کفش موجود نیست.

 

بیشتر بخوانید: پیاده‌روی به‌تنهایی لاغر نمی‌کند

 

قوس کف کفش

معمولا در یک مدل انتخاب قوس‌های مختلف ممکن نیست، ولی بهتر است مدلی که حمایت بهتری برای پا فراهم می‌کند، انتخاب شود. نکته مهم در انتخاب کفش این است که مانند لباس، سایز درج‌شده روی آن مهم نیست و طوری‌که کفش در پا قرار می‌گیرد، اهمیت بیشتری دارد. ممکن است برندهای مختلف تا حدودی در اندازه باهم متفاوت باشند. حتما کفش پیاده‌روی مناسب انتخاب کنید تا از درد و آسیب‌دیدگی پا جلوگیری شود.

 

لژ کفش

بیشتر کفش‌های ورزشی لژ دارند، ولی کفش‌های پیاده‌روی در قسمت پاشنه لژ بیشتری دارند. کفش ورزش‌هایی مانند تنیس و بسکتبال به‌دلیل نحوه حرکت در آن‌ها لژ بیشتری در قسمت جلویی دارند و به‌همین‌دلیل کفش‌های ورزشی برای پیاده‌روی طولانی مناسب نیستند. لژ به‌کاررفته در پاشنه کفش، پا را در زمان برخورد با زمین، هنگام راه‌رفتن محافظت می‌کند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.