2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چه کنیم ناخن‌هایمان نشکند؟

چه کنیم ناخن‌هایمان نشکند؟

دلیل اصلی این اتفاق کم شدن رطوبت و چربی بدن است.

دوات آنلاین-اگر شما هم ناخن شکننده دارید و نمی‌توانید ناخن‌تان را بلند کنید اول از همه توجه داشته باشید دلیل اصلی این اتفاق کم شدن رطوبت و چربی بدن است اما راه چاره را سمانه رمضانی گیوی متخصص طب سنتی توضیح داده است که می‌خوانید:

 

رشد ناخن باعث دفع  مواد زائد از بدن می شود؛ رشد موهای زائد، عرق کردن و پوسته شدن پوست  و رشد ناخن باعث می شود برخی مواد ناسالم از این طریق از بدن خارج شوند، لذا باید در حفظ آن ها به خوبی کوشا باشیم تا در عین زیبایی که به ما می دهند، به سلامت بدن هم کمک کنند.

 

افراد باید به خوبی از ناخن خود مراقبت کنند تا ساختار محکم آن حفظ شود. ناخن از کراتین و  ترکیبات گوگردی تشکیل شده که این مواد باعث محافظت از نوک انگشتان می شوند؛ ترکیبات این مواد نه تنها باعث زیبایی دستان می شود بلکه به فعالیت بهتر نیز کمک می کند.

 

در همین زمینه: توصیه‌هایی برای محافظت از ناخن

 

بلند کردن ناخن نه تنها باعث آسیب رسیدن به دست می شود، بلکه در ایجاد آلودگی نیز موثر است؛ یکی از اصلی ترین علت شکنندگی ناخن، کم شدن رطوبت و چربی است، زمانی که فرد در طول روز مدام از آب و مواد شوینده استفاده می کند، باعث کم شدن رطوبت و چربی در ناخن شده که در نهایت منجر به شکسته شدن ناخن ها و پوسته پوسته شدن آنها می شود.

 

 یکی از علت های شکنندگی ناخن، عوامل درونی فرد است. فردی که ضعف بدنی دارد، خون خوبی ندارد و به میزان کافی مواد پروتئینی و املاح معدنی در بدنش وجود موجود نیست، باعث تقویت نا مناسب ناخن و شکنندگی آن می شود؛ در برخی افراد هورمون در شکستن ناخن تاثیر بسیاری دارد.

 

کارهای زیبایی که افراد روی ناخن انجام می دهند در از بین بردن چربی و رطوبت آن موثر است.  کاشت، مانیکور، اکستنشن ناخن، پدیکور و کارهایی از این قبیل اگر مداوم باشد در از بین رفتن ترکیبات ناخن موثر است؛ باید سعی کنیم رفتار متعادلی داشته باشیم، کارهای زیبایی به طور افراطی انجام ندهیم، همچنین استفاده مدام از لاک و استون باعث نازک شدن ناخن می شود.

 

در همین زمینه: توصیه‌هایی برای زنانی که ناخن می‌کارند

 

افراد برای درمان شکنندگی ناخن خود باید زیر نظر پزشک آزمایش دهند. کم خونی، بیماری های تیروئید در ضعف ناخن بسیار تاثیر گذار است؛ افراد باید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند، باید مقاومت بدنشان را افزایش دهند که نه تنها ناخن بلکه عوامل مضر بسیاری در بدن با تقویت سیستم ایمنی رفع می شود.

 

ضعف سیستم بدنی در خانم ها بیشتر است. افراد باید به اندازه کافی گوشت و مرغ استفاده کنند؛ برخی افراد با غذا خوردن هم ضعف بدنیشان بهبود پیدا نمی کند؛ اصولا در طول روز از اینکه مدام خسته هستند و زود انرژیشان تمام می شود گله می کنند، اگر شکنندگی ناخن ناشی از ضعف باشد باید عوامل آن را برطرف کرد و اگر علت آن ضعف نباشد باید علت آن را ریشه یابی کنند.

 

در همین زمینه: برای داشتن ناخن زیبا و سالم چه کنیم؟

 

اولین کار در برطرف کردن شکنندگی ناخن، استفاده از دستکش در حین کار کردن است؛ افراد می توانند از انواع روغن های طبیعی استفاده کنند، روغن بادام و کرچک در استحکام ناخن بسیار موثر هستند، کرم مرطوب کننده بر پایه بادام و نیز ژل آلوئه ورا در درمان مفید است.

 

افراد می توانند خود در منزل تقویت کننده ناخن تهیه کنند. بادام بهترین تقویت کننده برای ناخن است. بادام را خیس کنید، پوست آن را بکنید، بکوبید و در نهایت آن را با شیر مخلوط کنید، افراد این ترکیب را روزی یک بار به مدت 20 دقیقه روی ناخن خود قرار دهند، همچنین روغن بادام به تنهایی در بهبود شکنندگی ناخن موثر است، اما افراد فراموش نکنند که مسائل داخلی بدن خود  را در تقویت ناخن هایشان، در نظر بگیرند.

 

انواع مواد غذایی تقویت کننده مانند سوپ پای مرغ، پاچه، مویز و غیره استفاده کنند تا پروتئین مورد نیاز بدن آن ها تامین شود؛ روغن زرد گاوی یکی از مواردی است که می تواند ناخن را تقویت کند، برخی آن را به صورت خوراکی استفاده می کنند و برخی آن را روی ناخن‌های خود می مالند.

 

افراد باید یبوست خود را درمان کنند تا به بسیاری بیماری مبتلا نشوند. یبوست باعث کم شدن رطوبت بدن شده، لذا افرادی که دچار شکنندگی ناخن هستند باید آن را درمان کنند، تا ناخن هایی محکم داشته باشند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 


پیشنهاد سردبیر: نکاتی درباره بهترین شکل چیدن مبل‌ها

 

پیشنهاد سردبیر: شهر زیرزمینی اویی؛ یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان

 

پیشنهاد سردبیر: آرایش‌تان را قبل از خواب حتما پاک کنید

 

 

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.