2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
اصول شیک‌پوشی برای لاغرها
یک طراح مد توضیح داد:

اصول شیک‌پوشی برای لاغرها

افرادی که لاغراندام هستند و لاغری یک دست دارند باید از لباس‌هایی استفاده کنند که برش‌های افقی‌ دارد. این برش‌ها بدن آنها را پرتر نشان می‌دهد.

دوات آنلاین-انتخاب یک لباس مناسب فقط برای افراد چاق سخت نیست، لاغر‌ها هم با این مساله دست و پنجه نرم می‌کنند. همانقدر که افراد چاق دوست دارند لاغر دیده شوند لاغرها هم دوست دارند کمی چاق به نظر برسند. طراحان مد و لباس معتقدند قرار نیست همه آدم‌ها اندام‌هایی مانند ماکن‌ها یا ورزشکاران داشته‌باشند تا بتوانند لباس زیبا بپوشند بلکه آنها باید ویژگی‌های جسمی خود را بشناسند تا بتوانند لباسی زیبا بپوشند.

مهناز چتر فیروزه، طراح مد و لباس معتقد است چیزی به نام ایراد بدن در طراحی لباس وجود ندارد بلکه هر یک از ما ویژگی‌های بدنی داریم که باید بر اساس آن لباس مناسب انتخاب کنیم. افرادی که لاغراندام هستند و لاغری یک دست دارند باید از لباس‌هایی استفاده کنند که برش‌های افقی‌ دارد. این برش‌ها بدن آنها را پرتر نشان می‌دهد.

 

از همین کارشناس: نمادهای ایرانی وارد مدهای اروپایی شده است

 

این طراح به دوات آنلاین می‌گوید: دامن‌های چین‌دار و خمره‌ای برای افراد لاغر بسیار مناسب است ضمن اینکه باید تاکید کنم بهتر است افرادی با اندام لاغر لباس‌های بسیار تنگ یا بسیار گشاد نپوشند. چراکه تنگی و جذب بودن لباس باعث می‌شود تا لاغری فرد بیشتر به چشم بیاید. همچنین گشاد بودن زیاد لباس در بدن‌های لاغر باعث بدفرمی آن می‌شود. نکته دیگری که افراد لاغر باید در نظر بگیرند رنگ لباس است، حالا که در فصل گرم سال هستیم رنگ‌های روشن بسیار مناسب افراد لاغر و البته فصل گرما است.

او ادامه می‌دهد: رنگ‌هایی مانند لیمویی، سفید، صورتی و آبی که ملایم باشند برای افراد لاغر مناسب است. بنابراین پیشنهاد می‌کنم بیشتر از این رنگ‌ها استفاده کنند. رنگ تیره فرد را لاغرتر نشان می‌دهد و استفاده از این رنگ‌ها چندان برای افراد لاغر مناسب نیست.

نکته مهم دیگری که افراد لاغر برای لباس باید در نظر بگیرند این است که در پوشش بالاتنه و روی سرشانه قطعا برش لباس‌ها باید هماهنگ با سرشانه باشد. کوچکتر یا بزرگتر بودن برش سرشانه لباس را بدفرم و شانه‌های آنها را کوچک نشان می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: چطور یک چاق شیک‌پوش باشیم

 

به طور کلی پیشنهاد من برای افراد لاغر این است که از لباس‌های چند تکه استفاده کنند و لباس‌های سرهمی و یک تکه استفاده نکنند. کت یک لباس فوق‌العاده برای لاغرهاست به خاطر ویژگی‌های جسمی افراد لاغر کت بسیار زیبا در تن آنها جا می‌گیرد. ضمن اینکه به خاطر برش‌های روی کت و پارچه‌ای که استفاده می‌شود معمولا فرد را پرتر نشان می‌دهد. اگر قصد استفاده از پیراهن یا لباس یک تکه‌ را دارند بهتر است سرشانه‌های آن را از اپل یا دوخت‌های خاص یک یا دوسانت شانه لباس را بالا ببرند. از چیزی شبیه کت یا جلیقه یا تکه لباسی که هماهنگ با لباس‌شان باشد هم استفاده کنند. همچنین از آستین‌های پف‌دار استفاده کنند.

چترفیروزه می‌گوید: افراد لاغر بهتر است از شلوارهای راسته یا دم‌پا گشاد استفاده کنند. شلوارهای چسبان(لوله تفنگی) مخصوصا جین لاغری آنها را بیشتر نشان داده و پاها را بدفرم می‌کند.

نکته دیگری که افراد لاغر باید درنظر بگیرند این است که زیورآلات درشت استفاده نکنند. دستبند و انگشتر‌های درشت روی دست و انگشت و بدن لاغر، لاغری را بیشتر نشان داده و آن را بیشتر جلوه می‌دهد. لاغرها در انتخاب کیف و کفش هم بسیار دقت کنند. کیف‌های خیلی بزرگ برای هیکل‌های لاغر چندان مناسب نیست. اگر قصد استفاده ازکفش پاشنه‌دار دارند بهتر است از کفش‌های بنددار که روی ساق پا هم قرار می‌گیرد استفاده کنند. اگر گردن بلند و باریکی دارند از دستمال گردن یا یقه‌های ایستاده استفاده کنند چون یقه هفت فرد را لاغرتر نشان می‌دهد.

به طور کلی پیشنهاد من این است که لباسی هماهنگ با آناتومی بدن خود انتخاب کنید.

 

 


پیشنهاد سردبیر: تاثیر عمل‌های زیبایی بر شخصیت افراد

 

پیشنهاد سردبیر: استانداردهای دریافت روزانه کالری

 

پیشنهاد سردبیر: چه مواقعی از پاپیون، کروات و دستمال‌گردن استفاده کنیم؟

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.