2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
از تهران تا سوادکوه با تور قطاری

از تهران تا سوادکوه با تور قطاری

هروقت تصمیم گرفتید در این تور شرکت کنید تا ساعت 12 ظهر وقت دارید برای فردای آن روز بلیت رزرو کنید و مطمئن باشید که اگر برنامه به‌دلیل بدی آب‌وهوا لغو نشود به گردشی جذاب خواهید رفت.

دوات آنلاین-یک پیشنهاد جذاب برای ساعت خوش: قطارسواری از تهران تا سوادکوه البته نه قطار سواری معمولی بلکه می‌توانید در تور یک روزه‌ گردش راه‌آهن یا ریل‌رو شرکت کنید و حسابی لذت ببرید.

 

خلاصه برنامه از این قرار است: نقطه شروع برنامه قطار گردشگری از ساعت ۶:۳۰ در ایستگاه تهران است. پس از صرف صبحانه در قطار گردشگری به جلگه حاصلخیز ورامین می‌رسیم و با پشت سرگذاشتن آن جلوه‌هایی از حاشیه کویر را در نزدیک گرمسار شاهد خواهیم‌بود. پس از گرمسار با گردش به سمت شمال، در کنار حبله‌رود قرار گرفته و کمی بعد به اولین ایستگاه بازدیدمان می‌رسیم که از نمونه ایستگاه‌های راه‌آهن با مشخصه‌های ویژه ایستگاه‌های تدارکاتی سال‌های اولیه راه‌آهن است. پس از کمی گشت به قطار باز میگردیم و از مناظر فوق‌العاده دیدنی مسیر کبوتر دره، سیمین‌دشت و زرین‌دشت عبور می‌کنیم.

با نزدیک شدن به بخش کوهستانی شمال، به داستانی‌ترین بخش تور وارد شده‌ایم که نه فقط به لحاظ زیبایی بلکه به لحاظ فنی و تاریخی نیز بسیار جذاب است.

در ده شوراب از قطار پیاده می‌شویم تا علاوه بر تماشای ترکیب فوق العاده‌ای از صنعت و طبیعت، درباره نحوه ساخت خط آهن شمال و مشکلات پیش روی آن نیز بشنویم. با قطار از مشهورترین سازه های راه‌آهن شمال مانند پل ورسک، سه خط طلا و ... دیدن می‌کنیم. در ایستگاه ورسک از قطار پیاده می‌شویم تا نمایی معروق از ورسک را تماشا کنیم و عکسی به یادگار ثبت کنیم. در ادامه ناهار در قطار صرف می‌شود و مسیر را تا پل‌سفید ادامه می‌دهیم.

با گذشتن از نیم روز در ایستگاه سوادکوه پیاده می‌شویم و ضمن یک پیاده‌روی سبک، بیشتر با راه‌آهن آشنا خواهیم شد. در ادامه پس از رسیدن به پل سفید به تهران باز می‌گردیم و غروب آفتاب را در یکی از ایستگاه‌های راه بازگشت حین صرف عصرانه تماشا می‌کنیم. قطار گردشگری حدود ساعت ۲۲:۱۵ به تهران باز می‌‌گردد.

اگر خواستید در این تور یک روزه شرکت کنید یادتان باشد 45 دقیقه قبل از حرکت قطار خودتان را به ایستگاه برسانید و بدانید تا قبل از ساعت یک ربع به 10 شب هم به تهران برنخواهید گشت.

این وسایل را هم باید همراه داشته باشید: کفش مناسب پیاده روى، کوله سبک، کلاه و عینک آفتابی، لباس کناره گرمتر، کارت شناسایی، وسایل شخصى و داروهاى ضرورى البته اینها غیر از کارت شناسایی معتبر و پرینت بلیت است.

حالا که صبحت بلیت شد قیمت آن برای بچه‌های زیر 12 سال 86 هزار تومان و برای بقیه 170 هزار تومان است. البته این مبلغ برای پذیرایی صبحانه، نهار گرم، سه میان وعده، راهنما، نقشه و بیمه هم هست.

هروقت تصمیم گرفتید در این تور شرکت کنید تا ساعت 12 ظهر  وقت دارید برای فردای آن روز بلیت رزرو کنید و مطمئن باشید که اگر برنامه به‌دلیل بدی آب‌وهوا لغو نشود به گردشی جذاب خواهید رفت. بلیت را هم می‌توانید از سایت تیوال بخرید.

 

 

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.