2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چگونه خوش‌تیپ باشیم؟

چگونه خوش‌تیپ باشیم؟

اصطلاحی میان مردم وجود دارد که می گوید لباس به فلان شخص "می‌آید" این اصطلاح زمانی به کار می‌رود که لباس متناسب فیزیک فرد و رنگ پوست باشد.

دوات آنلاینبین خوش‌تیپی و مد روز بودن فرق زیادی هست. گاهی هرچند سعی می‌کنیم لباس‌های مد روز بپوشیم اما فردی خوش‌تیپ نمی‌شویم چرا؟

 

مینو پدرام طراح مد واستاد دانشگاه درباره تفاوت مد روز بودن و خوش‌تیپی می‌گوید: افراد خوش‌تیپ کسانی هستند که مد روز را رعایت می‌کنند اما شیک پوشی برایشان مساله مهمی است و هرچند به مد توجه دارند اما اگر پیروی از مد باعث شود که آنها زیبا به نظر نرسد از آن پیروی نمی‌کنند البته لباس‌های بسیار قدیمی را که با مد در تضاد  است نمی‌پوشند. لباس‌هایی که بسیار قدیمی است و هیچ نشانه‌ای از امروزی بودن در آن نیست قطعا نمی‌تواند یک فرد را خوش‌تیپ کند. هماهنگی رنگ لباس، تکه‌های آن، ست کردن آن و هماهنگی که با رنگ پوست و استایل فرد دارد می‌تواند ما را خوش‌تیپ و جذاب کند.

 

از همین کارشناس: اصول انتخاب رنگ لباس بر اساس سن

او می‌گوید : اصطلاحی میان مردم وجود دارد که می گوید لباس به فلان شخص "می‌آید" این اصطلاح زمانی به کار می‌رود که لباس متناسب فیزیک فرد و رنگ پوست باشد. ضمن اینکه تیپ و شخصیت فرد و محیطی که در آن قرار دارد با لباس هم‌خوانی دارد. وقتی این مسائل را رعایت کنیم قطعا فردی خوش‌تیپ محسوب می‌شویم االبته نباید از زیبایی چهره هم غافل بود البته ظاهر اولیه و پوشش بر زیبایی چهره تاثیرگذارتر است و در برخی مواقع اگر خوب و حرفه‌ای روی پوشیدن لباس تمرکز کنیم چه بسا عیب‌های صورت را هم کمرنگ کند و بیننده چندان عیب‌های صورت ما را مورد توجه قرار ندهد.

 

نکته دیگری که افراد خوش‌تیپ باید رعایت کنند این است که لباس مناسب فضایی که در آن قرار دارند را بپوشند. اگر در محیط کار لباسی فانتزی بپوشید فردی خوش‌تیپ محسوب نمی‌شوید چراکه محیط کار محلی رسمی با قوانین خاص خودش است. بنابراین فردی که در این محیط لباس غیررسمی بپوشد خوشایند بیننده نخواهد بود یا اگر در مراسم عروسی یا مهمانی رسمی لباس راحتی، حتی مد روز بپوشید خوش‌تیپ محسوب نخواهید شد و بیننده به هیچ وجه زیبایی لباس شما را متوجه نخواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید فردی خوش‌تیپ باشید و مد روز هم مناسب استایل شما نیست لباسی را انتخاب کنید که با مد روز در تضاد نیست و مناسبت فیزیک و استایل شما است.

 

از همین کارشناس: اهمیت اکسسوری‌ها در دنیای مد

 

 این استاد دانشگاه در تعریف فردی که مد روز لباس می‌پوشد می‌گوید: فرد مد روز کسی است که در چرخه مد، استایلی را که مد شده‌ است رعایت کند. لباس‌های کژوال و اسمارت کژوال داریم. اگر در این دسته بندی‌ها چیزی که مد شده ‌است را رعایت کند، مدروز محسوب می‌شود. نکاتی که باید رعایت شود از طرح و نقش پارچه تا جنس آن یا مدل آستین‌ها و ...را شامل می‌شود. لباس‌های مد روز در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد و همه مردم می‌دانند چه چیزهایی مد است و در عرف جامعه بیشتر پوشیده و دیده می‌شود. فردی که جزئیات را مد شده را رعایت می‌کند فردی است که مد روز لباس می‌پوشد.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.