2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چطور مد روز کم‌هزینه‌ باشیم
مینو‌پدرام، طراح مد و لباس توضیح داد:

چطور مد روز کم‌هزینه‌ باشیم

مینو پدرام طراح مد و لباس می‌گوید راه‌هایی وجود دارد که هم می‌توانید مد روز باشید و هم به اقتصاد زندگی‌تان لطمه‌ای وارد نشود.

دوات آنلاین-مد روز بودن دغدغه بسیاری از جوانان است اما با سرعتی که مد پیش می‌رود و با درآمدی که خیلی از ما داریم به‌روز بودن اتفاقی غیر ممکن به نظر می‌رسد.

 

کنار گذاشتن لباس‌هایی که برای آنها مبالغ زیادی پرداخت کرده‌ایم و هنوز سالم هستند اما از مد افتاده‌اند یکی از سخت‌ترین کارهایی است باید انجام دهیم. چرا که در یک دوراهی قرار داریم لباس سالم و گران‌قمیتی که بر اساس مد روز خریداری کرده‌ایم را کنار بگذاریم و قید پولی که پرداخت کردیم را بزنیم و دوباره لباس جدیدی بخریم یا  قید مد روز را بزنیم؟ آیا واقعا همه مردم دنیا مبلغ زیادی از درآمد خود را صرف خرید لباس‌های مد روز می‌کنند یا روشی را استفاده می‌کنند که ما نمی‌دانیم.

 

مینو پدرام طراح مد و لباس می‌گوید راه‌هایی وجود دارد که هم می‌توانید مد روز باشید و هم به اقتصاد زندگی‌تان لطمه‌ای وارد نشود.

 

او می‌گوید: بهترین راهکار این است که همیشه لباسی را انتخاب کنیم که قابلیت تغییر داشته‌ باشد. مثلا اگر شلوار پاچه گشاد مد است و بعد از مدتی از مد می‌افتد می‌توان پاچه‌های شلوار را تنگ کرد و به شکل مد روز درآورد یا اینکه با چند ترفند ساده و اضافه‌کردن تکه‌ دوزی از آن شلوار یک دامن زیبا و فانتزی درست کرد.

 

پیشنهاد من به کسانی که می‌خواهند مد روز و از آن مهم‌تر، شیک لباس بپوشند این است که اولا لباس‌هایشان را از جنس و رنگی انتخاب کنند که همیشه مورد استفاده و مد روز است. مثلا کت و شلوار تیره از جمله لباس‌های شیکی است که همه آقایان در کمد لباس خودشان دارند و از مد نمی افتد و در هر زمانی می‌توانند از آن استفاده کنند. یک مثال معروف است که می‌گویند همه آقایان حتما در کمد لباس خود پیراهن سه‌ دکمه دارند چراکه پیراهن سه‌ دکمه همیشه لباسی مد روز است و البته گاهی آستین‌ کوتاه آن مد می‌شود و گاهی آستین‌ بلند که با تا کردن یا باز کردن آن می‌توان از لباس استفاده کرد.

بنابراین برای اینکه فردی صرفه‌جو و اقتصادی و در عین حال شیک باشید لباسی را انتخاب کنید که سادگی هم داشته‌ باشد. یادتان باشد لباس ساده همیشه مد است و هیچ وقت از بین نمی‌رود و همه جا قابل استفاده است. علاوه بر آن لباسی انتخاب کنید که قابلیت تبدیل داشته‌ باشد مثلا اگر مانتویی با آستین‌های پفی مد است طوری مانتو را انتخاب کنید که اگر آستین‌ پفی از مد افتاد، بتوانید با چند تغییر کوچک و تکه‌دوزی‌های خاص مدل آستین‌ها را تغییر بدهید.

 

سومین کاری که باید انجام بدهیم این است که رنگ‌هایی انتخاب کنیم که بتوانیم با لباس‌هایی که در کمد داریم راحت ست کنیم. مثلا اگر رنگ سال بنفش‌ است، تناژ رنگی که برای لباس انتخاب می‌کنیم تناژی باشد که قابلیت ست‌کردن بیشتری با لباس‌های دیگرمان داشته‌ باشد. یادتان باشد بهتر است در کمد لباس‌تان حتما لباسی با رنگ‌های اصلی مثلا مشکی، طوسی، سفید و سرمه‌ای داشته‌ باشید. وقتی لباس‌هایی با این رنگ‌ها داشته‌ باشید نیاز ندارید برای هر لباس رنگ دیگری که می‌خرید دوباره خرید کنید تا بتوانید آنها را ست کنید.

پدرام می‌گوید: حتی از لباس‌های مستعمل‌تان می‌توانید کیف‌های فانتزی درست کنید یا کارهای دیگری با آنها انجام بدهید. مثلا از شلوارهای جین مستعمل می‌توان دامن‌های برش‌دار زیبا درست کرد یا حتی می‌توان یک کیف جین اسپورت دوخت تا بیشترین استفاده را از خریدی که کرده‌ایم بکنیم.

 

نکته‌ای که شاید خیلی از افراد ندانند این است که معمولا سبلریتی‌ها که در جشن‌های عمومی شرکت می‌کنند برای هر مهمانی یا جشن یک لباس خریداری نمی‌کنند. آنها لباس‌هایی که قبلا هم استفاده کرده‌اند را خیلی زیبا ست می‌کنند و یک طرح جدید به وجود می‌آورند که به نظر ما لباس جدید می‌آید.

 

به عنوان طراح می‌گویم بهترین روش مد روز بودن خوب ست‌کردن و داشتن لباس‌هایی است که در عین حال که مد روز هستند قابلیت تغییر را داشته‌ باشند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.